اقتصادی

پاداش هیئت مدیره شرکت‌های دولتی براساس بهره وری پرداخت می‌شود

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ – ۱۱:۱۴ پاداش هیئت مدیره شرکت‌های دولتی براساس بهره وری پرداخت می‌شود

رئیس سازمان ملی بهره وری با اشاره به بند «د» تبصره 21 قانون بودجه امسال گفت: پاداش هیئت مدیره شرکت ها که گفته می شود سلیقه‌ای بوده است منوط به بهره‌وری شرکت شده است.

پاداش هیئت مدیره شرکت‌های دولتی براساس بهره وری پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری، فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری درباره تکالیف بهره وری در بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: در ماده ۵ برنامه ششم توسعه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند چرخه بهره وری را در دستگاه با رویکرد رشد اقتصادی پیاده کنند و ظرف ۶ ماه برنامه خود را برای عملیاتی شدن به سازمان بهره‌وری ارائه دهند تا پس از تایید در سال اول در هیئت وزیران تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه هنگام قانونگذاری باید مراقب تله‌های باشیم تصریح کرد: چهار سال برای استقرار چرخه بهره‌وری در برنامه ششم تلاش شده است، افزود: در این زمینه ۳۴ دستگاه بزرگ ملی ذیل قانون مدیریت خدمات کشوری حضور دارند . نمی‌شود در شش ماه چرخ‌های بهره‌وری را اجرایی کرد. زمان بندی قانون برنامه ششم درست نبوده است اما اصل هدف درست است.

به گفته پهلوانی، سعی کردیم همکاری با دستگاه‌ها را حفظ کنیم و در این زمینه نیز البته از سوی سازمان بازرسی و مجلس مورد سوال قرار گرفتیم که این تکلیف قانونی چه شد قطعاً این موضوع را رها نمی‌کنیم اما اشکالات قانون را مرتفع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه چرخه بهره وری نو پدید است گفت: تا نیمه اول سال ۹۸ بالغ بر ۵۰ درصد دستگاه‌ها وارد گام ۵ چرخه بهره‌وری شده‌اند اصل فعالیت در گام های ۵ و ۶ و ۷ است که به مسئله شناسی و شاخص ها برای بهبود رشد اقتصادی میپردازد.

وی ادامه داد: ۱۴ دستگاه متولی بخش اقتصادی هستند که هدف قرار دادیم.

پهلوانی با بیان اینکه سال ۹۹ امکان ابزار بودجه برای ارتقای بهره وری را در اختیار داشتیم تصریح کرد : در بند «د» تبصره ۲۱ قانون بودجه امسال، بودجه جزئی وجود دارد که شرکت های دولتی مورد توجه قرار گرفته است مجامعی آنها باید چرخه بهره‌وری را تصویب کنند. پاداش هیئت مدیره شرکت ها که گفته می شود سلیقه‌ای بوده است منوط به بهره‌وری شرکت شده است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری با اشاره به تشکیل کارگروهی به منظور سنجش بهره وری شرکت ها گفت: این کارگروه متشکل از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی، وزارت اقتصاد، سازمان بهره وری و شرکت ها هستند بر اساس مدل و الگوریتمی ارائه شده و صورتهای مالی سنجش خواهد شد. همچنین برای جلوگیری از وقت و اتلاف منابع سامانه جدید ایجاد نکردیم و سامانه شرکتهای دولتی که در وزارت اقتصاد است پارامترهای بهره وری را اضافه خواهد کرد. همچنین کمیته بهره‌وری در دستگاه‌ها و استان‌ها با حضور استاندار شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: آیین نامه جامع و مانع تدوین شده تا با همکاری دستگاه انجام شود سه ماه در این زمینه تاخیر وجود داشت که البته اردیبهشت ماه پیش نویس آیین نامه تهیه و در اختیار هیئت وزیران قرار گرفت رفت که در صف ترافیک تصویب آیین نامه ها بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن