اقتصادی

وزیر انرژی روسیه هم بر افزایش تولید اوپک پلاس از ابتدای ژانویه تاکید کرد

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۳ وزیر انرژی روسیه هم بر افزایش تولید اوپک پلاس از ابتدای ژانویه تاکید کرد

وزیر انرژی روسیه گفت: علی رغم افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، گروه اوپک پلاس همانطور که برنامه ریزی شده بود کم کردن میزان کاهش تولید را آغاز خواهند کرد.

وزیر انرژی روسیه هم بر افزایش تولید اوپک پلاس از ابتدای ژانویه تاکید کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه در روز چهارشنبه گفت: علی‌رغم افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، گروه اوپک پلاس همان طور که برنامه‌ریزی شده بود، کم کردن میزان کاهش تولید را آغاز خواهند کرد.

وی در مقاله‌ای در مجله داخلی وزارت نفت روسیه نوشت: «علی رغم آغاز موج دوم شیوع کرونا، ما همگی با همکاران‌مان همچنان با خوش بینی به وضعیت می‌نگریم و معتقدیم که توانایی خواهیم داشت تا به تدریج تولید را افزایش دهیم.»

اوپک پلاس در نظر دارد تا از ابتدای ماه ژانویه میزان کاهش تولید خود را کم کند. این گروه در حال حاضر میزان تولید خود را روزانه 7.7 میلیون بشکه در روز برای کمک به توازن بازار و تقویت قیمت ها و کم کردن از ذخایر کاهش می دهد.

برخی از تحلیلگران معتقدند که اشباع بازار نفت هنوز پایان نیافته و انتظارات از تولید بالاتر را زیر سوال می‌برند.

آژانس بین المللی انرژی اوایل امروز اعلام کرد: موج دوم کووید 19، تقاضا برای نفت را کند می‌کند و تلاش تولیدکنندگان برای توازن بازار را پیچیده خواهد کرد.

نواک همچنین گفت: انتظار می‌رود، تقاضا برای گاز طبیعی در سال 2020 بیش از 6 درصد کاهش یافت و در سال 2022 به سطوح سال های قبل برسد.

به گزارش فارس، وزیر انرژی امارات نیز گفت: تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس همچنان قصد دارند تا از میزان کاهش تولید خود از ماه ژانویه کم کنند.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات در یک کنفرانس انرژی گفت: «در پایان سال جاری و با ورود به سال 2021، از رقم کاهش تولید این گروه باز هم کم خواهد شد.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن