اجتماعی

پایان ۶ شبانه روز التهاب در میدان مقدم/ بازداشت مالکین و پیمانکاران گود پرخطر جنوب تهران

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ – ۱۲:۱۳ پایان ۶ شبانه روز التهاب در میدان مقدم/ بازداشت مالکین و پیمانکاران گود پرخطر جنوب تهران

شهردار منطقه 17 تهران از بازداشت مالکین و پیمانکاران گود پرخطر جنوب پایتخت خبر داد و گفت: با ایمن سازی گودt شرایط عادی در میدان مقدم حاکم شده است.

پایان ۶ شبانه روز التهاب در میدان مقدم/ بازداشت مالکین و پیمانکاران گود پرخطر جنوب تهران

داود لطفی شهردار منطقه 17 تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت حادثه در میدان مقدم اظهارداشت: این میدان بیش از ۶ شبانه روز التهاب را پشت سر گذاشت و هم اکنون گود پرخطر که موجب فروریزش دو ساختمان شده بود پایدار سازی شده و با نظر مشاورین ژئوتکنیک معاونت شهرسازی شهرداری تهران ساکنان منازل اطراف و واحدهای صنفی به منازل خود بازگشتند.

شهردار منطقه 17 با اشاره به رصد لحظه‌ای تحرکات احتمالی ساختمان‌ها گفت: علی رغم نظر قطعی کارشناسان ژئوتکنیک مبنی بر پایدار بودن محل گود و ایمن بودن آن، رصد لحظه‌ای و مانیتورینگ محل گود و ساختمان‌های اطراف آن در دستور کار کارشناسان شهرسازی منطقه قرار دارد تا هرگونه تحرک احتمالی بررسی شود. به همین جهت به شهروندان اطمینان خاطر داده می‌شود که هیچ مشکلی منازل اطراف گود پرشده را تهدید نمی‌کند و هم اکنون شرایط عادی بر این میدان حاکم است.

لطفی با اشاره به عادی سازی شرایط میدان مقدم گفت: از سحرگاه روز پنجشنبه 24مهر(ساعت ۴:۵۵صبح) همه داربست‌های محصورکننده میدان برداشته شده و محدودیت‌های ترافیکی موجود در خیابان ابوذر از ضلع شمالی میدان مقدم، از سمت شرق حدفاصل میدان مقدم تا خیابان شهید تشیع و از سمت غرب تا خیابان شهید اکبرسوری و از جنوب کوچه شهید اسدی فرد در خیابان شهید شهسوار حقیقی جنوبی به طور کامل رفع شده و عبور و مرور به سهولت در جریان است. همچنین این محوطه به طور کامل با همکاری عوامل معاونت خدمات شهری شست‌وشو شده تا هیچ گونه خاک در محیط باقی نمانده باشد.

شهردار منطقه17 با اشاره به محصور شدن محل گود پیشین گفت: از آنجایی که این گود در محل ملک خصوصی و متعلق به اشخاص حقیقی بوده،به طور کامل محصور شده و ورود به آن ممنوع است. مالکین و پیمانکاران و مجریان پروژه از صبح روز جمعه و پس از حادثه ریزش توسط مقام قضایی بازداشت شده و مراحل فنی و قضایی رسیدگی به این پرونده در جریان است.

شهردار منطقه ۱۷ تهران گفت: همچنین مطابق با نظر مقام قضایی مالک موظف به تادیه خسارت‌های وارده به مالکین ساختمان‌های آسیب دیده، ساختمان‌های اطراف گود، واحدهای صنفی و کسب و کارهای تعطیل شده در هفته جاریست که مراحل آن درحال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف این ملک گفت: اکنون و با تلاش شبانه روزی عوامل شهرداری منطقه 17 و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران این گود پرخطر به طور کامل پایدار سازی شده و بیشتر از 2500کامیون خاک در این گود سرازیرشد تا شرایط موجود احصا شود. اما مالک موظف است نقشه‌ها و شیوه پایدارسازی دائم را به شهرداری منطقه ارائه کرده و پس از تصویب به سرعت اجرا کند.

وی بیان داشت: شهرداری به طور کامل رفتار و تحرکات ساختمان‌های مجاور و اطراف گود و میدان مقدم را رصد و پایش می‌کند تا اطمینان صددرصدی تا پایدارسازی نهایی حاصل شود.

لطفی از بازگشت ساکنان منازل اطراف به محل زندگی خود خبر داد و افزود: شرایط عادی زندگی به میدان مقدم بازگشته و هم اکنون واحدهای صنفی مشغول به کار هستند و ساکنان منازل اطراف گود که از پنجشنبه 17مهربا اخطار شهرداری منطقه منازل خود را تخلیه کردند هم اکنون به محل زندگی خود بازگشته اند.این اقدام پیشگیرانه شهرداری در پنجشنبه شب از بروز یک فاجعه انسانی جلوگیری کرد و خوشحالیم که با پذیرایی از این شهروندان عزیز شامل اسکان و ارائه امکانات رفاهی در این مدت و تلاش شبانه روزی توانستیم در کمترین زمان ممکن وضعیت را پایدار کرده و احتمال بروز هرگونه خطر را به صفر برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن