اقتصادی

وزیر نیرو به روند احداث نیروگاه 500 مگاواتی دو کوهه ورود کند

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ – ۲۰:۲۳ وزیر نیرو به روند احداث نیروگاه 500 مگاواتی دو کوهه ورود کند

استاندار خوزستان در مراسم جشن تحقق برنامه عبور موفق از دوره اوج مصرف برق تابستان 99، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که نیروگاه 500 مگاواتی دو کوهه در مدت مشخص شده به بهره‌برداری نخواهد رسید، لذ از وزیر محترم تقاضای ورود به این پروژه و پیگیری آن‌را دارم.

وزیر نیرو به روند احداث نیروگاه 500 مگاواتی دو کوهه ورود کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم جشن تحقق برنامه عبور موفق از دوره اوج مصرف برق تابستان 99 در حالی برگزار شد که از سه تن از استانداران استان‌های برتر در حوزه مدیریت برق کشور تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم، ابتدا انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات متولیان حوزه برق در کشور، این صنعت را زیرساختی‌ترین نیاز سایر صنایع قلمداد کرد و گفت: در شرایطی که سالانه شاهد افزایش جمعیت 200 هزار نفری در شهر تهران هستیم و در پایان سال 98 جمعیت پایتخت به 14 میلیون نفر رسیده است اما در سال جاری شاهد هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده در حوزه استان نبودیم.

استاندار تهران، ضمن اشاره به برنامه‌های این نهاد در مدیریت مصرف ادارات دولتی استان تهران، گفت: در شرایطی که نیاز شهر تهران به 5000 هزار مگاوات برق در تابستان امسال پیشبینی شده بود اما با استفاده از سیاستهای مدیریت تقاضا شاهد نیاز 4500 مگاواتی در شهر بوده‌ایم.

محسنی بند پی در تشریح آمار مرتبط با سایر شهرستان‌های استان تهران، اظهار داشت: در سایر شهرستان‌ها، پیشبینی‌ها حاکی از مصرف 2900 مگاوات برق بود اما مدیریت تقاضا کاهش 100 مگاواتی این نیاز و مصرف برق 2800 مگاواتی در پی داشت.

*سیاست مدیریت مصرف در شهر تهران جواب داده است

وی در پایان، در بیان راهکارهای مدنظر در زمنیه مدیریت مصرف از جمله جمع‌آوری مزارع رمزارز غیر قانونی، افزود: فعالیت‌های شرکت‌های تابع توانیر در حوزه تامین برق استان تهران قابل تقدیر است.

پس از بیان اظهارات استاندار تهران، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در ارتباط با شرایط خاص این استان در زمینه تامین برق گفت: مطابق آمار هواشناسی 14 شهر این استان در تابستان سال جاری دمای بیش از 50 درجه را تجربه کردند که این امر منجر به افزایش نیاز به انرژی برق خواهد شد.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به این نکته که تمامی شهرهای این استان دمای بالای 39 درجه را پشت سر گذاشته‌اند، گفت: 70 درصد شهرها و شهرستان‌های استان دمای بیش از 47 درجه را ثبت کرده‌اند.

وی در تبیین اقدامات متولیان حوزه برق در خوزسان، گفت: اقدامات مدیریت مصرف دراین استان منجربه کاهش 700 مگاواتی در برق شده و مصرف این انرژی در پیک بار را از 9000 مگاوات به 8300 مگاوات تقلیل بخشید.

*روند ساخت نیروگاه برق دو کوهه تسریع شود

این مقام مسئول در بیان نتایج دستاوردهای حوزه برق در استان خوزستان، گفت: در شرایط فعلی 700 ساعت قطعی برق در سال داریم که بنا داریم این رقم را به 600 ساعت در سال جاری برسانیم.

شریعتی ضمن درخواست از وزیر نیرو مبنی بر تسریع در روند ساخت نیروگاه حرارتی دوکوهه گفت: به ما اعلام شد، ساخت این نیروگاه تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این نیروگاه در مدت مشخص شده به بهره‌برداری نخواهد رسید، لذ از وزیر محترم تقاضای ورود به این پروژه و پیگیری آن‌را دارم.

استاندار اهواز در پایان، با اشاره به صادرات برق از این استان، گفت: صادرات برق معادل تعهدات و بدون خدشه پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن