اقتصادی

چالش «تیک تاک» برای فروش در آمریکا/ پکن قوانین کنترل صادرات را تغییر داد

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۵۳ چالش «تیک تاک» برای فروش در آمریکا/ پکن قوانین کنترل صادرات را تغییر داد

چین قوانین کنترل صادراتی خودش را بروزرسانی کرده است که بر اساس آن انتظار می رود فروش تیک تاک در آمریکا پیچیده شود.

چالش «تیک تاک» برای فروش در آمریکا/ پکن قوانین کنترل صادرات را تغییر داد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، سی ان بی سی در روز پنج شنبه گزارش داده بود «تیک تاک»، فروش فعالیت هایش در آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند را در روزهای آتی اعلام خواهد کرد و قراردادی به ارزش 20 تا 30 میلیارد دلار را برآورد کرده بود.

اما بنا بر اعلام شینهوآ، چین قوانین کنترل صادراتی خودش را بروزرسانی کرده است که انتظار می رود، فروش تیک تاک در آمریکا پیچیده شود.

شینهوآ در مصاحبه با پروفسور سو فان، از دانشگاه بین المللی تجارت و اقتصاد چین نوشت این قوانین جدید به صورت ویژه در ارتباط با تیک تاک و فناوری های اجرا شده توسط «بایت دنس»، شرکت مادر این اپلیکیشن است.

سو خاطرنشان کرد: «اگر بایت دنس در نظر داشته باشد تا فناوری های مرتبط را صادر کند، باید مراحل صدور مجوز را طی کند. به طور جد توصیه می شود بایت دنس کاتالوگ تنظیم شده را مطالعه کند و به دقت آن را بررسی کند که آیا لازم است، مذاکرات مرتبط با این نقل و انتقال را به حالت تعلیق دربیاورد یا نه، مراحل قانونی را اعلام کند و سپس اقدامات بعدی را به تناسب انجام دهد.»

سی ان بی سی به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که تیک تاک در روز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرده است که فعالیت هایش در آمریکا را در روزهای آتی به فروش خواهد رساند زیرا این شرکت در حال تکمیل یک قرارداد است.

این توافق همچنین شامل فروش این شبکه اجتماعی چینی در استرالیا، کانادا و نیوزیلند نیز است.

این فروش درحالی اعلام شده است که بایت دنس دو دادخواست علیه دولت ترامپ برای بلوکه کردن فرمان اجرای دونالد ترامپ در 15 آگوست علیه تیک تاک است، ارائه داده است.

به گزارش فارس، دولت آمریکا به شرکت چینی بیت دنس، شرکت مادر نرم افزار تیک تاک، 90 روز مهلت داده تا بخش فعالیت‌های خود در آمریکا را بفروشد.

تاکنون چند شرکت آمریکایی مشتری سرورها و میلیون‌ها کاربر تیک تاک در آمریکا شده و نخستین شرکتی که در صف مشتریان تیک تاک قرار گرفت،‌ مایکروسافت بود.

پس از مایکروسافت هم توئیتر اعلام کرد به دنبال خرید تیک تاک است.

ترامپ مدعی است که تیک تاک اطلاعات کاربران آمریکایی را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد. البته شرکت چینی این اتهامات را به صورت جدی رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر k م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن