اجتماعی

کارنامه آزمون ورودی مدارس سمپاد بارگذاری شد

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۱۶ کارنامه آزمون ورودی مدارس سمپاد بارگذاری شد

رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان گفت: آزمون سمپاد امسال برگزار شد و فاصله‌ بین برگزاری و اعلام نتایج دو هفته بود و همچنین کارنامه‌ دانش‌آموزان نیز بارگذاری شده است و لیست قبولی‌های دانش‌آموزان را در اختیار استان‌ها قرار داده‌ایم.

کارنامه آزمون ورودی مدارس سمپاد  بارگذاری شد

به گزارش گروه آموزش‌وپرورش خبرگزاری فارس، الهام یاوری در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: سمپاد، پیشینه‌ پرفرازونشیبی دارد و یکی از وظایف مهم ما این است که خدمات ارائه ‌شده‌ سمپاد را وضوح بیشتری ببخشیم و الگوسازی کنیم و هویت دانش‌آموزان را به‌خوبی بسازیم تا بتوانند ارتباط سمپاد را با مفهوم خدمت به مردم و کشور پیدا و آن را ملکه‌ ذهن خود کنند.

وی گفت: در این هویت‌سازی و تغییر انگاره‌ای که باید از دانش‌آموزان سمپادی داشته باشیم، به کمک شرکای مدارس سمپاد یعنی ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها و مناطق نیاز داریم.

یاوری افزود: در سالی که پیش‌رو داریم با ابزارهایی که در اختیار مدارس است به فرایند هویت‌سازی کمک کنیم تا باقوت و سرعت شکل بگیرد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه سمپاد در سال آینده ۳هدف مهم دارد، گفت: اولین هدف، گسترش چتر خدمات سمپاد برای پرورش همه‌ استعدادهاست نه‌فقط مدارس سمپاد و خود را کمک‌کار وزارت آموزش‌ و پرورش می‌دانیم و به هر نوعی به ارتقای آموزش‌ و پرورش نیز کمک خواهیم کرد؛ یکی از این طرح‌ها، طرح خواهرخواندگی مدارس و طرح سمپاد برای همه است.

یاوری گفت: یکی از کارهای مهمی که مناطق برای زمینه‌سازی برای گسترش چتر خدمات سمپاد می‌توانند انجام دهند ایجاد تفاهم و تعامل است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: هدف بعدی روش‌های کم‌هزینه‌تر اجتماعی است. یکی از ابزارهای ما برای شناسایی استعدادها ایجاد رشته‌های متنوع درسی در مدارس سمپاد است. امروز رشته‌های مهارتی خوبی در بسیاری از مدارس داریم که همچنان نیازمند رشد و توسعه هستند. در طول زمان و تجربه‌هایی که در رشته‌ها خاص به دست می‌آوریم زمینه‌سازی فکری و ذهنی کنیم و معرفت را به دانش آموزان تزریق کند.

یاوری گفت: افزایش رشته‌های درسی یک فرایند است و یک تصمیم لحظه‌ای نیست و تمام استان‌ها برای انجام این فرایند باید به ما کمک کنند. همین‌طور برای شناسایی استعدادها ایجاد زمینه‌های مناسب برای تجربه‌های گوناگون دانش‌آموزان سمپاد الزامی است.

وی در خصوص ایجاد مسابقات بین مدرسه‌ای گفت: اغلب رقابت‌ها در آموزش ‌و پرورش، رقابت‌های بین ستاره‌ها و قهرمان‌ها بوده است؛ اما اگر ما بخواهیم تمام افراد را بسنجیم باید تمام حلقه‌ها را بسنجیم به همین دلیل لازم است مسابقات بین مدرسه‌ای داشته باشیم. برای مثال دانش آموزان کل یک مدرسه یا مدرسه‌ دیگر در ‌زمینه‌های دیگر باهم به رقابت بپردازند.

یاوری با اشاره به سومین هدف مدارس سمپاد و نیازهای خاص دانش‌آموزان مدارس سمپاد گفت: با در نظر گرفتن چشم‌اندازی که این دانش‌آموزان می‌توانند ایجاد کنند به یک تربیت متوازن که تمام ساحت‌ها را در بربگیرد، برایشان اجرا کنیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: دانش‌آموزان سمپاد به دلیل درک بالاتر درگیری بیشتری با مسائل روان‌شناختی و فلسفی پیدا می‌کنند؛ پس درک بیشتری از شدت بحران دارند، بنابراین بیشتر از مسائل متأثر می‌شوند. همچنین ما باید به ابعاد روان‌شناختی کرونا توجه کنیم و برای این نیاز چاره‌اندیشی کنیم.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر دانش‌آموزان سمپادی تحمل بالاتری نسبت به شرایط مبهم دارند و می‌توانند عملکرد خوبی در این شرایط داشته باشند. ما باید چارچوب کلی جهان را با توجه به فرهنگ و نوع تربیت برایشان تبیین کنیم.

وی گفت: امروز مقام معظم رهبری تأکید بر رسیدگی به مدارس سمپاد داشتند. یک بعد رسیدگی، بعد فیزیکی و ساختمان و تجهیزات است که به کمک ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها و مناطق نیاز داریم. ما باید بپذیریم که یاری‌رساندن به مدارس سمپاد سبب کمک به حل مسائل کشور است.

یاوری گفت: دانش‌آموزان سمپاد، به ارتباطات و تعاملات گسترده با سایر بدنه‌های آموزش‌وپرورش نیاز دارند. همچنین بدنه‌ آموزش‌وپرورش نیز باید تعامل و ارتباط با این مدارس برقرار کنند و این‌یک ارتباط دوطرفه است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: نیروی انسانی در لایه‌های مدیریتی در مدارس سمپاد بسیار شکننده است. باید سعی کنیم تغییرات حداقلی در حوزه‌ی نیروی انسانی داشته باشیم تا از تجارب همکاران استفاده‌ی بهتری کنیم و این تجربه به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

یاوری افزود: آزمون سمپاد امسال برگزار شد و فاصله‌ بین برگزاری و اعلام نتایج دو هفته بود و همچنین کارنامه‌ دانش‌آموزان نیز بارگذاری شده است و لیست قبولی‌های دانش‌آموزان را در اختیار استان‌ها قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن