سیاسی

کارگروه مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل‌ می‌شود

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ – ۱۴:۳۵ کارگروه مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل‌ می‌شود

کارگروه مشترکی به منظور ایجاد و توسعه همکاری‌های دوجانبه بین مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل ‌می‌شود.

کارگروه مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل‌ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نشست مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حضور علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل مرکز پژوهش‌ها برگزار شد.
زاکانی در ابتدای این نشست که معاونان دو طرف نیز حضور داشتند ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و رحلت حضرت آیت الله مصباح یزدی با اشاره به بررسی طرح‌ها و لوایح مرتبط با حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کمیسیون آموزش مجلس، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طول سالیان گذشته در زمینه نوآوری و پر کردن خلاهایی که در حوزه فناوری و دانش کشور وجود داشته، قدم‌های خوبی برداشته است.
وی ادامه داد: اگر اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه نوآوری، پژوهش و توجه به دانش‌های نوین نبود امروز مسیر حرکت کشور به صورت کامل در مسیر سنتی قرار داشت و شاهد تحولاتی در این زمینه نبودیم.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌ها بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و این مرکز، بیان داشت: برای تحقق این امر باید کارگروه‌های مشترک تشکیل شده و در زمینه‌های مختلف همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم در این نشست با اشاره به ضرورت تحول حوزه آموزش در کشور بیان داشت: در حوزه آموزش و پرورش و در حوزه آموزش عالی نیازمند تحول و تغییر مسیر فعلی هستیم اما با ساختار فعلی در این حوزه‎ها امکان تحول بسیار اندک است.
وی ادامه داد: اگر اندک توفیقی هم در دانشگاه های ما نسبت به دیگر مجموعه‌های اداری به وجود آمده به دلیل سیال بودن دانشجو در دانشگاه‌ها و ورود و خروج افراد جدید به داخل مجموعه است که این امر باعث شده تا حدی دانشگاه‌های ما پویایی داشته باشند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های ما تبدیل به ساختارهای اداری شده‌اند و به همین دلیل خروجی ملموسی ندارند، گفت: ما نمی‌توانستیم این ساختارها را برهم بزنیم و در داخل آنها هم نمی‎توانستیم تحول به وجود بیاوریم. بنابراین در کنار این ساختارها سعی کردیم ساختارهای نوین و خلاقانه‌ای ایجاد کنیم تا به مرور ساختارهای قدیمی و ناکارآمد هم در مسیر ساختارهای نوین قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: در نتیجه همین تحول دانشگاه‌های ما به سمت خلاقیت و نوآوری دانش‌بنیان حرکت کردند. زمانی برای هیات علمی امر نامطلوبی بود که شرکت تاسیس کند اما در حال حاضر این امر افتخار تلقی می شود.
ستاری به توسعه اقدامات معاونت به حوزه‌های نرم و علوم انسانی هم اشاره کرد و گفت: در حوزه علوم انسانی و قدرت نرم هم همکاری با مجموعه‌های مختلف از جمله حوزه را شروع کردیم و در صدد هستیم تولیدات در این زمینه هم در زندگی روزمره مردم دیده شود و تنها خروجی‌ها محدود به کتابخانه‌ها نشود.
شایان ذکر است در این نشست معاونان مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه بحث های مطرح شده پرداختند.
در پایان این نشست مقرر شد تا کارگروه مشترکی به منظور ایجاد و توسعه همکاری‌های دوجانبه بین مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شود.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن