اجتماعی

پلاسمادرمانی مؤثرتر از «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» برای کرونایی‌ها

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۰:۴۶ پلاسمادرمانی مؤثرتر از «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» برای کرونایی‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) گفت: درمان بیماران مبتلا به کرونا با روش پلاسما درمانی، به مراتب اثرگذاری بیشتری از داروهای رمدسیور و فاویپیراویر داشته است،

پلاسمادرمانی مؤثرتر از «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» برای کرونایی‌ها

حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین تحقیقات انجام شده در این دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: تحقیقات در حوزه‌های اپیدمیولوژی، پلاسما درمانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه پلاسما درمانی تا حدود زیادی در بهبود بیماران مبتلا به کرونا اثر دارد گفت: این روش کاملا مطمئن و بدون عارضه است، همچنین استفاده از سلول‌های بنیادی مزانشیمال نیز نتایج مثبتی داشته است اما تعداد درمان با این روش محدود بود.

ابوالقاسمی تصریح کرد: به دلیل اینکه احتمال می‌رفت استفاده از سلول‌های مزانشیمال در آینده باعث عارضه شود استفاده از این روش متوقف شد. اطلاعات اپیدمیولوژی خوبی در زمینه مبارزه با این بیماری به دست آمده که در اختیار محققان قرار گرفت.

وی گفت: مطالعات بالینی بسیاری از داروها در این دانشگاه انجام شد، تعویض پلاسما از دیگر پروژه‌های این دانشگاه بود که نتایج خوبی داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) تصریح کرد: پلاسما درمانی به مراتب اثرگذاری بیشتری از داروهای رمدسیور و فاویپیراویر داشته است، و هرچه زودتر از این روش استفاده شود نتایج بهبودی بیشتر خواهد بود لذا تقاضا می‌شود بهبود یافتگان کرونا اقدام به اهدای پلاسما کنند تا از این طریق جان بیماری نجات پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن