سیاسی

پیشنهاد مجلس به دولت برای توسعه ظرفیت پالایشگاه‌ها به‌منظور خرید نفت از مردم

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۰۷ پیشنهاد مجلس به دولت برای توسعه ظرفیت پالایشگاه‌ها به‌منظور خرید نفت از مردم

عضو کمیسیون بودجه مجلس تاکید کرد: مجلس راهکاری را به دولت پیشنهاد داده است که نفتی که فروخته می‌شود دولت باید ظرفیتی را متعهد شود که ظرفیت پالایشگاه‌ها را توسعه دهد تا دو سال بعد مردم اگر امکان صادرات آن را نداشتند بتوانند آن را در داخل کشور و به پالایشگاه‌ها به فروش برسانند.

پیشنهاد مجلس به دولت برای توسعه ظرفیت پالایشگاه‌ها به‌منظور خرید نفت از مردم

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره فروش اوراق سلف نفتی در بورس هم گفت: این کار دولت ایراد اساسی داشت و به همین دلیل کمیسیون برنامه و بودجه با حضور زنگنه وزیر نفت بررسی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود:‌ وزیر نفت و دولتمردان قول دادند ایرادات فروش اوراق سلف نفت را رفع کنند.

زنگنه گفت: ‌اگر ایرادات فروش نفت در بورس برطرف شود از لحاظ قانونی این کار ایرادی ندارد هر چند که نبایستی این طرح را با طرح گشایش اقتصادی که رئیس‌جمهور عنوان کرده است اشتباه گرفت.

وی افزود: فروش اوراق سلف نفتی از سال 93-94 سابقه داشته است ولی چون چند ایراد به آن وارد بود نمایندگان نسبت به آن انتقاد کرده و قرار شد قوه مجریه ایرادات آن را برطرف کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: طرح گشایش اقتصادی و فروش نفت بر اساس طرحی که رئیس‌جمهور بیان کرده‌اند ایرادات اساسی دارد که به هیچ وجه مصالح کشور و مردم در آن لحاظ نشده است و تا زمانی که این ایرادات برطرف نشود مجلس اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

زنگنه گفت: ‌ما با اصل این کار مخالفتی نداریم ولی با این شیوه که دولت در مورد اجرای طرح گشایش اقتصادی مطرح کرده مخالف هستیم.

وی تصریح کرد: مجلس در این زمینه راهکاری را به دولت پیشنهاد داده است و بر همین اساس قوه مقننه به قوه مجریه پیشنهاد داده که نفتی که فروخته می‌شود باید ظرفیتی را متعهد شوند که ظرفیت پالایشگاه‌ها را توسعه دهند تا دو سال بعد مردم اگر امکان صادرات آن را نداشتند بتوانند آن را در داخل کشور و به پالایشگاه‌ها به فروش برسانند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن