سیاسی

پیام احزاب وگروه‌های سیاسی در پی ترور شهید فخری‌زاده

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ – ۲۰:۳۳ پیام احزاب وگروه‌های سیاسی در پی ترور شهید فخری‌زاده

احزاب و تشکل‌های سیاسی در پی شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان در آبسرد دماوند استان تهران به صورت جداگانه پیام‌هایی را صادر کردند.

پیام احزاب وگروه‌های سیاسی در پی ترور شهید فخری‌زاده

به گزارش خبرگزاری فارس، شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان دیروز (جمعه 7 آذرماه) در آبسرد دماوند استان تهران توسط عوامل تروریستی دشمنان کوردل جمهوری اسلامی ترور و به شهادت رسید. ترور این شخصیت برجسته هسته‌ای کشورمان واکنش‌های بسیاری را در سطح بین الملل و داخلی به دنبال داشت.

احزاب و تشکل‌های سیاسی نیز طی پیام هایی جداگانه به شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان توسط دشمنان کوردل جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان دادند که به شرح زیر است:

*شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی: ترور شهید فخری‌زاده نشان از پیشرفت ایران در صنعت هسته ای و هراس دشمن دارد

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیراست:

بسم الله الرحمن الرحیم

تروریست های بین المللی در اوج بحران های اجتماعی و روانی ناشی از کرونا، لحظه‌ای از پیاده‌سازی نقشه‌های خبیثانه خود غافل نیستند و بار دیگر، با ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید عزیز محسن فخری زاده، پنجه بر چهره ایرانیان کشیدند.

ترور، داستان پرتکرار انقلاب اسلامی در عرصه های اقتدار آفرین و پیش برنده است و اگر امروز دانشمند برجسته ما را به شهادت می رسانند، نشان از پیشرفت ایران در صنعت هسته ای و احساس ترس دشمنان از آن است.

دشمنانی که در کمین ایرانیان نشسته اند و تمام امکانات خود را برای توقف ایران بکار بسته اند، گاه با ترور، گاه با جنگ افروزی منطقه ای، گاه با نفوذ سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی و گاه با تزئین خوش نقش و نگار میز مذاکره، مرور تاریخ خونبار ترورها، عبرتی عمیق را فریاد می کشد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی این حادثه دردناک را به ایرانیان و خانواده معظم شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می‌کند و ضمن تاکید بر مجازات قطعی عاملان جنایت، با درس آموزی از تاریخ، اعلام می دارد راه عبور از گردنه های دشوار و بحران های امروز، اتحاد و همدلی ملی ذیل هدایت رهبری و عدم اعتماد و سازگاری با دشمنان به همراه میدان داری نیروهای جوان، انقلابی و خلاق است که با عملکرد جهادگونه و فعال، پیش دستانه و هوشمندانه، گره های کور کشور را بگشایند و ایرانیان پرافتخار و با کرامت را به شان و منزلتی که حقشان است برسانند.

*جامعه روحانیت مبارز: دشمنان بزدل تاب و تحمل پیشرفت های هسته ای و دفاعی ایران را ندارند

جامعه روحانیت مبارز در پی شهادت مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، محسن فخری‌زاده پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

حادثه تروریستی و رذیلانه عوامل موساد و سیا در به شهادت رساندن دانشمند هسته ای و موشکی برجسته و مجاهد و نخبۀ دفاعی کشور، شهید دکتر محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چهرۀ سرشار از کینه و خباثت رژیم صهیونیستی را افشا نمود و یک بار دیگر نیات شوم و جنایت بار استکبار جهانی را نسبت به ملت شریف و سرافراز ایران اسلامی و نظام بالنده جمهوری اسلامی آشکارتر ‌ساخت.

دشمنان بزدل ایران عزیز که تاب و تحمل مشاهده پیشرفت های بزرگ صنعتی، هسته ای، دفاعی و موشکی فرزندان این ملت در تمامی عرصه‌ها ندارند، هر از چندی به این گونه اقدامات ناجوانمردانه روی می آورند که بدیهی است هیچ نتیجه ای برای آنها نخواهد داشت و اقتدار و توان ما در تمامی حوزه‌های نظامی، هسته‌ای و موشکی بیش از گذشته پیش خواهد رفت.

تک تک جوانان و زنان و نسل‌های هر روز ملت قهرمان ایران در طول سالهای گذشته ثابت کرده‌اند اینگونه اقدامات تروریستی، هیچ گونه خللی در اراده راسخ و ایستادگی آنان وارد نخواهد ساخت.

جامعه روحانیت مبارز با عرض تسلیت و تبریک این شهادت سرافرازانه به محضر فرمانده معظم کل قوا، خانواده محترم آن شهید عزیز و همه همکاران و همرزمانش و ضمن محکوم کردن این جنایت پلید صهیونیستی تاکید می نماید لازم است نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشدّ مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات سریع را به انجام رسانند. اکنون زمان سهل انگاری و مماشات نیست و باید به فکر انتقامی عاجل و کوبنده از آمران و عاملان این جنایت های بزرگ بود تا بدانند چنین اقداماتی برای آنها هزینۀ سنگین و غیرقابل بازگشتی خواهد داشت.
جامعه روحانیت مبارز
۷ آذر ۱۳۹۹

*پیام مجمع روحانیون مبارز در پی شهادت دکتر فخری زاده

در پی ترور و شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان توسط دشمنان کوردل جمهوری اسلامی ایران، مجمع روحانیون مبارز پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم
انّا لله و انّا الیه راجعون

ترور دانشمند شهید محسن فخری زاده موجی از تاسف و اندوه و نیز تنفّر و انزجار از طراحان و عاملان و آمران این اقدام رذیلانه را بر انگیخته است.

این اولین بار نیست که عزیزانی در این تراز که سرمایه های گرانسنگی برای اعتلاء و اقتدار کشور هستند به دست دشمن و با ترور از کف ملت ربوده می شود.

اگر حفاظت و مراقبت از چنین شخصیت هایی در اندازه لازم مورد اهتمام نبوده است و مؤثر در کامیابی دشمن در این جنایت ها شده است بسیار پیش از این ها باید مسؤلان مربوطه چاره اندیشی می کردند تا ملت در این روز بار دیگر در عزای فقدان عزیزی از تبار فرهیختگان که گرانیگاه های امنیت و نیز سربلندی کشور هستند ننشیند.

مجمع روحانیون مبارز ضایعه فقدان این دانشمند فرزانه جمهوری اسلامی را به ملت رشید ایران و به همسر گرامیش، فرزندان عزیز و دیگر بستگان محترم و به نیروهای مسلح تسلیت می گوید و از خداوند مسئلت می نماید که شهادت او را مبارک فرماید و امیدوار است برکات وجود او که با شهادتش و با عنایت پروردگار افزون خواهد شد با همت شاگردان و همکارانش گسترده تر از پیش ادامه یابد.

*جبهه پایداری: شهادت شهید فخری‌زاده برگ دیگری از اسناد جنایات آمریکایی ـ صهیونیستی است

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، محسن فخری‌زاده پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

شهادت مجاهد عرصه علمی شهید محسن فخری‌زاده برگ دیگری از اسناد جنایات تروریسم دولتی آمریکایی ـ صهیونیستی است که به آن افتخار می کنند و سال هاست به دست نوچه های منافق، خون پاکان و خادمان این مرز و بوم را به خیال ایجاد خلل در مسیر پیشرفت و اقتدار گفتمان انقلاب اسلامی بر زمین ریخته اند.

اما دشمنان کوردل باید بدانند که ترور این مجاهدین و انصار دین گرچه تلخ است، اما راهی را که شهید فخری زاده‌ها آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد.

ترور شهید فخری‌زاده در حالی صورت پذیرفته‌ است که جناب رییس جمهور اخیرا بازگشت دولت آینده آمریکا به شرایط قبل از ژانویه ۲۰۱۷ را نقطه مطلوب ترسیم کرده‌اند.

گویا آقای روحانی متوجه نیستند که از ژانویه ۲۰۱۷ تا به امروز، دو تن از قهرمانان ملت انقلابی ایران، شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید دکتر محسن فخری زاده، قربانی تروریسم دولتی و شقاوت‌های بی‌پایان دشمنان مردم ایران شده‌اند.

خوب است آقای رییس جمهور بدانند که این دو خون پاکی که از قضا با حمایت، همراهی و یا در بهترین حالت، سکوت دولت‌های حاضر در برجام بر زمین ریخته، اهمیتی فراتر از دوگانه‌های داخلی قدرت در آمریکا دارد و نمی‌توان آن را فدای استانداردهای رویاپردازانه مسئولان دستگاه دیپلماسی دولت کرد.

مسئولین عالی‌رتبه دولت دوازدهم باید بدانند که به شهادت رساندن امثال شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده، مانند درصد غنی‌سازی اورانیوم و قلب رآکتورهای آب سنگین اراک نیست که بتوان به راحتی آن را نادیده گرفت و آن را خلاصه در قبل و بعد از ژانویه ۲۰۱۷ کرد؛ اگر تا دیروز مجبور بودیم مسئولان دولتی را به تور مشاهده دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران ببریم تا قدر توانمندی‌های دستگاه‌های نظامی کشور را بشناسند، از قرار معلوم امروز باید برای توضیح ارزش و جایگاه اتفاقاتی نظیر ترورهای اخیر، جلسات «تشریح ارزش قهرمانان ملی» را برای جناب رییس جمهور برگزار کنیم تا بیش از این با اظهارات نسنجیده، مرتکب اشتباهات راهبردی در ریل گذاری روابط خارجی نشوند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی ترور و شهادت مظلومانه این مجاهد شهید را که سال هاست به صورت گمنام خدمات شایانی در عرصه علم و دانش به ایران اسلامی داشته است به محضر مقام معظم رهبری، خانواده ایشان و ملت شهید پرور ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می نماید.

*رئیس خانه احزاب: دستگاه‌های اطلاعاتی از سرمایه‌های گرانسنگ ملی هوشمندانه‌تر حفاظت کند

سیدشهاب الدین صدر رئیس خانه احزاب ایران طی پیامی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان را تبریک و تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا(احزاب آیه ۲۳)

بیانیه رئیس خانه احزاب ایران در محکومیت ترور دانشمند هسته ای دکتر محسن فخری زاده

بار دیگر استکبار جهانی و صهیونسیم بین الملل در توطئه ای ناجوانمردانه یکی از فرزندان دلیر و دانشمندان برجسته هسته‌ای کشور عزیزمان دکتر محسن فخری زاده را مظلومانه به شهادت رساندند.

مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی و پیشرفت انسانها هر روز که می گذرد چهره کریه و خونخوارشان برای ملت‌های بصیر و آزاده نمایان می‌شود و با بیشرمی تمام جنایات خود را اعلام و روز به روز رسواتر می‌شوند. همانها که مظلومانه سردار دلها و قهرمان مبارزه با تروریسم سپهبد قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند امروز قهرمانی دیگر دانشمند نامدار هسته‌ای دکتر محسن فخری زاده را ترور نموده و به شهادت می‌رسانند.

آمریکا و اسرائیل جنایتکار به خیال خام خود می‌خواهند ملت رشید و مقاوم ما را از ادامه راه مبارزه با استکبار جهانی بازداراند. اما با این توطئه‌ها، ترورها و شهادت‌ها ملت ما مصمم‌تر و سرافرازتر زیر پرچم اسلام ناب محمدی (ص)، مسیر عدالت و آزادی خواهی خود را در دنیا ادامه می‌دهد و هیچ خللی در عزم و اراده پولادین مردم وارد نمی‌شود.

ملت ما بی‌صبرانه منتظر پاسخ قاطع، سریع و مناسب فرزندان دلیر خود در نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی به این جنایتکاران بین المللی می‌باشد و از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی می خواهد که عوامل و ایادی، مزدور آنان را هرچه سریعتر شناسایی و به سزای اعمال خائنانه شان برساند و هوشمندانه‌تر از سرمایه‌های گرانسنگ ملی در عرصه‌های مختلف حفاظت و مراقبت نمایند.

خانه احزاب ایران به نمایندگی از احزاب و گروههای سیاسی کشور شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند ارشد هسته‌ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به مقام معظم رهبری و خانواده این شهید سرافراز و ملت شهید پرور ایران اسلامی و همرزمانش در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تسلیت گفته و امیدواریم خداوند متعال روح بلند او را با سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) محشور گرداند.

دکتر سید شهاب الدین صدر
رئیس خانه احزاب ایران»

*جامعه اسلامی مهندسین: با شهادت حاج قاسم‌ها و فخری‌زاده‌ها مسیر عزت و پیشرفت بسته نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، جامعه اسلامی مهندسین در پی ترور دانشمند کشورمان در بیانیه ای، ضمن تسلیت شهادت این دانشمند بزرگ، عزم و اتحاد مردم را برای پیشرفت دو چندان توصیف کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«بسم رب الشهداء والصدیقین

بیانیه جامعه اسلامی مهندسین در پی شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده

ترور ناجوانمردانۀ مدیر و دانشمند شهید، دکتر محسن فخری‌زاده که بی‌شک یکی از نخبگان بی بدیل صنعت دفاعی کشور بود، بار دیگر چهرۀ زشت دولت تروریست صهیونیستی و حامیان پلید و اذناب کثیفش را در منطقه عیان کرد.

به شهادت رساندن یک نخبۀ علمی در وطن خود می‌تواند پلیدترین کاری باشد که تنها از دولت کودک کش صهیونیستی و همراهان دیکتاتورش در منطقه بر می‌آید. حالا در کنار این ترور ناجوانمردانه، سکوت شرم آور مدافعان ظاهری حقوق بشر تاسف آورترین قسمت ماجراست.

ملت سرافراز ایران می‌داند که با شهادت حاج قاسم‌ها و فخری‌زاده‌ها مسیر عزت و پیشرفت بسته نمی‌شود و هر چند که قلب این ملت مالامال از اندوه فراق عزیزان خود می‌گردد، اما عزم و اتحاد مردم ایران برای پیشرفت دو چندان می‌شود.

جامعۀ اسلامی مهندسین با گرامیداشت یاد آن شهید سعید و قدردانی از زحمات فراوان وی در عرصه‌های گوناگون، شهادت آن بزرگ مرد متعهد عرصه علم و فناوری را به مقام معظم رهبری و عموم ملت ایران و علی الخصوص خانوادۀ معزز ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نماید و مجدانه از مسئولان ذیربط شناسایی و محاکمه مباشرین و قاتلین آن شهید بزرگوار و همچنین انتقام سخت از آمرین این ترور ناجوانمردانه را مطالبه می‌کند. شایسته است ضمن حفظ امنیت و اقتدار کشور برخورد با مقصرین در حفظ امنیت سرمایه‌های بی نظیر میهن در دستور کار مسئولان ارشد اطلاعاتی، امنیتی و قضایی قرار گیرد.

از خداوند متعال می‌خواهیم روح آن شهید سرافراز همنشین ارواح طیبۀ شهدا و معصومین و متنعم از خان رحمت واسعۀ الهی باشد.

جامعه اسلامی مهندسین

آذرماه ۱۳۹۹»

*حزب اسلامی کار: بدون شک خون پاک شهید فخری زاده نه پایمال خواهد شد و نه به فراموشی سپرده می شود

حزب اسلامی کار با صدور بیانیه‌ای ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیراست:

«بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

باردیگر محور شرارت عبری-عربی با کمک عوامل اجیر شده داخلی،دانشمند عزیز دیگری را هدف شوم ترور قرار دادند.روزگذشته ایران عزیز در غم و اندوه از دست دادن یکی از چهره های ارزشمند صنعت دفاعی به سوگ نشست.

شهید دکتر محسن فخری زاده که از دهه ۸۰ هجری شمسی هدف ترور عوامل صهیونیست بود؛طی سال های گذشته در حوزه پدافند دفاعی نقشی بی بدیل داشت.حزب اسلامی کار ضمن محکوم کردن این عمل خباثت بار تروریست های اجاره ای از دستگاه دیپلماسی و نهادهای مسئول می خواهد به طور جد پیگیر مجازات آمران و عوامل این ترور وحشیانه باشند.

بدون شک خون پاک شهید فخری زاده نه پایمال خواهد شد و نه به فراموشی سپرده می شود.همچنین به کشورهای منطقه که سال هاست در زمین جنایتکاران صهیونیست بازی می کنند نیز هشدار می دهیم، دیری نخواهد گذشت که نتیجه همدستی با تروریست های صهیونیست و داعشی را ببینند.روزی که با تاسف، شاهد آن خواهیم بود که همه منافع منطقه و سرزمین وحی را تسلیم طراحان وحامیان تروریست کرده اند.

حزب اسلامی کار تاکید می کند که مجامع بین المللی وظیفه دارند ضمن محکوم کردن صریح این عملیات تروریستی؛ نسبت به همکاری با دولت جمهوری اسلامی ایران در مجازات طراحان و عوامل ترور دانشمندان ایرانی،گام های جدی بردارند.درپایان باردیگر یاد ونام آن شهید والامقام را گرامی داشته و به بازماندگان معزز شهید فخری زاده و همه شهدای ترور صمیمانه تسلیت می گوییم.

روابط عمومی حزب اسلامی کار»

*دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: پرورش یافتگان مکتب شهادت راه شهید فخر‌ی‌زاده را با اقتدار ادامه خواهند داد

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پی ترور ناجوانمردانه و شهادت دکتر محسن فخری زاده پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

«باسمه تعالی

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه

خبر ترور ناجوانمردانه دانشمند عزیز و جهادگر نظامی و علمی کشور، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شهید دکتر محسن فخری زاده توسط عوامل رژیم منحط و غاصب صهیونیستی و سازمان های تروریستی وابسته به این رژیم منحوس ، موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

حزب موتلفه اسلامی فقدان این دانشمند گرانقدر را به فرماندهی محترم کل قوا مقام معظم رهبری ، خانواده معزز و همه یاران و همرزمانش تسلیت می گوید.

قطعاً پرورش یافتگان مکتب شهادت و شاگردان این شهید عزیز راه او را با اقتدار و شجاعت ادامه خواهند داد.

عوامل مزدور این ترور کور باید بدانند که ولی خون پاک این شهدا خداوند جبار، قهار و منتقم است که با دست مومنین انتقام خون این شهید و دیگر شهدا همچون شهید حاج قاسم سلیمانی را با عزت و اقتدار خواهد گرفت و این گونه اقدامات ناجوانمردانه هیچ خللی در اراده پولادین و ایستادگی ملت غیور ایران و ارتش رشید اسلام ایجاد نخواهد کرد ، بلکه خون شهدای ارشد هسته‌ای در امتداد خون شهدای ترور، به حول و قوه الهی طومار ننگین صهیونیست‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی را در هم خواهد پیچید.

ان شاالله

دکتر اسدالله بادامچیان

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی»

*پیام دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب در پی شهادت فخری‌زاده

محمدجواد محمدی‌نوری دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی در پی ترور ناجوانمردانه و شهادت دکتر محسن فخری زاده پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ،سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ، وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ

بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه ، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی،پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند. جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ضمن تسلیت به خانواده معظم این شهید والامقام ؛ شهادت شهید دکتر محسن فخری زاده،این دانشمند برجسته و فرهیخته صنعت دفاعی را به مقام معظم رهبری ( مدظله ) وهمه مدافعین تمامیت ارضی وملی ایران تسلیت گفته و برای آن این فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت می نماییم.

محمدجواد محمدی نوری
دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی

۷ آذرماه۱۳۹۹»

*پیام حزب اعتماد ملی در پی شهادت فخری‌زاده

حزب اعتماد ملی در پی شهادت محسن فخری زاده بیانیه ای صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ترور شهید محسن فخری‌زاده بار دیگر دست ناپاک تروریسم بین‌المللی و حامیان ترور در منطقه را رو کرد.

شهادت این مجاهد راه اعتلای کشور را که با خیال باطل سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت ایران عزیز ترور شد، محکوم کرده و به ملت ایران، همه قربانیان ترور و خانواده مرحوم فخری‌زاده تسلیت می‌گوییم.

حزب اعتماد ملی»

*مجمع نیروهای خط امام: ترور شهید فخری‌زاده یکبار دیگر واقعیت‌های تلخ و غیر قابل انکار تحولات منطقه را آشکار کرد

در پی جنایت ترور دکتر محسن فخری زاد مجمع نیروهای خط امام بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به این شرح است.

«بسم الله الرحمن الرحیم

ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، یک بار دیگر واقعیت‌های تلخ و غیر قابل انکار تحولات منطقه را آشکار نمود.

جنایت روز جمعه نشان از عمق نگرانی و خطری است که تروریست‌های غاصب صهیونیستی و هم پیمانان شرور آنها در ایالات متحده و کشورهای منطقه به خوبی آن را احساس کرده و تمام توان خود را در ایجاد شرایط جدید و کاستن از عمق ناکامی‌های آینده به کار بسته و از هیچ جنایتی فروگذار نیستند.

بی تردید برای شهید فخری‌زاده که آگاهانه و عاشقانه عمر خود را در راه پیشرفت علمی، دفاعی و امنیتی کشور در طبق اخلاص نهاد، هیچ پاداشی بالاتر از شهادت نبود و چه خام‌اندیش‌اند آنها که هنوز از این گوهر بزرگ در تاریخ حیات انسان‌های بزرگ غافلند.

مجمع نیروهای خط امام ضمن تبریک و تسلیت به خانواده معزز ایشان و مردم شریف ایران، از خداوند متعال علو درجات این شهید عزیز را مسئلت می‌نماید ‌و تاکید می‌کند که پاسداشت خون این شهید عزیز را باید با حفظ وحدت و پرهیز از رفتارها و مواضع تفرقه‌آمیز جستجو نمود.

بی‌شک دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مردم ایران به انتظار نشسته‌اند تا از همین طریق بر دامنه تحرکات خود افزوده و اقتدار و امنیت ملی را بیش از پیش مورد هدف قرار دهند.

اکنون باید از هرگونه هیجان‌زدگی و شتابزدگی اجتناب نمود و با صبر و حکمت، به تدبیر امور پرداخت که الیس‌الصبح بقریب.

مجمع نیروهای خط امام»

*شبکه ناظران جوان: نیروهای امنیتی و سپاه ترور شهید قخری‌زاده را بی پاسخ نگذارند

شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، محسن فخری‌زاده پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

هنوز یک سال از شهادت عزیز دلمان، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نگذشته بود که خبر ترور یکی از بزرگترین نخبگان و دانشمندان صنعت هسته ای و موشکی انقلاب اسلامی، شهید محسن فخری زاده، خون مردم و جوانان این مرز و بوم را به جوش آورد.

این واقعه دردناک را خدمت حضرت بقیه الله ارواحنا له الفداء و محضر مقام معظم رهبری، خانواده معزز شهید بزرگوار و ملت شهید پرور ایران اسلامی تسلیت عرض می کنیم

دشمنان این نظام به خیال خامشان با ترور شهید فخری زاده ها، جلوی پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران را می گیرند اما بدانند که با به شهادت رساندن یک سلیمانی، یک طهرانی مقدم و یک فخری زاده، هزاران سلیمانی، طهرانی مقدم و فخری زاده متولد خواهد شد.

اما بعد
این وقایع نباید فرصتی برای تسویه حساب های سیاسی شود ولی از سر دلسوزی نکاتی را مطرح می کنیم

جناب آقای روحانی!

آیا وقت آن نرسیده است که یکبار هم که شده به خودتان بیایید؟

باغی که قرار بود میوه بدهد، خشک شده است و داغی که امروز بر دل مردم و جوانان انقلابی این سرزمین نشسته، حاصل همان درختانی است که قرار بود سیب! و گلابی! تحویل ملت بدهند.

البته اگر اصلا از ابتدا باغ و درختی وجود داشته باشد!

برجام و هفت سال مذاکره، تقریبا هیچ! سود و منفعتی برای این مردم نداشت و حالا هم که شنیده شده صهیونیست ها گفته اند اطلاعات شهید فخری زاده توسط بازرسان آژانس اتمی بین المللی به دست موساد رسیده است. همان بازرسانی که برجام شما پایشان را به این کشور و صنایع ما باز کرد.

چشمتان روشن

هر دم از این باغ بری می رسد

حالا چه شده که باز از کنار و گوشه دولتتان، زمزمه های مذاکره به گوش می رسد؟

و اما سخنی با مجلس شورای اسلامی و نهادهای امنیتی

از مجلس انقلابی انتظار می رود که امید جوانان و مردم را نسبت به نمایندگان خانه ملت نا امید نکند و سریعا راهکاری قانونی جهت اخراج بازرسان آژانس اتمی از کشور و لغو پروتکل الحاقی و بازدید های سرزده و بدون اطلاع این بازرسان بیابد،

راهکار و اقدامی فوری و قاطع!

همچنین از نهادهای امنیتی و سپاه عزیز می خواهیم که این اقدامات را بی پاسخ نگذارند که اگر پاسخ سخت و خشنی به این تحرکات ضد امنیتی در کشور داده نشود و هزینه اش برای دشمنان اسلام و انقلاب، ارزان تمام شود باید خود را برای خبر های ناگوار بعدی آماده کنیم

رزق اگر باشد شهادت شام با تهران یکی است
بی تفاوت ها فقط شرمنده تر خواهند شد

والسلام علی من اتبع الهدی

۸ آذرماه سال ۱۳۹۹

شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی»

*حزب اراده ملت ایران: خط نفوذ در ترور شهید فخری ازده باید پیگیری و دنبال شود

حزب اراده ملت ایران در پی شهادت مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، محسن فخری‌زاده پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

«وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ.

بار دیگر اوج خباثت و کینه‌توزی دشمنان بزدل مردم و جمهوری اسلامی ایران با ترور دانشمند فرهیخته کشور دکتر محسن فخری زاده نمایان شد و این مدیر خدوم به جمع یاران شهیدش پیوست.

چنین رفتارهای کوردلانه و خلاف تمامی رویکردهای حقوق بشری که با حذف فیزیکی دانشمندان همراه است نشانگر چهره واقعی رژیم هایی است که شعار صلح و ثبات را در منطقه خاورمیان سر می دهند.

باید مراقب بود در واکنش به چنین رویکردهای خصمانه دشمن احساسی و هیجانی برخورد نکرد و با تامل و تدبر ابتدا در پی محکوم کردن آن از نگاه تمام جوامع بین الملل و سپس در پی مجازات عاملان آن درآمد.

همچنین پیگیری خط نفوذ درچنین اقداماتی باید مورد توجه قرار گیرد.

روابط عمومی و اطلاع رسانی حزب اراده ملت ایران ضمن تبریک و تسلیت به عموم ملت شهید پرور ایران و خانواده مکرم ایشان از خداوند منان مسئلت و مغفرت را برای آن شهید بزرگوار خواستار است.»

*بیانیه جامعه جوانان متحد اسلامی در پی ترور شهید محسن فخری زاده

جامعه جوانان متحد اسلامی در پی ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

شکست های پی در پی کفار، معاندان و منافقان در عرصه های مختلف جهاد بالاخص مجاهدت های علمی نشان داده که وقتی از تلاشهای خستگی ناپذیر سربازان ایران و اسلام در راه اعتلای وطن و دین سرخورده اند حقد و کینه خود را با ترور و به خاک و خون کشاندن فرزندان و یاوران انقلاب اسلامی آشکار می نمایند که اینبار هم به مانند قبل دست پلید استکبار، حوزه صنعت هسته ای ایران عزیزمان را محل عقده گشایی نمود.

جامعه جوانان متحد اسلامی ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت مجاهد صنعت هسته ای جناب آقای دکتر محسن فخری زاده به محضر مقام معظم رهبری، خانواده معزز ایشان و ملت شهید پرور ایران، با استعانت به حکم قرآن کریم که قصاص را عضو در برابر عضو و نفس در برابر نفس می داند از تمامی مراجع ذی صلاح کشوری و لشگری درخواست می نماید که انتقامی شایسته را از این خون به ناحق ریخته به پیشگاه ملت ایران هدیه نمایند.

جامعه جوانان متحد اسلامی

هفتم آذرماه ۱۳۹۹»

*تاکید دبیرکل حزب مستقل و اعتدالگرایان بر تشدید حفاظت از دیگر دانشمندان هسته‌ای کشورمان

دبیرکل حزب مستقل واعتدال ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی و کوردلانه ترور شهید دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست‌ها را به شدت محکوم کرد.

حشمتیان شهادت این دانشمند برجسته و مدیرمتخصص توانا و موفق را به حضور فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای،مردم عزیز کشورمان،استاتیدو همکاران ایشان در وزارت دفاع و خصوصاً خانواده محترم ودیگر وابستگان این شهیدوالامقام تبریک و تسلیت عرض نموده و خواستارواکنش مسولان، درمقابل عاملان ترور این دانشمند عزیز شده و تشدید حفاظت از دیگر دانشمندان هسته‌ای کشورمان را متذکر گردیده است.

*بیانیه حزب اعتدال و توسعه به مناسبت شهادت محسن فخری‌زاده

حزب اعتدال و توسعهدر پی شهادت محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست‌ها بیانیه ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: شهادت هنر مردان خداست بار دیگر دشمنان ایران اسلامی، با اقدامی تروریستی، ماهیت پلید و ددمنشی خود را به جهانیان نشان دادند. شهید والامقام محسن فخری‌زاده در طول حیات پربرکت خویش، علاوه بر خدماتی ماندگار در حوزه فنآوری‌های صلح‌آمیز و دفاعی، بستر را برای بالندگی صدها جوان نخبه ایرانی فراهم نمود.

حزب اعتدال و توسعه شهادت این سرباز وفادار و خدوم میهن را به مقام معظم رهبری، خانواده بزرگوار ایشان و عموم ملت ایران تبریک و فقدانش را تسلیت عرض می‌کند. همانگونه که از خون دیگر شهیدان والامقام ایران اسلامی، هزاران جان‌برکف ملت و پاسدار نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمده‌اند، اکنون نیز خیل عظیم دانشمندان جوان و شاگردان آن شهید، راه او که همانا اعتلای بیش از پیش کشورمان در عرصه‌های علمی از جمله دستیابی به قله‌های رفیع دانش دفاعی و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بوده است را با قوت و اقتدار ادامه خواهند داد.

بی‌شک تعیین زمان، مکان، سطح و شیوه پاسخ قاطع به تروریسم دولتی دشمنان، همچون رویدادهای مشابه در اختیار ایران است و این اطمینان وجود دارد که در پرتو وحدت و همدلی ملی و با در پیش‌گرفتن رهنمودهای داهیانه رهبری معظم انقلاب، دستگاه‌های مسئول مناسب‌ترین و کوبنده‌ترین پاسخ را به ددمنشان خواهند داد.

*حزب مردم سالاری: عوامل نفوذی وابسته به اشغالگران فلسطین را شناسایی، محاکمه و مجازات شوند

در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده، حزب مردم‌سالاری با صدور اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی و تبریک و تسلیت به خانواده داغدار این شهید والامقام بر اجماع جناح‌های سیاسی بر سر منافع و امنیت ملی تاکید کرد.

متن پیام حزب مردم سالاری به شرح زیر است:

«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل‌احیاء عند ربهم یرزقون»

هنوز به سالگرد شهادت سردار دل‌ها نرسیده‌ایم که یکی دیگر از رادمردان مخلص و خداجوی میهن اسلامی آسمانی شد و نزد خداوند سبحان مأوا گرفت.

بی‌شک شهادت شهید والامقام محسن فخری‌زاده پاداش الهی برای زحمات ایشان بود اما اندوه بزرگی برای ملت سرافراز ایران محسوب شده و داغ فراموش ناشدنی بر دل خانواده داغدار ایشان نشاند.

حزب مردم‌سالاری ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه، شهادت این دانشمند هسته‌ای و معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به ملت ایران و به ویژه همسر و فرزندان ایشان تبریک و تسلیت گفته و سه نکته را یادآور می‌شود

1- با توجه به سوابق اقدامات رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته‌ای، سرقت اسناد نظامی و ضربه‌زدن به سایت‌ها و مراکز هسته‌ای، ملت رشید ایران انتظار دارد مسئولان ذی‌ربط امنیتی و قضایی هرچه سریعتر عوامل نفوذی وابسته به اشغالگران فلسطین را شناسایی، محاکمه و مجازات کنند و قطعا هرگونه سهل‌انگاری و مماشات در این زمینه نابخشودنی است.

2- امید است دستگاه دیپلماسی کشور با فعالیت‌های گسترده، زمینه‌ساز محکومیت جهانی رژیم ددمنش اسرائیل غاصب بوده و خواستار اقدام فوری و قاطع همه مجامع بین‌المللی و جهانی به ویژه دبیرکل سازمان ملل براساس حقوق بین‌الملل به صورت جدی و همه‌جانبه باشد.

3- به جناح‌های سیاسی کشور هم توصیه می‌کنیم در شرایط حساس و ویژه کنونی، شهادت این دانشمند گرانمایه‌ را دستمایه رقابت‌های گروهی و فرافکنی و اتهام زدن به یکدیگر نسازند و بجای تحلیل‌های جناحی، برای برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور، دست در دست یکدیگر نهاده و بر سر امنیت و منافع ملی کشور اجماع نمایند.

*پیام انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پی شهادت دکتر فخرزاده

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پیامی تاکید کرد که شهادت شهید فخری‌زاده به فرصتی برای تقویت همبستگی ملی تبدیل و از هرگونه اقدام یا اظهار تفرقه‌انگیز پرهیز شود.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

حادثه‌ ‏ترور شهید ‎دکتر محسن فخری‌زاده، معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، که شخصیتی انقلابی، دانشگاهی، ملی و اخلاقی بود و نقشی تعیین‌کننده در تقویت توان بازدارندگی دفاعی ایران داشت دل هر ایرانی را عمیقا به درد آورد.

این حادثه، که با توجه به پیشینه‌ آن رد پای رژیم صهیونیستی در آن مشهود است، نشانگر عمق شرارت دشمنان ملت ایران است. آنها با این اقدام شرورانه از یک سو درصدد ضربه زدن به توان بازدارندگی دفاعی ایران و از سوی دیگر تحریک و تنش‌زایی در منطقه‌ی ما هستند.

بی‌تردید آمران این جنایت هیچ تمایزی بین جریان‌های سیاسی در ایران قائل نیستند. در چنین شرایطی حفظ انسجام ملی در سیاست داخلی باید اولویت اساسی همه باشد. بدترین سناریو در شرایطی محقق می‌شود که این ترور ناجوانمردانه زمینه را برای قطبی تر شدن جامعه و سیاست در ایران فراهم آورد.

قطبی تر شدن/کردن جامعه راهبرد کلان دشمنان ایران است. البته این به معنای عدم واکنش به چنین اقدامات شرورانه نیست. اما اقدامات تلافی جویانه باید از طریق نهادهای ذیربط و در قالب‌های حرفه‌ای و نه هیجانی صورت گیرد.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ضمن محکوم ساختن این اقدام سبعانه و عرض تسلیت به عموم ملت شریف ایران و خانواده‌ی داغدار آن شهید عزیز، اقشار مختلف، بویژه طیف‌ها و جریانات سیاسی را دعوت می‌کند که شهادت این سردار پاکباخته‌ عرصه‌ دفاعی کشور را به فرصتی برای تقویت همبستگی ملی تبدیل و از هرگونه اقدام یا اظهار تفرقه‌انگیز پرهیز کنند.

از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم که با قاطعیت از مراجع بین‌المللی خواهان محکومیت شدید تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی شوند و تعقیب قضایی هیئت حاکمه این رژیم را در مراجع قضایی بین‌المللی دنبال کنند.
از دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی کشور انتظار می‌رود با هوشیاری و حساسیت بیشتر راه نفوذ سرویس‌های بیگانه به مناطق حساس کشور را مسدود کنند و با شناسایی عوامل آنها و نابودی شبکه‌ی ترور امکان تکرار چنین تحرکاتی را از آنها سلب کنند.

از خداوند بزرگ برای شهید عزیز محسن فخری‌زاده و محافظ وفادارش رحمت و مغفرت و علو درجات و هم‌نشینی با اولیای الهی را مسألت داریم.»

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن