سیاسی

کارآمدی و شکست‌ناپذیری بسیج در هشت سال دفاع مقدس اثبات شد

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ – ۰۳:۴۶ کارآمدی و شکست‌ناپذیری بسیج در هشت سال دفاع مقدس اثبات شد

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: بسیج نه تنها در عرصه مقاومت بلکه در هر عرصه ای حضور پیدا کرده، موفق عمل نموده و در هر کجا و هر موضوعی که نیاز کشور بوده و از بسیج دعوت به عمل آمده، بدون کوچکترین مداقه حضور یافته و با همه ظرفیت تلاش کرده است.

کارآمدی و شکست‌ناپذیری بسیج در هشت سال دفاع مقدس اثبات شد

خبرگزاری فارس؛ یادداشت ـ محمد ناظمی اردکانی، دبیرکل جامعه اسلامی مدیران: پنجم آذرماه مصادف با سالروز تاسیس نهاد مردمی بسیج است. این شجره طیبه که با دست پیر جماران امام راحل (ره) بر زمین نشانده شد امروز پس از چهار دهه، تناور شده و سر به آسمان می ساید. امام خمینی به قدرت ملت باور داشت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را متبلور در قدرت مردم می دید. از این جهت حضور مردم در عرصه های مختلف را رمز پیروزی و موفقیت می دانست.

لذا بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تحقق آرمان هایش را در بسیج که نهادی مردمی است، می دید و بوسه زدن بر دست بسیجیان را افتخاری بزرگ برای خود به شمار می آورد. کارآمدی و شکست ناپذیری این نهاد در هشت سال دفاع مقدس اثبات شد و برگ زرینی در تاریخ پر افتخار ایران را رقم زد شد. مرور دیدارهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی با بسیجیان، صحنه عظیمی از اخلاص ، شجاعت و فداکاری را همواره نشان می داد. چراکه صفای حاکم بر دل امام و بسیجیان گفتمانی را تولید می کرد که بر دلهای صیقل خورده می‌نشست و تبدیل به رفتار و عمل می شد.

این مکتب الهی توانست بزرگانی را به بشریت تقدیم کند که شهید سلیمانی نمونه ای از پرورش یافتگان این مکتب است. وی وجودش لبریز از ایمان و اخلاص بود، تفکر بسیجی زیستن، بسیجی مردن را چراغ راه خود قرار داد، آموخته بود که چگونه می‌توان با منش و رفتار بسیجی بر خیل دشمنان در داخلی و خارجی پیروز شود. با استفاده از این تجربه گرانبها بسیج را به بیرون از مرزها برد. بر این مبنا حشدالشعبی در عراق، جیش الوطنی در سوریه، بسیج مردمی در یمن و حزب الله در لبنان همان خطی مشی را عهده دار شدند که شهید سلیمانی کمک به طرح ریزی آنان نمود. باید بدانیم که پیروزی های مقاومت در منطقه مدیون چنین تفکر و رفتاری است.

بسیج نه تنها در عرصه مقاومت بلکه در هر عرصه ای حضور پیدا کرده، موفق عمل نموده و در هر کجا و هر موضوعی که نیاز کشور بوده و از بسیج دعوت به عمل آمده، بدون کوچکترین مداقه حضور یافته و با همه ظرفیت تلاش کرده است. امروز نیز یکی از راه های مقابله با جنگ اقتصادی در کشور استفاده از ظرفیت بسیج مردمی است. راهبرد اجرای اقتصاد مقاومتی که زمینه ساز پیروزی در چنین میدانی است، صرفاً با تفکر و روحیه بسیجی در دولت، مجلس و بخش خصوصی به طور مناسب اجرایی خواهد شد. در مبارزه با فساد، تبعیض و اختلاف طبقاتی نیز در صورت میدان دادن به نیروهای بسیجی نتایج بهتری جاصل خواهد شد و این موهبتی است که چنین ظرفیت کارآمدی در کشور وجود دارد.

شهید سلیمانی با طراحی مدل بسیج در منطقه و جبهه مقاومت پیروز شد و آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی نمود و داعش را از صحنه کنار زد و با شهادتش به قهرمان ملی و فراملی تبدیل شد. در همین راستا اگر عزمی راسخ وجود داشته باشد که با گسترش ارزش های انسانی – اسلامی، ایران بتواند در رویارویی با سیاست های استکباری آمریکا در منطقه و جهان به ویژه جهان اسلام مقابله کند، صرفاً از طریق شبکه سازی چند ده میلیونی بسیجی در سرتاسر جهان میسر خواهد شد. اکنون که به واسطه اثبات کارآمدی و انسان محوری بسیج آوازه این نهاد مردمی در سرتاسر جهان بلند شده است، می توان با کمک نهادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی علاقه‌مند در کشورهای مختلف جهان با افتخار نسبت به شبکه سازی اقدام نمود.

زمینه‌های چنین اقدامی عیان و پدیدار است اما نیاز به هدایت، رهبری و انسجام بخشی می باشد. ضمن اینکه نگاه بلند، بسیجی و میدانی فردی همچون شهید سلیمانی در این عرصه را می طلبد که به یاری الهی انشالله با وجود مدیران توانمند در کشور تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن