سیاسی

وزیر ورزش کوتاه آمد/ ملحق شدن نوجوانان به شورای عالی جوانان

پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ – ۰۳:۰۴ وزیر ورزش کوتاه آمد/ ملحق شدن نوجوانان به شورای عالی جوانان

نماینده مردم اصفهان در مجلس از ملحق شدن نوجوانان به شورای عالی جوانان خبر داد.

وزیر ورزش کوتاه آمد/ ملحق شدن نوجوانان به شورای عالی جوانان

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، پس از پیگیری و مکاتبات عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، سلطانی فر علیرغم مخالفت معاون جوانان آن وزارتخانه، دستور الحاق نوجوانان به شورای عالی جوانان را صادر کرد.

در همین رابطه عباس مقتدایی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: طی ماههای گذشته نامه ای به رئیس جمهور نوشتم و در آن تاکید کردم که ضروری است شورای عالی جوانان به مسائل نوجوانان نیز بپردازد و یا شورایی مستقل مخصوص نوجوانان تشکیل شود. آقای رئیس جمهور نیز دستور بررسی و اقدام به وزیر ورزش و جوانان دادند. مجدد در مکاتبه ای، آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز بر انجام و مساعدت این امر به وزیر ورزش و جوانان تاکید کردند.

نماینده مردم اصفهان مطرح کرد: معاونت جوانان وزیر ورزش در مکاتبه ای اعلام نموده است که با توجه به مصوبه شورا جهت تغییر سن جوانی از ۱۵ به ۱۸ مطابق با بند ۱۰ ماده ۴ اساسنامه تشکیل شورای عالی جوانان و همچنین تداخل و موازی کاری با شورای عالی آموزش و پرورش این کار امکان پذیر نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: معاونت جوانان این وزارتخانه به طور جدی با الحاق نوجوانان به شورای عالی جوانان مخالف بود و در مکاتبات خود این وظیفه را برعهده شورای عالی آموزش و پرورش معرفی می کرد ،در این خصوص از معاونت قوانین مجلس استعلام گرفتیم و این معاونت نظر وزارت ورزش را رد کرد. طبق اعلام معاونت قوانین مجلس، این موضوع هیچ تداخلی با شورای عالی آموزش و پرورش ندارد، زیرا این شورای عالی وظیفه خط مشی گذاری، تصویب هدفها را در حوزه آموزش عمومی و متوسطه را دارد و با سیاست گذاری کلان امور فرهنگی، اجتماعی نوجوانان تداخل کاری ندارد و باعث موازی کاری نمی شود.

وی افزود: از منظری دیگر در اساسنامه تشکیل شورای عالی جوانان، سه بار کلمه نوجوان آمده است و کاملا مشخص است که این قشر نیز مدنظر اساسنامه بوده است.

وی مطرح کرد: همزمان با شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مکاتباتی داشتم و شورا نیز پیگیری لازم درخصوص الحاق نوجوانان را انجام داد.

وی مطرح کرد: نوجوانان دچار کم توجهی اند و چرا متولیان امر توجه لازم به این قشر مهم و آینده ساز را ندارند!؟ مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بارها بر اهمیت این قشر تاکید کرده اند، ولی تاکنون توسط متولیان اقدام قابل توجهی ندیده ایم.

وی افزود: با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر ورزش و جوانان نیز مکاتبه ای داشته ام و خواستار تسریع اقدام در خصوص نوجوانان شدم.

مقتدایی تصریح کرد: نوجوانان در تمام جوامع مورد توجه اند زیرا این قشر عزیز آینده سازان کشورند. در اسلام نیز به طور مکرر اهمیت این قشر ذکر شده است. در همین راستا مجلس یازدهم به طور جدی این موضوع را پیگیری می کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس افزود: در حال حاضر، نوجوانان متولی مشخصی ندارند و مرکز واحد تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای آنان نیز وجود ندارد.

وی افزود: روز گذشته پس از پیگیری های فراوان، آقای سلطانی فر دستور لازم جهت الحاق نوجوانان به شورای عالی جوانان را صادر کردند و نامه پیشنهاد آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال نمودند.

مقتدایی مطرح کرد: احساسم این هست که زیرمجموعه آقای سلطانی فر علاقه ای به الحاق نوجوانان به این شورا نداشتند. البته بنده هم به آقای وزیر و هم به آقای رئیس جمهور تاکید کرده بودم که تا دولت به پایان نرسیده است، این اقدام ارزشمند را در راستای رسیدگی به مسائل نوجوانان کلید بزنید.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام خوب آقای وزیر قابل تقدیر است و قطعا نوجوانان از این موضوع خرسند می شوند. البته پیگیری‌های ما تا برگزاری جلسه شورای عالی جوانان و نوجوانان ادامه خواهد داشت و قطعا این نامه پایان راه نیست و آقای وزیر نیز باید پیگیری کنند که در اسرع وقت این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود و شاهد پرداختن به مسائل نوجوانان در شورای عالی جوانان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن