فرهنگ و هنر

کانال‌های تلگرامی سینمایی جشنواره فجر را قرق می‌کنند؟

تلگرام نمایه

روابط عمومی جشنواره فجر در شرایطی که ظرفیت حضور اصحاب رسانه و انجمن منتقدان سینمای ایران به یک سوم تقلیل یافته، آیا برای گردانندگان کانال‌های تلگرامی کارت حضور در کاخ را صادر خواهد کرد؟

سرویس فرهنگ و هنر مشرق – در سال‌های گذشته طرح سامان‌دهی حضور رسانه‌های ثبت شده در وزارت ارشاد، توسط گردانندگان جشنواره فیلم فجر در قالب سیاست‌ «شفاف‌سازی» رئیس سازمان سینمایی به صورت یک راهبرد مطرح شد اما در نهایت در لیست کارت‌های صادر شده اصحاب رسانه، گردانندگان بسیاری از کانال‌های تلگرامی توانستند در کاخ اصلی جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کردند.

علی‌رغم شعار شفاف‌سازی و حرکت در مسیر قانون، در سال گذشته گام موثری برای حضور رسانه‌های رسمی برداشته نشد و برخی گردانندگان صفحات مجازی غیررسمی در جشنواره حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید:

کارت‌های جشنواره فجر از مسیر قانون تا جاده رفاقت

با توجه به اینکه سهمیه بسیاری از خبرگزاری و رسانه‌های رسمی از نصف کمتر شده است، براساس شنیده‌ها، بسیاری از کانال‌های تلگرامی و صفحات مجازی، روابط عمومی جشنواره فجر را برای صدور کارت و حضور در کاخ جشنواره تحت‌فشار قرار داده‌اند. اگر روابط عمومی جشنواره همچنان سیاست مماشات را با این کانال‌های تلگرامی در پیش بگیرد، قطعا رسانه‌های رسمی که سهمیه‌اشان بسیار کاهش یافته، ضریب انتقادات خود را به نسبت گردانندگان جشنواره و روابط عمومی در روزهای آتی افزایش خواهند داد.

این اتفاق در حالی می‌افتد که صنف مهم و تاثیرگذار انجمن منتقدان با توجه به تقلیل سهمیه مجبور به انجام قرعه‌کشی برای حضور منتقدان در جشنواره است. حال آنکه حضور گردانندگان کانال‌های تلگرامی، رسمیت حضور خبرنگاران رسانه‌های ثبت شده قانونی و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران را به چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.

آیا روابط عمومی جشنواره فجر در شرایطی که ظرفیت حضور اصحاب رسانه و انجمن منتقدان سینمای ایران به دلیل شیوع کرونا به یک سوم تقلیل یافته، آیا برای گردانندگان کانال‌های تلگرامی کارت حضور در کاخ را صادر خواهد کرد؟

  • هفت گردون
  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن