اقتصادی

پول‌ مستمری‌بگیران دانمارکی در قتل عام مردم یمن

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ – ۱۷:۱۷ پول‌ مستمری‌بگیران دانمارکی در قتل عام مردم یمن

تحقیقات موسسه آکسفام نشان می‌دهد که 16 صندوق بازنشستگی در دانمارک در مجموع 500 میلیون دلار در کارخانه‌های اسلحه سازی که به عربستان و امارات سلاح می فروشند، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

پول‌ مستمری‌بگیران دانمارکی در قتل عام مردم یمن

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، تحقیقات موسسه آکسفام نشان می‌دهد که 16 صندوق بازنشستگی و مستمری در دانمارک مجموعا 3 میلیارد کرون دانمارک معادل 500 میلیون دلار در کارخانه‌های تولید سلاح که به عربستان و امارات فروش دارند سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این گزارش همچنین می‌افزاید: بیشتر سلاح‌های تولید شده در این کارخانه‌ها به احتمال زیاد توسط عربستان و امارات در کشتار مردم یمن و در درگیری‌های آن منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از 21 شرکتی که پول دانمارکی‌ها برای تولید سلاح در آنها مورد استفاده قرار گرفته است، شرکت اسلحه‌سازی ریتون آمریکاست. البته سرمایه گذاران دانمارکی مدعی هستند که این پول را در شرکتی که سلاح‌های نامتعارف تولید می‌کند سرمایه گذاری نکرده است.

این صندوق همچنین اعلام کرده اوضاع در یمن را با دقت زیر نظر دارد.

کریستین ویز، دبیرکل موسسه آکسفام می‌گوید: من فکر می‌کنم که بسیاری از مشتریان این صندوق‌های بازنشستگی و مستمری زمانی که متوجه شوند پس‌انداز آنها در شرایط کنونی در بدترین جنگ کنونی جهان مورد استفاده قرار گرفته، شوکه خواهند شد. این به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد که جنگ یمن و فاجعه انسانی که در حال رخ دادن در سایه آن است، تنها تا زمانی امکان ادامه یافتن دارد که جریان ارسال سلاح به کشورهای عربستان و امارات ادامه می‌یابد.

موسسه آکسفام گفته که فروش سلاح به این کشورها باید سریعا متوقف شود.

وی ادامه داد: با توجه به آنچه گفته شد صندوق‌های بازنشستگی دانمارکی مسئولیت اخلاقی و انسانی دارند و باید به آن عمل کنند.

دانمارک در سال 2018 فروش سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان و امارات را متوقف کرد.

ویز می‌گوید: علی رغم آنکه از منظر سیاسی دولت دانمارک، ما نباید به هیچ عنوان در تداوم جنگ علیه یمن مشارکت داشته باشیم، اما از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری خود هنوز در بخشی از این جنگ مشارکت داریم.

دبیرکل آکسفام می‌‌گوید: این روند باید متوقف شود؛ چراکه میلیون‌ها نفر از اعضای این صندوق‌های بازنشستگی از این طریق در حال کمک به تداوم جنگ در یمن هستند و من فکر می‌کنم، افراد بسیار کمی در دانمارک خواستار استفاده از پول‌های آنها برای تداوم جنگ و جنایت علیه مردم یمن هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن