اجتماعی

ولنگاری در فضای مجازی ممنوع/ احضار و دستگیری در انتظار خاطیان

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۹:۴۳ ولنگاری در فضای مجازی ممنوع/ احضار و دستگیری در انتظار خاطیان

فرمانده انتظامی پایتخت از احضار و برخورد قاطع و قانونی پلیس با افرادی که در فضای مجازی شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند، خبر داد.

ولنگاری در فضای مجازی ممنوع/ احضار و  دستگیری در انتظار خاطیان

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص نظارت پلیس بر فضای مجازی و برخورد با افرادی که در این فضا با بی مبالاتی و ولنگاری رفتار می کنند، اظهار داشت: همه افراد اعم از زن و مرد باید بدانند که چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باید شئونات را رعایت کنند؛ اگرچه رعایت شئونات، زن و مرد ندارد اما بعضا شاهدیم که بعضی از آقایان رعایت نمی‌کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در حال حاضر فضای مجازی به فضایی عمومی تبدیل شده و به گونه‌ای است که منظر عمومی لحاظ می‌شود؛ بنابراین رعایت شئونات در فضای مجازی از الزامات و واجبات است.

سردار رحیمی اعلام کرد: پلیس به سبب مأموریت ذاتی و قانونی که برعهده دارد تاکنون با ده‌ها نفر از افرادی که شئونات را رعایت نمی کردند، برخورد کرده است؛ در این بین افراد مشهور، معروف و مطرح هم وجود داشتند که بنا بر تخلفی که در فضای مجازی داشتند، پلیس آنها را احضار کرده و برابر قانون و مقررات با آنها برخورد داشته است.

وی افزود: در ضمن سایت‌ها و شبکه‌هایی نیز وجود داشتند که با توجه به تخلف و عدم رعایت شئونات، مدیرانِ شان به پلیس فتا و امنیت احضار شده و برخورد قانونی نیز با آنها انجام شده است.

این مقام ارشد پلیس تهران تأکید کرد: پلیس با قاطعیت با هنجارشکنان ـ چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی ـ برخورد کرده و اجازه نمی‌دهد عده‌ای محدود، امنیت و آسایش و آرامش روحی و روانی مردم را مختل کنند.

به گزارش فارس، تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با درج موضوعی با عنوان «حمایت از محاکمه عاملان ولنگاری فضای مجازی» پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن