اقتصادی

پلمب مراکز درمانی دامپزشکی با وجود رای دیوان عدالت

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۲:۴۵ پلمب مراکز درمانی دامپزشکی با وجود رای دیوان عدالت

درحالی که دیوان عدالت اداری رای به فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی در مراکز شهری و منازل مسکونی داد، شهرداری تهران دوباره با وجود مخالفت‌ها، پلمب سریالی این مراکز را آغاز کرد.

پلمب مراکز درمانی دامپزشکی با وجود رای دیوان عدالت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از جامعه دامپزشکان کشور، پلمب سریالی مراکزی درمانی دامپزشکی در کشور که از واخر سال گذشته آغاز شده با وجود مخالفت دستگاه های مختلف دوباره آغاز شده است و در هفته جاری نیز یک مرکز دیگر توسط شهرداری تهران به دلیل فعالیت در مراکز شهری و استدلال اجرای ماده 100 پلمب شد.

در ارتباط با پلمب مراکز درمانی دامپزشکی سازمان دامپزشکی کشور، نظام دامپزشکی، جامعه دامپزشکان، شواری شهر و فعالان زیست محیطی مخالفت خود را اعلام کرده اند اما این موضوع که با گسترش اعتراضات در مقطعی متوقف شده بود دوباره آغاز شده است.

بر اساس نامه جدید عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری به کاظمی مشاور عالی و مدیر کل حوزه شهردار تهران با موضوع پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی توسط شهرداری تهران، دوباره پلمب این مراکز درمانی و بهداشتی به دلیل فعالیت در شهر ها به جریان افتاده است.

در این نامه آمده است: «در ارتباط با پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی توسط شهرداری تهران به پیوست نامه سرپرست اداره کل حقوقی و تنظیم مقررات معاونت حقوقی ، مجلس و امور استانهای وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی مبنی بر اینکه " فعالیت پزشکان در مقررات مختلف تعریف گردیده و مطب ، درمانگاه ها و کلینیک های دامپزشکی موضوعا از فعالیت پزشکی خارج می باشند.

بر این اساس و با عنایت به این که استقرار مطل پزشکان در اماکن مسکونی به موجب قانون تجویز گردیده ، تسری تسهیلات موضوع قانون محل پزشکان به مطب و کلینیک های دامپزشکی به نوعی توسعه دامنه شمول قانون و خلاف اصول کلی حقوقی است .مضافابه این که استقرار مطب دامپزشکی در اماکن مسکونی مستلزم تردد مداوم حیوانات به ویژه حیوانات بیمار بوده که این امر از مصادیق بارز ماده 688 قانون مجازات اسلامی و « تهیدید علیه بهداشت عمومی» خواهد بود"جهت استحضار ارسال می گردد .»

در پروانه های صادر شده از سوی دامپزشکی به دامپزشکان اجازه فعالیت در منازل مسکونی با درب مستقل داده شده است اما شهرداری به این امر توجهی نمیکند.
بنابراین گزارش درحالی که شهرداری تهران با استدلال اجرای ماده صد، ممنوعیت فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی در مناطق شهری و تعریف نشدن حرفه دامپزشکی در حرفه پزشکی و در نهایت ایجاد مزاحمت برای شهروندان اقدام به پلمب این مراکز میکند که در تضاد پروانه های فعالیت صادر شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور است.

پیرو این اقدامات شهرداری، برخی دامپزشکان دادخواستی به دیوان عدالت ادای ارائه دادند و این دیوان نیز به نفع دامپزشکان رای صادر کرده است و حرفه دامپزشکی را مانند حرفه پزشکی و فعالیت آنها در منازل مسکونی قانونی دانسته است اما شهردای تهران با وجود این رای دیوان دوباره یک مرکز درمانی جدید دامپزشکی جدید را پلمب کرده است.

محمد حسن اصغری که مرکز درمانی وی به تازگی پلمب شده در این ارتباط اظهار داشت: شهرداری با پدیده ی خودقانونگذار پنداری مواجه است و بدون توجه به نقش قانونی سازمان دامپزشکی کشور و علی رغم رای دیوان عدالت ارادی مبنی بر حضور قانونی دامپزشکان حیوان خانگی همچون پزشکان در اماکن مسکونی احکام متفاوتی برای خود صادر می کندو

وی افزود: عواقب بهداشتی این رفتار های غلط، تهدید کننده بهداشت عمومی خصوصا در زمان شیوع بیماری مشترک مانند کرونا است و در صورت طغیان این بیماری مشترک میان انسان و گربهسانان باید مسئولیت های این بحران را نیز بپذیرد.

شهردای می گوید که به ساختمان های تجاری و اداری بروید اما باید توجه داشت که امکان بردن حیوانات در این مراکز وجود ندارد زیرا برای مردم مزاحمت ایجاد می شود و بر اساس قانونی سازمان دامپزشکی این مراکز درمانی باید در ساختمان های مسکونی با درب مستقل ایجاد شود.

عضو جامعه دامپزشکان گفت: همانطور که شهرداری با عدم انجام کار کارشناسی، نظارت و پلمب نکردن درست منجر به فاجعه بیمارستان سینا اطهر شداین بار نیز با پلمب غیر قانونی مراکز درمانی دامپزشکی فاجه بهداشتی در شهر ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن