اقتصادی

پایان بازی با دلار آمریکا/ دلار به آخر خط رسیده است

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۵:۲۸ پایان بازی با دلار آمریکا/ دلار به آخر خط رسیده است

یک کارشناس اعلام کرد: دلار به پایان خط رسیده و کشورها این ارز را کنار می‌گذارند با فروپاشی آن بازی با دلار آمریکا هم تمام خواهد شد و اقتصاد این کشور به شدت تضعیف می‌شود.

پایان بازی با دلار آمریکا/ دلار به آخر خط رسیده است

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، یک کارشناس مالی معتقد است که حجم چاپ پول در ایالات متحده آمریکا به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده و پیش بینی می‌شود کسری بودجه فراتر از پیش بینی‌ها باشد و دولت آمریکا هزینه‌های زیادی را بسیار بیشتر از گذشته متحمل می شود.

پتر شف، رئیس سرمایه گذاری پاسیفیک، اعلام کرد: بیش از 60 سنت از هر دلار را دولت آمریکا چاپ می‌کند. بنابراین فدرال رزرو آمریکا پول بیشتری را برای دولت این کشور چاپ می‌کند که رقم آن بسیار فراتر از حجم مالیاتی است که این کشور جمع‌آوری می‌کند.

اقتصاد این کشور تضعیف شده و ضعیف‌تر از همیشه است و حباب در اقتصاد این کشور بیش از هر زمانی وجود دارد و به این دلیل است که اقتصاد این کشور خیلی سریع در نتیجه شیوع بیماری کووید 19 و انجام قرنطینه خانگی تضعیف شد. آغاز کاهش رشد اقتصادی این کشور از 4 ماهه سوم 2018 آغاز شد و اثر دلار در اقتصاد این کشور تقریبا خنثی شد.

پتر تاکید می‌کند که هر آن چیزی که دولت آمریکا پس از بحران مالی 2008 انجام داد کاملا اشتباه بوده است؛ همه سیاست‌های مالی این کشور در حقیقت اشتباه بود و حتی سیاست‌های مالی هم مسیر غلطی را پیموده است و پیامد این اشتباهات این بوده که اکنون نمی‌توانیم این بحران‌ها را پوشش بدهیم. در حقیقت ریشه این اشتباهات از سوی فدرال رزرو و دولت آمریکاست.

این گزارش می‌نویسد؛ آمریکا در آستانه تجربه تورم بی سابقه است. هزینه زندگی در این کشور سرسام آور خواهد شد و این اتفاق خیلی سریع خواهد بود و همین مسئله مردم را تحت فشار قرار می‌دهد.

پتر شف هشدار داد؛ مردم بسیاری از بحران دلار آسیب می‌بینند که این آسیب به مراتب بیشتر از بحران مالی 2008 خواهد بود و در حقیقت بحران دلاری آثار بسیار بدتری خواهد داشت.

وی در ادامه می‌گوید: وقتی با بحران مالی روبرو بودیم آن زمان فدرال رزرو برای نجات این بحرانامکان چاپ دلار داشت، اما زمانی که شما بحران دلار دارید، بنابراین این بحران را با چاپ دلار نمی‌توان پوشش داد؛ چراکه در این شرایط دیگر کسی به دنبال دلار نخواهد بود.

وی توضیح می‌دهد که این شرایط باعث بحران بدهی بسیار زیادی در آمریکا خواهد شد که مفهوم آن این است؛ ذخایر به بدترین شرایط خود خواهد رسید و همچنین همه بدهی‌ها به دلار مربوط خواهد شد.

این کارشناس مالی اضافه می‌کند که افت دلار آمریکا به بیشترین میزان خود خواهد رسید و تورم اقتصاد آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پتر می‌نویسد: آنچه در آستانه تحقق آن هستیم این است که دنیا در حال کنار گذاشتن دلار است و می‌خواهد استاندارهای مالی خود را بر اساس طلا تعریف کند و آن جایی است که ما از آن ضربه خواهیم خورد.

وی می‌گوید: سیستم فعلی موثر نیست و شما نمی‌توانید پشتوانه ارز خود را یک ارز بی‌ارزش انتخاب کنید. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کل اقتصاد آمریکا بر پایه دلار که به عنوان ذخیره ارزی دنیا محسوب می‌شود استوار است و این یک منبع ‌پنهان و سرّی برای آمریکاست که به اقتصاد این کشور تاکنون کمک کرده است. زمانی که دنیا ارز دیگری را انتخاب کند همه چیز تمام خواهد شد و این پایان بازی با دلار آمریکا است.

بر اساس اعلام اقتصاددانان دلار آمریکا به پایان راه می‌رسد و این دقیقا شبیه یک بمب است و راهکار این است که خود آمریکا بهره‌برداری از دلار را کنار بگذارد؛ چراکه فروپاشی خودِ دلار نزدیک است.

وی معتقد است که برای کاهش فشارهای مالی راهکار منطقی این است که طلا خریداری کنند. بازار طلا و نقره جای چانه زنی بیشتری دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن