سیاسی

وقتی 90 منبع برای تامین واکسن داریم، عاقلانه است از دشمن بخریم؟

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ – ۰۲:۵۵ وقتی 90 منبع برای تامین واکسن داریم، عاقلانه است از دشمن بخریم؟

رئیس دانشگاه بقیة‌الله با بیان اینکه ما الان منابع زیادی برای تامین واکسن‌ داریم، گفت: وقتی به 90 منبع برای تامین واکسن دسترسی داریم آیا عاقلانه است از کشوری تهیه کنیم که با ما دشمنی می‌کند؟

وقتی 90 منبع برای تامین واکسن داریم، عاقلانه است از دشمن بخریم؟

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه بقیه‌الله در وبینار انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی که با موضع دوگانه " تحریم دارویی و تقدیم واکسن" و با عنوان "بحث واکسن علمی یا سیاسی؟! " برگزار شد، گفت: در بحث خرید واکسن ما باید مجموعه‌ای از معادلات سیاسی و رفتارهای کشورهای متخاصم و صلاح ملت خودمان را در نظر بگیریم که این واکسن را خریداری کنیم و یا بسازیم. این اختیاری است که کشور ما دارد و اگر در این زمینه انتقاداتی هست آن شخص یا آگاهی ندارد یا واقعا سابقه کشور ما در گذشته را نمی‌داند.

ابوالقاسمی با تشبیه تحریم ایران در سال های اول و دوم جنگ به دوران شعب ابی طالب خاطرنشان کرد: هرگاه چیزی را خودمان می‌توانستیم تهیه کنیم آنگاه می‌گفتند ما برایتان تهیه می‌کنیم!

وی همچنین مثالی از دوران مسئولیت خود در سازمان انتقال خون زد و گفت: بنده به خاطر دارم یک وقتی می‌خواستیم دستگاهی که به پلاکت پرتو می دهد و فرآورده های خونی را برای استفاده آماده می کرد، تهیه کنیم. وقتی برای تهیه به غرفه کانادایی‌ها رفتم اصلا مرا بیرون کردند و گفتند ما به شما هیچی نمی فروشیم! انگار یک صهیونیست کاملا متخاصم و دارای حالت کاملا هجومی آمده! خب ما روش‌های دور زدن اینها را در این چهل سال خوب یاد گرفته ایم.

می‌خواستم دستگاهی برای سازمان انتقال خون بخریم، وقتی برای تهیه به غرفه کانادایی‌ها رفتم مرا بیرون کردند و گفتند ما به شما هیچی نمی فروشیم!

ابوالقاسمی اظهار داشت: من بعدها با آلمان ها وارد مذاکره شدم و وقتی دستگاه را از آلمان‌ها خریداری کردم صاحب آن شرکت (کانادایی) التماس ما را کرد که بیایید از من بخرید! یعنی ما هرجا به سمت خودکفایی یا خرید از رقیب رفتیم آنتن هایشان به کار افتاد. برای مثال می گفتند به شما ارزان می دهیم و…

وی تاکید کرد: همین قضیه فایزر که گفت من 160 هزار دوز به شما واکسن می دهم! چون دیده بود دست کشور ما باز است در خرید از کشورهای دیگر و یا ساخت واکسن باز است.

رئیس دانشگاه بقیه‌الله اظهار داشت: هدف دوم آنها هم این بود که جرمی که آمریکایی ها در این چندسال به ما روا داشته اند را کمی شستشو دهند. جنایت تحریم دارویی ما در سال های گذشته با استفاده از تحریم کانال‌های پولی ما! یعنی می گویند که تحریم دارویی نیستیم ولی چون از پولمان نمی توانیم استفاده کنیم انگار تحریم دارویی هستیم. با این تفاصیل آیا درست است که ما بحث صرفا فنی بکنیم که چه واکسنی خوب است و چه واکسنی بد است؟

ابوالقاسمی افزود: ما باید اول مشخص کنیم که چه کشوری با ما جفا کرده که ما در رابطه های تجاری و دارویی و غذایی باید این چیزها را در نظر بگیریم.

وی گفت: ما باید با کشوری معامله کنیم که به ما جفا نکرده باشد. الان واکسن های زیادی در دسترس داریم.وقتی به 90 منبع برای تامین واکسن دسترسی داریم آیا عاقلانه است که از کشوری تهیه کنیم که با ما دشمنی می کند؟

ما باید با کشوری معامله کنیم که به ما جفا نکرده باشد. الان واکسن های زیادی در دسترس داریم.وقتی به 90 منبع برای تامین واکسن دسترسی داریم آیا عاقلانه است که از کشوری تهیه کنیم که با ما دشمنی می کند؟

رئیس دانشگاه بقیه‌الله یادآور شد: دشمنی آمریکا این گونه نیست که با دولت ایران یا نظام ایران باشد! دقیقا هدفگیری شان مردم ایران هستند. در این تردیدی نیست!

وی ادامه داد: دیگر مظلوم تر از بچه سرطانی داریم؟ شما بروید از دوستان محک و انجمن خون و سرطان بپرسید. هروقت ما دارویی می خواستیم که مربوط به اینها بود کمبود پیش آمد، تا بالاخره از هند و منابع دیگر تهیه کردیم.

ابوالقاسمی ادامه داد: اروپایی ها نمی گذارند ما دارو وارد کنیم و به تمام افکار عمومی دنیا دارند دروغ می گویند. می گویند دارو را تحریم نکردیم ولی صد درصد تحریم کرده اند و فقط اعلام نمی کنند. این که پولهای ایران بلوکه می شود و اجازه خرید دارو با این پولها داده نمی شود دلیلی بر این است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن