اقتصادی

چین، تحریم‌های آمریکا علیه «هوآوی» را محکوم کرد

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۳:۱۷ چین، تحریم‌های آمریکا علیه «هوآوی» را محکوم کرد

وزارت خارجه چین تحریم‌های اخیر آمریکا علیه شرکت فناوری «هوآوی» را محکوم و این اقدامات واشنگتن را «سرکوبگری» توصیف کرد.

چین، تحریم‌های آمریکا علیه «هوآوی» را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اقدام روز دوشنبه وزارت دارایی آمریکا در تشدید محدودیت‌ها و فشارهای این کشور علیه فعالیت‌های شرکت هوآوی در آمریکا واکنش وزارت خارجه چین را در پی داشت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال اعلامیه هفته گذشته مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره محدودیت‌های تازه این کشور علیه شرکت هوآوی چین، وزارت بازرگانی آمریکا محدودیتهای بیشتری بر دسترسی این شرکت به فناوری آمریکا اعمال کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه (دیروز) همچنین نام ده‌ها شرکت وابسته و همکار هوآوی را در ۲۱ کشور جهان به لیست سیاه اقتصادی (تحریم) آمریکا وارد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام آمریکایی‌ها، امروز سه شنبه تحریم‌های تازه واشنگتن علیه هوآوی را محکوم و این اقدامات آمریکا را «سرکوبگری» توصیف کرد.

«ژائو لی جیان» همچنین از آمریکا خواست که از تلاش‌ها برای بدنام کردن شرکت‌های چینی دست بردارد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در سفر به جمهوری چک از کشورهای اروپای شرقی خواست با شرکت‌های چینی از قبیل هوآوی هیچ همکاری نداشته باشند.

تا کنون چندین کشور از قبیل اسلواکی، لهستان، جمهوری چک و استونی در واکنش به فشارها و اتهام زنی‌های آمریکا علیه شرکت هوآوی، همکاری خودشان با این شرکت چینی در زمینه ایجاد نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) را متوقف کردند.

فشارهای آمریکا علیه فعالیت‌های شرکت‌های چینی در کشورهای مختلف با تصمیم اخیر لندن برای پایان دادن به مشارکت هوآوی در پروژه‌های ساخت نسل پنجم تلفن همراه این انگلیس بیش از پیش نمایان شد.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ممنوع شدن حضور هوآوی در پروژه‌های زیرساخت نسل پنجم شبکه تلفن همراه در انگلیس گفته بود، او شخصا در این موضوع نقش مستقیم داشت (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن