اقتصادی

پیروزی روس‌ها در جنگ ارزی با آمریکا

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۱۶:۲۳ پیروزی روس‌ها در جنگ ارزی با آمریکا

ارزش روبل روسیه در حال حاضر نسبت به زمانی که آمریکا چند هفته پیش به بهانه در انتخابات ریاست جمهوری مسکو را تحریم کردند، بیشتر شده است.

پیروزی روس‌ها در جنگ ارزی با آمریکا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، ارزش روبل روسیه از حدود یک ماه پیش که آمریکا به بهانه دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری‌اش این کشور را تحریم کرد بالاتر رفته و می‌توان گفت که روس‌ها توانسته‌اند در این مسیر فشارهای آمریکا را خنثی کنند.

روز 15 ‌آوریل بود که جوبایدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا با صدور فرمانی اجرایی دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه مسکو اعمال کرد.

آمریکا در این دوره از تحریم‌ها نه تنها برخی نهادها و شخصیت‌های روس را تحریم کرد بلکه برخی دیپلمات‌های سفارت روسیه را هم اخراج و بازار اوراق بدهی این کشور را هم تحت تحریم‌های جدید قرار داد.

در قالب این تحریم‌ها مؤسسات مالی آمریکایی دیگر حق سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی دولتی روسیه را که از روز 14 ژوئن به بعد عرضه می‌شود نخواهند داشت.

البته حتی پیش از آنکه این تحریم‌ها به صورت رسمی اعمال شوند، زمزمه‌های آن باعث شد تا بازار بورس روسیه و ارزش روبل را تحت تأثیر قرار دهد.

چند روز پیش از اعمال این تحریم‌ها برابری روبل با دلار به 78 روبل در برابر یک دلار سقوط کرد که پایین‌ترین میزان در 5 ماه گذشته بود که دلیل آن صف فروش اوراق بدهی دولتی روسیه توسط سرمایه‌گذاران خارجی بود که به طور معمول به کاهش ارزش ارز ملی منجر می‌شود، چرا که سرمایه‌گذاران اقدام به تبدیل روبل به دیگر ارزها می‌کنند.

پس از آنکه تحریم‌ها اعمال شد هم روبل به روند کاهش ارزش خود ادامه داد اما حالا با گذشت چند روز نه تنها روبل افت ارزش خود در زمان تحریم‌ها را جبران کرده بلکه ارزش آن فراتر هم رفته و حالا به 74 روبل در برابر دلار رسیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن