اقتصادی

وقوع طوفانی دیگر در آمریکا قیمت نفت را بالا برد

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۱۳ وقوع طوفانی دیگر در آمریکا قیمت نفت را بالا برد

وقوع طوفانی دیگر در خلیج مکزیک که به تخلیه سکوهای نفتی منجر شد، قیمت نفت در بازارهای جهانی را افزایش داد؛ این دومین طوفان در کمتر از یک ماه گذشته است که تولید نفت آمریکا را متوقف می کند.

وقوع طوفانی دیگر در آمریکا قیمت نفت را بالا برد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت وقوع طوفان گرمسیری در خلیج مکزیک که سبب شد تا حفاران دکل ها را تخلیه و تولید را متوقف کنند، افزایش یافت اما نگرانی در مورد مازاد عرضه در جهان و کاهش تقاضا برای سوخت مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد.

هر بشکه نفت برنت با 13 سنت افزایش 39.96 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 20 سنت افزایش 37.53 دلار معامله شد.

متوسط قیمت هر دو شاخص نفتی، طی هفته گذشته برای دومین هفته متوالی کاهش یافته بود.

طوفان گرمسیری سالی روز یک شنبه در خلیج مکزیک در غرب فلوریدا را درنوردید و از لحاظ شدت در گروه 2 قرار گرفت. این طوفان برای دومین بار طی کمتر از یک ماه گذشته پس از طوفان لارا تولید نفت آمریکا را متوقف کرد.

معمولا در زمان توقف تولید، قیمت نفت افزایش می یابد اما با توجه به شیوع کرونا نگرانی ها در مورد تقاضا برای سوخت را بیشتر شده و در عین حال همچنان عرضه در بازارهای جهانی رو به افزایش است.

در لیبی، خلیفه حفتر متعهد شده است به ماه ها تعطیلی تاسیسات نفتی پایان دهد، اقدامی که بر عرضه بیشتر به بازار می افزاید هرچند که مشخص نیست میادین نفتی و بنادر این کشور فعالیت ها را شروع کنند.

جفری هالری، تحلیلگر بازار گفت: «اعلام رفع تعطیلی پایانه های صادراتی نفتی لیبی، ممکن است بر مشکلات نشست این هفته اوپک پلاس بیفزاید.»

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در 17 سپتامبر نشست دارند و در مورد میزان پایبندی به کاهش تولید گفتگو می کنند اما تحلیلگران انتظار کاهش بیشتر ندارند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن