اقتصادی

وقوع توفان فصلی به نفع دلار استرالیا تمام شد

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ – ۱۴:۳۷ وقوع توفان فصلی به نفع دلار استرالیا تمام شد

وقوع توفان‌های فصلی در غرب استرالیا باعث شد تا ارزش دلار این کشور در بازار جهانی افزایش یابد.

وقوع توفان فصلی به نفع دلار استرالیا تمام شد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، یکی از عواملی که طی چند روز گذشته به افزایش قیمت سنگ آهن در جهان منجر شده، وقوع توفان فصلی در غرب استرالیاست. این مسئله در کنار کاهش تولید سنگ آهن توسط شرکت ویل در برزیل باعث شده تا عرضه این محصول به بازار جهانی و به خصوص بازار چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان فولاد در جهان افزایش یافته و همین امر به افزایش ارزش دلار استرالیا در بازار جهانی منجر شده است.

این کشور یکی از اصلی‌ترین صادرکنندگان ذغال‌ سنگ با شناور در جهان محسوب شده و بیش از 50 درصد عرضه این محصول به بازار از استرالیاست.

در معاملات امروز ارزش دلار استرالیا به 1.32 در برابر دلار آمریکا رسید که بالاترین میزان در سه سال گذشته به شمار می‌رود.

از طرف دیگر کاهش ارزش دلار آمریکا هم مزید بر علت افزایش ارزش دلار استرالیاست. از ابتدای سال جاری تاکنون ارزش دلار این کشور در برابر دلار آمریکا 7 درصد رشد کرده است و این در حالی است که دلار آمریکا هم از ابتدای سال تاکنون 6 درصد ارزش خود را در برابر سبد ارزهای بین المللی از دست داده است. شاخص ارزش دلار این هفته را هم منفی آغاز کرد و در مبادلات امروز 0.3 واحد ریخت.

انجمن فولاد جهانی گزارش داده که سال گذشته میلادی 60 درصد سنگ آهن عرضه شده به جهان توسط کشتی از سوی استرالیا بوده است. چین بزرگ‌ترین واردکننده این محصول از استرالیا به شمار می‌رود علی رغم اینکه طی هفته‌های گذشته شاهد بالا گرفتن تنش بین چین و کانبرا بوده‌ایم، اما واردات این محصول توسط چینی‌ها تغییری نکرده است.

در حال حاضر و طی هفته‌های گذشته بنا به آنچه گفته شد، قیمت سنگ آهن در بازار چین 10 درصد رشد کرده است و پیش بینی‌ها حاکی از آن است که با توجه به روند افزایش تقاضای فولاد به خصوص در بازار داخلی چین این روند رشد قیمت ادامه خواهد یافت.

برای نخستین بار در بازار چین در معاملات روز جمعه قیمت هر تن سنگ آهن از هزار یوآن معادل 152.95 دلار عبور کرد. البته در معاملات امروز قیمت این ماده اولیه کمی کاهشی شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن