اجتماعی

پایدار سازی گود مقدم به اتمام رسید/2 هزار کامیون خاک بدهی مالک به شهرداری

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ – ۱۲:۴۵ پایدار سازی گود مقدم به اتمام رسید/2 هزار کامیون خاک بدهی مالک به شهرداری

شهردار منطقه 17 تهران با اشاره به پایدار سازی گود مقدم در جنوب پایتخت، گفت: هزینه 2 هزار کامیون خاک به عنوان بدهی مالک به شهرداری ثبت شد.

پایدار سازی گود مقدم به اتمام رسید/2 هزار کامیون خاک بدهی مالک به شهرداری

داود لطفی، شهردار منطقه 17 تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره حادثه گود مقدم اظهارداشت: پس از حادثه‌ای که هفته گذشته رخ داد تلاش ها از همان دقایق ابتدایی برای ایمن سازی گود ایجاد شده و سلامت شهروندان صورت گرفت. از شب قبل از حادثه، عوامل شهرداری و آتش‌نشانی، همه افراد ساکن در املاک اطراف پروژه را تخلیه کردند و اگر نیروهای آتش‌ نشانی و ماموران شهرداری منطقه۱۷ عملیات لازم را به موقع انجام نمی دادند و همکاری شرکت های آب، گاز و برق در کار نبود به طور حتم فاجعه ای بزرگ رخ می‌داد.

وی گفت: در مجموع ۳۰ واحد مسکونی و تجاری را تخلیه کردیم که با این کار به موقع، هیچ فردی در اثر ریزش دو ساختمان، آسیب ندید. در دو ساختمانی که ریزش کرده‌اند، ۲۵ نفر قبل از حادثه حضور داشته‌اند که یکی از واحدها محل استقرار عوامل کارگری پروژه گود بوده است. که خوشبختانه شب قبل از حادثه، همه ساکنان آنها با اقدام شهرداری و آتش‌نشانی، نسبت به ترک محل اقدام کرده و دیگر بازنگشتند.

شهردار منطقه 17 تهران با بیان اینکه با کمک سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خاک های زیادی به سمت منطقه 17 و میدان مقدم سرازیر شده تا هر جه سریع تر گود میدان مقدم پر و ایمن شود، افزود: با نظر کارشناسان و مشاوران معاونت شهرسازی شهرداری تهران ایمن سازی و پایدار سازی از دیوارهای شرقی این گود شروع شد.

وی بیان داشت: بر اساس نظر تخصصی گروه مشاور ژئوتکنیک و شرایط و پیچیدگی های فنی و محیطی در گود، از مجموع گزینه های فنی و اجرایی، گزینه خاک ریزی جهت پشته سازی و پایدارسازی جداره های پرخطر به منطقه پیشنهاد شد که برای اجرای آن تمامی امکانات شهرداری منطقه17 به همراه سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به میدان آمدند.

وی با بیان اینکه ۵۸ هزار نفر ساعت کار شبانه روزی برای پایدارسازی میدان مقدم تهران صورت گرفت تأکید کرد: رفع خطر گود پرخطر میدان مقدم با استفاده از حداقل 2 هزار کامیون خاک رخ داد و پس از یک هفته تلاش، شرایط عادی به میدان مقدم بازگشت و ایمن سازی گود مقدم به شکل کاملاً حساب شده، دقیق و استاندارد انجام شد تا شهروندان خوب منطقه بتوانند مثل همیشه به راحتی در میدان مقدم و خیابان شهسوار حقیقی جنوبی تردد و عبور و مرور کنند.

شهردار منطقه 17 تهران گفت: همچنین مراحل پایدارسازی این گود انجام شده است علاوه بر اینکه مالک نیز موظف شده است هزینه‌های پر کردن این گود را به شهرداری منطقه بپردازد و در واقع این رقم به عنوان بدهی مالک در پرونده ثبت شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن