اجتماعی

پوشش بیمه‌ای 28 میلیون روستایی/ هزینه ویزیت روستاییان چقدر است؟

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۴۵ پوشش بیمه‌ای 28 میلیون روستایی/ هزینه ویزیت روستاییان چقدر است؟

مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر حدود 28 میلیون نفر از جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند.

پوشش بیمه‌ای 28 میلیون روستایی/ هزینه ویزیت روستاییان چقدر است؟

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،‌ محمدرضا میرزایی مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت در خصوص آخرین وضعیت بیمه‌شدگان روستایی تحت پوشش ین سازمان توضیح داد: در حال حاضر حدود 28 میلیون نفر از جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند و درصد کمی از این افراد نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و به طور کلی می‌توان گفت خدمات بیمه سلامت برای روستائیان کامل است.

وی افزود: ما در روستاها حدود 4112 مرکز ارائه خدمات سلامت داریم که 7 هزار پزشک عمومی و 2 هزار دندانپزشک در این مراکز خدمات ارائه می‌کنند و پزشکان خانواده ما سالانه 60 میلیون ویزیت را انجام می‌دهند همچنین ماماهای فعال در این مراکز سالانه 15 میلیون خدمت را ارائه می‌دهند و دندانپزشکان ما نیز به طور سالانه 5 میلیون ویزیت دندانپزشکی دارند.

میرزایی با بیان اینکه ارائه خدمات سطح یک در روستاها پوشش کامل دارد، گفت: این مراکز خدمات سلامت از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر به روستائیان خدمت ارائه می‌دهند و در ایام تعطیل نیز مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز معین و بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه سلامت خدمات دریافت کنند.

مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: تمام داروها و خدمات آزمایشگاهی در همین مراکز انجام می‌شود و هزینه ویزیت پزشکان خانواده برای روستائیان تنها 500 تومان است و اگر این افراد نیاز به خدمات تخصصی داشته باشند به بیمارستان‌های خصوصی یا دولتی طرف قرارداد ما ارجاع داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پزشک خانواده بر اساس نظام ارجاع بیمار را به سطوح بالاتر ارجاع می‌دهد و خوشبختانه ما به ازای هر جمعیت 4500 نفر روستایی یک پزشک خانواده داریم.

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران به طور کامل اجرایی شده است اما زیرساخت‌های آن برای اجرا در سایر شهرها به طور کامل هنوز فراهم نیست.

مدیرکل خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: پزشکان خانواده ما مدیر مراکز جامع سلامت روستایی هستند که این مراکز خدمات سرپایی و واکسیناسیون را ارائه می‌دهند و پزشک خانواده ملزم است به خانه‌های بهداشتی که پزشک عمومی ندارد مراجعه کنند.

وی در پایان گفت:‌ در حال حاضر 21 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور ما بیمه رایگان هستند و تعدادی نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها قرار دارند.لازم به ذکر است در صورتی که بیماران روستایی نیاز به خدمات اورژانسی داشته باشند با پرداخت تنها فرانشیز درمان که مبلغی حدود 5 الی 10 درصد است می‌توانند خدمات اورژانس بیمارستانی را دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر k م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن