سیاسی

پژمانفر: فساد در تخصیص ارز دولتی و نبود نظارت دو عامل گرانی نهاده‌های دامی است

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۰:۳۶ پژمانفر: فساد در تخصیص ارز دولتی و نبود نظارت دو عامل گرانی نهاده‌های دامی است

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: افزایش قیمت نهاده‌های دامی یک موضوع چند وجهی است که وجود فساد در تخصیص ارز دولتی و نیز عدم نظارت در توزیع این نهاده‌ها از جمله عوامل افزایش قیمت آن است.

پژمانفر: فساد در تخصیص ارز دولتی و نبود نظارت دو عامل گرانی نهاده‌های دامی است

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به رسیدگی به موضوع افزایش قیمت نهاده‌های دامی کشور در کمیسیون اصل نود مجلس گفت: این مسأله یک مسائله چندوجهی از جهات مختلف باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن گزارش کمیسیون را در این باره تهیه و ارائه کنیم تا به اطلاع مردم برسد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش نهاده‌های دامی در کشور وجود فساد در تخصیص ارز 4200 تومانی به واردات کالاهای اساسی است که به طور صحیح در اختیار افراد قرار نگرفته است و به دلالانی این ارز داده شده با اقدامات خود باعث افزایش قیمت‌ها در بازار شده‌اند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: موضوع دیگر نبود نظارت درست بر روند توزیع نهاده‌های واردشده به کشور است که بخش قابل ملاحظه‌ای از آن در اختیار سودجویان و دلالان قرار گرفته و آنها نیز این نهاده‌ها را در اختیار مصرف کنندگان اصلی قرار ندادند و با چند برابر قیمت آن را در بازار عرضه کرده‌اند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید بر روند توزیع این نهاده‌ها تا زمان رسیدن آن به دست مصرف کننده اصلی نظارت داشته باشد اما وقتی هم وزارت صنعت، هم وزارت کشاورزی هر دو خود را در این زمینه متولی می‌دانند، طبیعی است که نظارت درستی هم انجام نمی‌شود و مصداق همان ضرب المثلی می‌شود که وقتی آسپز دو تا شد غذا یا شور می‌شود یا بی نمک.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن