فرهنگ و هنر

چهل نویسنده کودک به پیشواز شب چله رفتند

عکس/ لذت شب یلدا در روستا

گروهی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان با انتشار پیامی از خانواده‌ها دعوت کردند با پرداختن به برنامه‌های فرهنگی شب چله امسال را برای بچه‌ها شادتر و به یادماندنی‌تر از پیش کنند.

به گزارش مشرق، گروهی از نویسندگان شناخته شده ادبیات کودک و نوجوان ایران با انتشار پیام مشترکی با مضمون استقبال از شب یلدا از هنرمندان و خانواده‌ها دعوت کردند با پرداختن به برنامه‌های فرهنگی، شب چله امسال را برای بچه‌ها شادتر و به یاد ماندنی‌تر کنند. این نویسندگان معتقدند شب یلدا که از جلوه‌های ادب دوستی و فرهنگ‌شناسی ایرانیان است، باید با برنامه‌های ویژه‌ای برای بچه‌ها همراه باشد.

نویسندگانی از شهرهای اصفهان، ایلام، اهواز، بجنورد، تبریز، رشت، شیراز، قزوین، قم، کرمانشاه، کیش، گنبد کاووس، مشهد، مرند، ملایر و همدان در میان امضاءکنندگان نامه به چشم می‌خورند. متن پیام این نویسندگان چنین است:

مادران و پدران ایرانی

شاعران، نویسندگان و قصه‌گویان عزیز

سلام

بچه‌های ایران و جهان روزهای سختی را می‌گذرانند. کرونا و شرایط اقتصادی و اجتماعی دست به دست هم داده‌اند تا نیازهای بچه‌ها بیش از پیش نادیده گرفته شود و فرزندان ما بیش از هر زمانی با ناملایمات، خمودگی و ملال دست و پنجه نرم کنند. آئین شب چله از سنت‌های زیبای ما ایرانیان است که همواره با هنر، شعر، قصه و خاطره پیوند داشته. بیایید هر کدام به سهم خود بکوشیم یلدای امسال را به خاطره‌ای خوش و متفاوت برای کودکانمان تبدیل کنیم. بیایید در این شب به آن‌ها کتاب هدیه بدهیم، برایشان قصه بگوییم و با آنها بازی کنیم. بیایید بچه‌ها را با ریشه‌های ارزشمند فرهنگ خود آشنا کنیم و به فردایی روشن‌، انسانی، عادلانه، شاد و آرام امیدوار سازیم.

جعفر ابراهیمی شاهد، احمد اکبرپور، مریم اسلامی، غلامرضا امامی، نوش‌آفرین انصاری، عبدالرحمن اونق، طاهره ایبد، محمود برآبادی، غلامرضا بکتاش، زهره پریرخ، محمود پوروهاب، سحر ترهنده، لاله جعفری، مریم جلالی، عباس جهانگیریان، مرتضی حاتمی، ابراهیم حسن‌بیگی، فرهاد حسن زاده، خاتون حسنی، رودابه حمزه‌ای، سپیده خلیلی، لیلا خیامی، مجید راستی، مصطفی رحماندوست، شاهین رهنما، مریم زندی، عباسعلی سپاهی یونسی، نوید سیدعلی اکبر، طیبه شامانی (طناز)، افسانه شعبان‌نژاد، اسدالله شعبانی، شهرام شفیعی، محمدرضا شمس، آتوسا صالحی، افشین علاِِ، زهرا فرمانی، پیوند فرهادی، سیدعلی کاشفی خوانساری، فریبرز لرستانی، مهری ماهوتی، مهدی مرادی، فرمهر منجزی، علی ناصری، عبدالمجید نجفی، نسیم نوروزی، ناصر یوسفی.

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن