اقتصادی

پیش‌بینی‌های جنجالی بریتیش پترولیوم تمامی ندارد

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۸:۱۳ پیش‌بینی‌های جنجالی بریتیش پترولیوم تمامی ندارد

شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس که طی ماه‌های گذشته پیش‌‌بینی‌های جنجالی را در باره آینده بازار انرژی ابراز کرده، اخیرا چشم انداز غیرقابل باور دیگری را نیز مطرح کرده است.

پیش‌بینی‌های جنجالی بریتیش پترولیوم تمامی ندارد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، ‌شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس، مدعی شده که تغییرات در ساختار مصرف و تولید حامل‌های انرژی در جهان باعث خواهد شد، طی 30 سال آینده تقاضای نفت در بازار جهانی 70 درصد کاهش یابد.

این شرکت که اخیرا مدیر عاملش تغییر کرده روی توسعه سریع تامین انرژی از منابع تجدید پذیر در جهان حساب کرده است.

این منابع طی سال‌های گذشته به میزان زیادی مورد توجه کشورهای غربی قرار گرفته و امید آن می‌رود که کشورهای دیگری نظیر چین و هند به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در جهان نیز به این سمت و سو بروند.

پیش‌بینی بریتیش پترولیوم برخلاف انتظار بازار است که روی بهبود تقاضا برای نفت پس از کنترل کرونا حساب کرده است.

این شرکت انگلیسی مدعی است که تقاضای نفت در بازار جهانی حداکثر تا سال 2030 به بیشینه خود خواهد رسید که البته این سطح خیلی کمتر از 130 میلیون بشکه‌ای است که از سوی بسیاری از کارشناسان، شرکت‌های نفتی و تولید کنندگان اوپک مطرح شده است.

از زمانی که برنارد لونی، مدیریت عامل بریتیش پترولیوم را بر عهده گرفته رویکرد این شرکت در قبال سرمایه‌گذاری‌هایش تغییر کرده و حالا بیشتر به سمت تولید نیرو از انرژی‌های تجدید پذیر متمایل شده است.

لونی معتقد است که روند رشد تقاضای نفت طی سال‌های آینده و حتی پس از توقف شیوع کرونا ثابت باقی خواهد ماند و پس از آن شاهد کاهش سنگین تقاضا در بازار جهانی خواهیم بود.

بر اساس گزارش بریتیش پترولیوم تقاضای نفت طی 30 سال آینده نزولی خواهد بود و میزان این کاهش و سرعت آن به افزایش بهره‌وری و برقی شدن حمل و نقل جاده‌ای وابسته است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن