سیاسی

چهارمین کنگره جمعیّت زنان مسلمان نواندیش برگزار شد

جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ – ۱۵:۰۴ چهارمین کنگره جمعیّت زنان مسلمان نواندیش برگزار شد

دبیرکل کنگره زنان نواندیش از برگزاری ششمین مجمع عمومی و چهارمین کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش خبر داد.

چهارمین کنگره جمعیّت زنان مسلمان نواندیش برگزار شد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، فاطمه راکعی دبیرکل کنگره زنان نواندیش اظهار داشت: علی رغم همه‌ی مشکلات و ناملایمات ناشی از سوانح طبیعی و بعد شیوع جهانی کووید ۱۹ و دیگر ناملایمات در دوره دو ساله ای که گذشت، ششمین مجمع عمومی و چهارمین کنگره جمعیّت زنان مسلمان نواندیش را با حضور قریب به یک هزار نفر از اعضا و هواداران جمعیّت از سراسر کشور، برگزار می‌کنیم ؛ هرچند این برنامه به علّت شرایط دشوار کنونی در ارتباط با کرونا، به ناچار، در فضای مجازی برگزار می‌شود و ما برخلاف کنگره‌های قبل، امکان ملاقات حضوری عزیزانمان محرومیم.

دبیرکل کنگره زنان نواندیش در تحلیل خود از شرایط عمومی کشور تصریح کرد: کشور در تحریم اقتصادی است و مسئله‌ی بازگشت به برجام، علی رغم تلاش های دیپلماسی ایران و برخی پالس‌های مثبت از سوی دولت جدیدی آمریکا، هنوز به نتیجه نرسیده است. دست‌هایی از داخل و خارج با مانع تراشی‌های گوناگون در صددند که این تلاش‌ها بی‌فرجام بماند که نمونه بارز آن، اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در تاسیسات هسته ای نطنز است.

راکعی اظهار داشت: تحرکّات محور عربی – اسرائیلی در منطقه، منافع کشور را مورد تهدید قرار داده و رابطه ایران با جهان، به ویژه با کشورهای منطقه در وضعیّت مطلوبی قرار ندارد و به همین دلیل، امکان استفاده از ظرفیّت های بین‌المللی و منطقه‌ای برای رفع معضلات کشور ، به آسانی مقدور نیست.

وی گفت: اقدام‌های تروریستی چند سال گذشته ، ترور دانشمندان هسته‌ای و به ویژه اقدام تروریستی در تاسیسات نطنز که کشور را با خطر نشت مواّد رادیواکتیو مواجه کرده است، متأسفانه حکایت از مشکلات و مسائل امنیّتی دارد که جدّی تر از هر مسئله دیگری کشور و ملّت را تهدید می‌کند.

دبیرکل کنگره زنان نو اندیش افزود: در حالی که بیماری کرونا در بسیاری از کشورهای غرب و شرق مهار شده و تولید و توزیع واکسن کووید ۱۹ در سطح گسترده در بین مردم نگرانی از مرگ و میر ناشی از این ویروس را تا حّد زیادی کاهش داده است، متأسّفانه به خاطر چندگانگی در مدیریّت و شرایط نامساعد اقتصادی، نه تنها هنوز به تولید واکسن در سطح فراگیر در کشور نرسیده ایم، بلکه با توزیع نادرست و غیر اصولی واکسن های دریافتی از دیگر کشورها، روزبه‌روز بر نگرانی مردم در این زمینه افزوده شده و به جای مدیریّت و مهار کرونا، این روزها شیوع مجّدد آن با قدرت و وسعت بیشتر، زندگی مردم را تهدید می‌کند.

راکعی اظهار داشت:‌ مسائل تبعیض آمیز در ابعاد و سطوح مختلف زندگی اجتماعی، در کشوری که اساس آن بر آموزه های دینی و معنوی و تضاّد با هرگونه بی‌عدالتی استوار است، روز به روز مظاهر خود را در زندگی اجتماعی ملّتی نشان می‌دهد که قانون اساسی مترقّی آن تمام تبعیض‌های جنسیّتی، قومیّتی و دینی و مذهبی را نفی کرده است.

وی افزود: مطالبات زنان، که سال‌هاست حضور در مدیریت های کلان سیاسی را به عنوان فرصتی برای کاستن از معضلات کشور و ملت دنبال می‌کنند، جدی انگاشته نمی‌شود و علی‌رغم تلاش‌های چندین ساله ی آنان برای حضور ۳۰ درصدی در کلیه مدیریت‌های کشور، جز در سطح مدیرّیت های اجتماعی میانی که تا حدودی به این درصد نزدیک شده ایم ، در مدیریت‌های کلان کلیدی به واقع هنوز جای زنان خالی است و در حالی که حضور زنان در قدرت و جایگاه های خطیر تصمیم‌گیری‌ و برنامه‌ریزی‌ کلان و حضور آنها در مدیریت‌های بحران، به تأیید تجارب جهانی در کاهش معضلات ملّی و هموار شدن راه توسعه ی متوازن و پایدار، بر همگان روشن و ثابت شده است.

راکعی اظهار داشت: عدم اعتماد و سپردن مدیریّت های سیاسی در مناطق اقلیّت نشین کشور به معتمدان افراد شناخته شده و مورد وثوق اقوام، از میان خود آنهادر سطح ملّی، جفایی است که بر آنان می رود و عدم برنامه ریزی جدی برای فقرزدایی از کلّیه مناطق محروم کشور، بویژه مناطقی با اقلیّت های قومی و مذهبی، مشکلات مضاعفی را به این مناطق و بر اقوام ایرانی تحمیل می‌کند.

وی گفت:‌ بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب ملت ایران در سال ۱۳۵۷ می گذرد؛ انقلابی که با شعارهای «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» به پیروزی رسید و با تأکیدهای مکرر رهبریت آن بر جمهوریت، استقرار و قوام یافت. قانون اساسی جمهوری اسلامی با تأکید بر حقوق ملّت، در سال ۱۳۵۸ به تأیید ملّت رسید و تأکیدهای امام خمینی(ره) بر فقه پویا و اجتهاد نوین، امید به تضمینِ تداوم و پویایی نظام جمهوری اسلامی را استحکام بخشید و آینده ای روشن را برای ملّت و کشور ایران، بر مبنای آموزه‌های معنوی و اخلاقی ترسیم کرد.

راکعی تصریح کرد: با انقلابی با چنان ساختارِ معنوی و رهبری به درایت ، سعه صدر و وسعت دید امام خمینی ( ره )، نیل به ابعاد گوناگون توسعه، و حتّی الگو قرار گرفتن ایران برای دیگر کشورها از جهات مختلف، با توجه به منابع عظیم طبیعی، تاریخی و اقلیمی کشور، بسیار بدیهی می‌نمود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن