فرهنگ و هنر

چه شد که مسلمانان این‌گونه شدند؟

به گزارش مشرق، علی دارابی، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما درباره دین اسلام در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از بیش از ٧ میلیارد نفر جمعیت جهان قریب به ٢ میلیارد نفر مسلمان هستند.

از ٢٠٨ کشور دنیا ۵۸ کشور مسلمان و در ۵ قاره دنیا مسلمانان پراکنده اند.

اسلام دومین دین در اروپا محسوب می‌شود.

حضرت محمد(ص) پیامبر خاتم و قرآن آخرین کتاب آسمانی و کعبه قبله واحد برای مسلمانان است.

️اسلام عزیز و رسول گرامی فرموده اند؛

"یاور مظلوم و خصم دشمن باش، در میان خودتان رحماء بینهم و با دشمنان اشداء علی الکفار باشید. علم آموزی محتاج جهاد علمی است حتی اگر لازم باشد به کره ماه یا دورترین نقاط جهان سفر کنید". گذشت، رواداری و مدارا در موقع قدرت داشتن و گذشت و عفو در برابر حتی دشمنان قهار به مثابه یک راهبرد است؛

پیامبر در زمان فتح مکه و شکست قاطع دشمنان فرمودند؛ امروز روز رحمت است نه انتقام، خانه ابوسفیان (رئیس و فرمانده مخالفان پیامبر) و همه کسانی که در آن هستند در امنیت کامل هستند و کسی نباید متعرض آنان باشد.

اخلاق نیکو، توجه و رسیدگی به نیاز تهیدستان، مراعات همسایگان و حقوق آنان (حقوق شهروندی)، وفاداری به عهد و پیمان‌ها "حتی با دشمنان" را باید از سیره عملی و رفتار پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) برشمرد که امروزه باید سرلوحه همه مسلمانان باشد.

در سالروز رحلت اسوه و الگوی اخلاق شایسته است نسبت مسلمانی خودمان را با اسلام و رسول مکرم بسنجیم. علل پیشرفت اسلام و عقب ماندگی مسلمانان را مورد بررسی قراردهیم و ببینیم که در جامعه امروز جهانی در کجا باید بودیم و امروز در کجا ایستاده ایم؟

براستی چرا کانون اصلی منازعات، اختلافات و جنگ‌های دنیا و برادرکشی و نسل کشی در حال حاضر در میان مسلمانان است؟! چرا در اخوت، برادری و وحدت ما مسلمانان سرآمد دنیا نباشیم؟

ما را چه شده است؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن