سیاسی

پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه نیمه‌ آذر به صحن مجمع تشخیص ارائه می‌شود

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ – ۱۲:۱۴ پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه نیمه‌ آذر به صحن مجمع تشخیص ارائه می‌شود

رئیس کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، از ارائه پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه اقتصادی کشور به صحن علنی مجمع تا نیمه آذر خبر داد.

پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم  توسعه نیمه‌ آذر به صحن مجمع تشخیص ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صداوسیما، محمد سعیدی کیا رئیس کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام از ارائه پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه اقتصادی کشور به صحن علنی مجمع تا نیمه آذر خبر داد.

وی با تبیین روند بررسی این پیش نویس گفت: این سند با اقدام کمیته‌های هفتگانه کارشناسی وابسته به کمیسیون زیربنایی دبیرخانه مجمع با بهره مندی از مشارکت کارشناسی دستگاه‌های مختلف اجرایی و نخبگان در ۱۸ جلسه این کمیسیون تدوین و نتایج بررسی این کمیته‌ها تصویب شد.

وی افزود: البته ما می‌دانستیم که، چون ایده‌های مرتبط با سیاست‌های برنامه هفتم از جانب رهبر معظم انقلاب ابلاغ نشده، ممکن است مصوبات این کمیته‌های هفت گانه نیاز به بازنگری داشته باشد، اما برای این که کار‌ها عقب نیفتد به تدوین پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه پرداختیم.

سعیدی کیا اضافه کرد: در این چارچوب طبق اطلاعاتی که از دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص این سیاست‌ها داشتیم بررسی سیاست‌ها را در ۱۸ جلسه پیش بردیم و نتایج آن را در سه جلسه ویژه کمیسیون زیربنایی در مجمع به ریاست حجت الاسلام مصباحی مقدم مطرح و مصوب کردیم.

رئیس کمیسیون زیربنایی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایده‌های مرتبط با پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه اخیرا با امضای حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب به دبیرخانه مجمع ابلاغ شد و دبیرخانه مجمع نیز آن را به ما ارائه کرد.

وی افزود: ما نیز بررسی‌های کارشناسی در خصوص پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه را با ایده‌های ابلاغی از دفتر رهبر معظم انقلاب تطبیق می‌دهیم و پس از تکمیل، تعمیق و اصلاحات لازم؛ در دو یا سه جلسه دیگر در کمیسیون امور زیربنایی به صحن علنی مجمع ارسال خواهیم کرد.

سعیدی کیا تاکید کرد: با توجه به دستور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تسریع در تدوین سند پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم، پیش بینی می‌کنم آن را تا اواسط آذر به صحن علنی مجمع بفرستیم.

وی با اشاره به بررسی بخش‌های دیگر پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه در چهار کمیسیون دیگر مجمع گفت: علاوه بر کمیسیون امور زیربنایی، نتایج بررسی‌های کارشناسی این کمیسیون‌ها نیز به طور مستقل در حال تدوین است که به طور مجزا یا تجمیع شده در صحن مجمع قابل بررسی و تصویب نهایی است.

سعیدی کیا درباره روند تصویب نهایی پیش نویس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه افزود: نتایج بررسی‌های کمیسیون‌های پنجگانه پس از تصویب از طریق دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دفتر رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌شود تا اگر معظم له ملاحظاتی دارند اعمال کنند، تا پس از تصویب نهایی از طریق ایشان به سران سه قوه ابلاغ شود.

وی گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی، دولت باید برنامه هفتم توسعه را طبق این سیاست‌ها تدوین کند.
رئیس کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پرسشی درباره آسیب شناسی شش برنامه قبلی توسعه و در نظر گرفتن خطا‌های آن برای اعمال شاخص عملیاتی بودن برنامه هفتم توسعه افزود: همه سعی ما این بوده است که برنامه هفتم قابلیت اجرایی داشته باشد.

سعیدی کیا تصریح کرد: طبق اذعان کارشناسان و تائید دبیرخانه مجمع؛ از مجموع شش برنامه توسعه، کمتر از ۵۰ درصدش اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: در تدوین برنامه هفتم باید به واقعیات کشور توجه و در اجرای آن با مدیریت جهادی عمل کنیم که این نیازمند تدبیر جدید و تغییر و تحول در اجرای برنامه‌ها است.

سعیدی کیا گفت: اگر قرار باشد در تدوین و اجرای برنامه هفتم توسعه نیز مانند برنامه‌های قبلی اقدام کنیم کار‌ها به خوبی پیش نخواهد رفت، پس ایجاد تغییر اساسی در نگرش ها، تحول در روش‌های اجرا و تجدیدنظر در ساختار نظام اداری کشور، ضرورتی اجتناب ناپذیر است تا بتوانیم بهتر از برنامه‌های گذشته عمل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن