فرهنگ و هنر

ویژگی‌های «محمد(ص) در تورات و انجیل» کتاب شد

ویژگی‌های «محمد(ص) در تورات و انجیل»؛ جدیدترین اثر انتشارات جمکران

یک استاد درس خارج حوزه با اشاره به ویژگی‌های کتاب «محمد(ص) در تورات و انجیل»، گفت: برخلاف نوشته‌های گذشته، این اثر موارد متنوع و متعددی را ذکر کرده است که برخی انحصار بر انطباق بر پیامبر اسلام(ص) دارد.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب «محمد(ص) در تورات و انجیل» در حرم مطهر رضوی برگزار شد و سخنران مراسم ضمن تبیین موضوع احتجاج و بشارت در کتب آسمانی به معرفی کتاب و ویژگی های آن پرداخت.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی از پژوهشگران و اساتید حوزه علمیه و کارشناس این برنامه گفت:امام رضا علیه السلام در گفتگو با عالمان اهل کتاب و بخشی از پیش بینی های کتب آسمانی اهل کتاب را برای آنها تبیین فرموده است. این مناظرات در کتب مختلف حدیثی درج شده است. نکته قابل تامل اینکه حضرت با کتب اختصاصی اهل کتاب با هر گروه مناظره فرمودند. وی با اشاره به تنوع اناجیل و انحرافات و اختلافات نسخه های گوناگون انجیل ها، در این کتاب به ترجمه های منحرف شده اشاره داشته و افزود: یکی از اقدامات دانشمندان الهیات مسلمان، جستجو در نسخ فعلی کتب آسمانی اهل کتاب در موضوع بشارات است و کتابهای مختلفی در این باب نوشته اند. نکته جالب توجه آنکه نوشتن مطالب تحقیقی در این زمینه به نویسندگان مسلمان مختص نشده و برخی کشیشان و عالمان یهودی نیز کتبی در موضوع بشارات در تورات و انجیل نوشته اند. حجت الاسلام الهی خراسانی تصریح کرد: یکی از تالیفات بسیار عالی در این زمینه «محمد در تورات و انجیل» است . نویسنده دکتر بنیامین کلدانی و از هموطنان ماست. وی از یکتاپرستان مسیحی بوده و درباره تحریفات تثلیث سخنرانی های مفصلی داشت. وی کم کم به بشارات عهدین توجه ویژه کرده و در نهایت به آیین اسلام در آمد. این کشیش مستبصر و محقق، سلسله مقالاتی درباره بشارات در کتب آسمانی اهل کتاب نوشت و نهایت مسلمان شد. این استاد درس خارج در پایان درباره ویژگی های کتاب «محمد در تورات و انجیل» چنین گفت:دانشمندان الهیات در گذشته مواردی از تطبیق مضامین کتب عهدین با پیامبر اسلام را ذکر کرده بودند ولی در تحقیقات پروفسور عبدالاحد داوود نویسنده کتاب «محمد در تورات» تنوع و تعدد مضامینی که بر پیامبر اسلام منطبق بوده، بسیار ممتاز است. برخلاف نوشته های گذشته که الهیات شناسان مسلمان که کمتر از انگشتان دست در عهدین را می شناختند. وی موارد متنوع و متعددی را ذکر کرده است که برخی انحصار بر انطباق بر پیامبر اسلام دارد.نکته دوم آنکه به علت تسلط نویسنده کتاب به زبانهای کهن (سریانی، یونانی، عبری و ..) وی تحقیقات بسیار ویژه ای در اشاره متون تورات و انجیل به اسلام و سرزمینهای اسلامی یافته و ارائه داده است. گفتنی است، «محمد(ص) در تورات و انجیل» جدیدترین اثر انتشارات کتاب جمکران شنبه، ۲۶ مهرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در جوار بارگاه ملکوتی آن حضرت(ع) رونمایی شد. منبع: شبستان

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن