اقتصادی

پیگیری کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای اجرای کامل قانون جدید چک توسط دولت

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ – ۰۸:۳۲ پیگیری کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای اجرای کامل قانون جدید چک توسط دولت

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن اشاره به مغفول ماندن اجرای بخش های مهمی از قانون جدید صدور چک از جمله چک الکترونیک، گفت: این کمیسیون بعد از تعطیلات مجلس، مکاتبه‌ای در این باره با وزارت اقتصاد خواهد داشت.

پیگیری کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای اجرای کامل قانون جدید چک توسط دولت

حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره عدم اجرای قانون جدید چک گفت: قانون صدور چک در سال ۱۳۹۷ در مجلس شورای اسلامی اصلاح و تصویب شد. قانون جدید در کاهش چک‌های برگشتی بسیار تاثیرگذار بود به گونه‌ای که نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های صادره در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۷به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: قرار بود آئین نامه‌های قانون جدید چک تا آذرماه ۹۹ بطور کامل تدوین و به بانک‌ها ابلاغ شود. علی‌رغم مزایای قانون جدید، اما هنوز بندهایی از این قانون از جمله «صدور چک الکترونیک» مغفول مانده و بانک‌ها نسبت به آن بی‌توجه هستند.

نوروزی در پایان تاکید کرد: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بعد از تعطیلات مجلس، مکاتبه‌ای در این باره با وزارت اقتصاد خواهد داشت. مجلس معتقد است در اجرای این قانون تمرد صورت گرفته است. تمام محورهای قانون جدید چک باید اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن