اقتصادی

وضعیت بورس آمریکا روزهای سیاه‌تری را پیش روی دلار قرار داده است

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۸:۲۲ وضعیت بورس آمریکا روزهای سیاه‌تری را پیش روی دلار قرار داده است

در حالی که طی هفته‌های گذشته دلار بدترین عملکرد خود را در حدود 10 سال گذشته به ثبت رسانده، اما رویکرد سهامداران بورس آمریکا می‌تواند روزگار این ارز را سیاه‌تر کند.

وضعیت بورس آمریکا روزهای سیاه‌تری را پیش روی دلار قرار داده است

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، طی هفته‌های گذشته دلار تقریبا بدترین روزهای خود را در حدود 10 سال گذشته تجربه کرده است، اما با این حال ممکن است، حباب سنگین شکل گرفته در بورس آمریکا و تبعات آن باعث شود که این ارز روزهای سیاه‌تری را پیش روی خود داشته باشد.

در سه ماهه جاری شاخص نقطه‌ای ارزش دلار بلومبرگ 5 درصد کاهش یافته و هم اکنون در حال به ثبت رساندن بدترین افت از سال 2010 تاکنون است.

یکی از دلایل این مسئله این است که روند بهبود اوضاع و بلند شدن اقتصاد آمریکا از گرداب کرونا نه تنها تقریبا متوقف شده، بلکه معکوس هم شده است.

شاخص S&P500 بورس آمریکا 7 درصد رشد کرده که نسبت به بورس‌های دیگر کشورها از جمله ژاپن، حوزه رویو و کانادا بسیار بیشتر بوده است. بورس کشورهایی نظیر انگلیس و استرالیا هم نه تنها مثبت نبود، بلکه منفی بود.

رشد بیش از حد بورس آمریکا ممکن است باعث شود طی روزهای آینده بسیاری از مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سراسر جهان را بر آن دارد که پرتفوی خود را با هدف حفظ سطح ریسک مناسب سبک‌تر کنند.

این مسئله ممکن است طی روزهای آینده باعث شود که صندوق‌های سرمایه‌گذاری به سمت فروش دلارهای خود رفته و ارز کشورهایی را خریداری کنند که بورس آنها عملکرد کمتر از میزان مورد انتظار داشته است که از جمله آنها می‌توان به انگلیس و استرالیا اشاره کرد.

این مسئله می‌تواند به کاهش بیشتر ارزش دلار در بازار جهانی منجر شود. هفته گذشته شاخص ارزش دلار بلومبرگ 0.5 درصد ریخت و در معاملات صبح امروز بازار ارز لندن هم 0.2 درصد پایین آمد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن