سیاسی

وزیر دفاع: شهید فخری زاده پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته ای بود

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ – ۰۵:۳۶ وزیر دفاع: شهید فخری زاده پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته ای بود

امیر سرتیپ حاتمی گفت: شهید فخری زاده پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته ای بود. ایشان اقدامات ارزنده ای در این حوزه از خود به یادگار گذاشت.

وزیر دفاع: شهید فخری زاده پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته ای بود

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ حاتمی در حاشیه مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده در سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از کارهای شهید دانشمند دکتر فخری زاده در حوزه ی پدافند هسته ای بود و ایشان اقدامات ارزنده ای در این حوزه از خود به یادگار گذاشت.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین تهدیدات در سطح دنیا تهدیداتی از نوع هسته ای است گفت: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هزاران و صدها بمب هسته ای را در اختیار دارند و تهدیدی برای امنیت مردم جهان محسوب می شوند.

وزیر دفاع تصریح کرد: شهید فخری زاده به عنوان یک دانشمند برجسته در حوزه فیزیک هسته ای، پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته ای بود. نه تنها با ترور دکتر فخری زاده روند علمی و تحقیقاتی سازمان سپند متوقف نشد بلکه اعتبار این مجموعه افزایش و احساس مسئولیت کارکنان آن مجموعه نیز مضاعف شد.

امیر حاتمی با بیان اینکه کارکنان مجموعه سپند دریافته اند، این سازمان خار چشم دشمنان است گفت: به برکت خون این شهید دولت یک تصمیم مهمی اتخاذ کرد و بودجه تحقیقاتی وزارت دفاع ۲۵۰ درصد افزایش یافت. دشمنان نسبت به اقتصاد ما، حضور ایران در منطقه برای ایجاد امنیت، قدرت موشکی و استفاده ی صلح آمیز از انرژی هسته ای و به ویژه پدافند هسته ای و موشکی حساسیت دارند.

وزیر دفاع تأکید کرد: بخشی از تلاش شهید فخری زاده برای محافظت از جان مردم در راستای خنثی سازی تهدیدات هسته ای آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و امروز کارکنان مجموعه سپند با انگیزه ی مضاعف راه این شهید والا مقام را ادامه خواهند داد.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در مراسم بزرگداشت شهید محسن فخری زاده با گرامیداشت یاد این شهید افزود: در این ایام بار‌ها فرصت شد در خصوص شهید سلیمانی و شهید فخری زاده صحبت شود.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: به افتخار شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشور و تلاش‌های وی، قلب سایت هسته ای تهران به نام این شهید نام گذاری شد.

رییس سازمان انرژی اتمی در بیان خصلت‌های بارز شهید فخری زاده افزود: از این مرد همیشه امید خیر بود و این مورد در ضمیر ایشان دیده می‌شد.

وی ادامه داد: وجود ایشان در خدمت بود و من ندیدم به کسی بدی برساند و با احترام با افراد رفتار می‌کرد. شهید فخری زاده در حوزه پدافند هسته‌ای کار بزرگ خود را کوچک می‌شمارد و هیچ گاه به جایگاه خود اشاره نمی‌کرد. این شهید همیشه در طلب خدمت بود و گمنامی را از پر نامی بیشتر می‌خواست.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن