اجتماعی

پیش‌بینی اعتبار برای احداث و تعمیر سرویس بهداشتی مدارس در لایحه بودجه 1400

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۴ پیش‌بینی اعتبار برای احداث و تعمیر سرویس بهداشتی مدارس در لایحه بودجه 1400

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از پیش‌بینی اعتبار برای احداث و تعمیر سرویس بهداشتی مدارس در لایحه بودجه 1400 خبر داد.

پیش‌بینی اعتبار برای احداث و تعمیر سرویس بهداشتی مدارس در لایحه بودجه 1400

علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با اشاره به اختصاص ردیف ویژه برای تعمیر و احداث سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌های مدارس، اظهار کرد: امسال پیگیری کردیم که برای تعمیر و احداث سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌های مدارس ردیف مستقل در بودجه 1400 آموزش و پرورش پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه 465 میلیارد تومان برای این منظور پیش‌بینی شده است، افزود: این مبلغ برای احداث، تکمیل و تعمیر سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس پیش‌بینی شده است.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر، سرویس بهداشتی خیلی از مدارس فرسوده شده یا در ساخت مدرسه، توجه لازم به سرویس‌های بهداشتی نشده است و کرونا فرصتی شد تا به مسائل سلامت و بهداشت مردم به ویژه دانش‌آموزان توجه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از مدارس کپری و کانکسی برایشان سرویس بهداشتی دیده نشده است و از این محل اعتباری، سازمان نوسازی مارس کشور موظف است که در یک‌سال آینده بتواند در یک اقدام خوب با کمک خیرین مدرسه‌ساز، سرویس مدارس را به‌روز کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: آبخوری‌ها و سرویس بهداشتی به طور مستقیم با سلامت دانش‌آموزان ارتباط دارد و حتی برخی محصلان به دلیل نداشتن سرویس بهداشتی دچار بیماری شدند.

وی تأکید کرد: ردیف بودجه سرویس‌های گرمایشی سرجای خودش است و آن هم بسیار مورد اهمیت است و باید تماس دانش‌آموزان با منبع گرما قطع شود.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن