سیاسی

کاهش تعداد داوطلبان انتخابات شوراها در شهرها و افزایش در روستا

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ – ۰۵:۳۵ کاهش تعداد داوطلبان انتخابات شوراها در شهرها و افزایش در روستا

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: نسبت به دوره قبل تعداد کمتری در انتخابات شوراهای شهر ثبت‌نام کرده‌اند ولی در انتخابات شوراهای روستاها شاهد افزایش داوطلبان هستیم.

کاهش تعداد داوطلبان انتخابات شوراها در شهرها و افزایش در روستا

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدحمیدرضا کاظمی رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور امروز (یکشنبه 29 فروردین) در نشست مشترک هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و هیأت‌های عالی نظارت استان‌ها اظهار داشت: در انتخابات شوراهای شهر 88 درصد داوطلبان را آقایان و 12 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند اما به نسبت دوره قبل تعداد کمتری ثبت‌نام کرده‌اند ولی در مورد انتخابات شورای روستا شاهد افزایش تعداد ثبت‌نام کنندگان بودیم.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مراحل هیأت‌های نظارت در مسیر برگزاری انتخابات رسیدگی به شکایات و بررسی صلاحیت‌ها است؛ باید صلاحیت افرادی را تأیید کنیم که شایستگی نشستن در مسند مسئولیت را دارند و بعد هم در مقابل افرادی که رد صلاحیت می‌شوند پاسخگو باشیم تا حقی از آنها ضایع نشود و کسانی که برای تظلم خواهی به سراغ ما می‌آیند به درستی پاسخ دریافت کنند.

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور تصریح کرد: باید هیأت‌های عالی استان‌ها تا پایین‌ترین سطح هیأت‌های شهرستانی با هماهنگی کامل با هیأت مرکزی نظارت عمل کنند و تا پایان برگزاری انتخابات مسائل و تصمیمات را با نظارت خود به سطوح پایین‌تر ابلاغ نمایند و بر اجرای این تصمیمات نیز نظارت کامل را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه تصمیمات در سیر برگزاری انتخابات از ابتدا تا انتها باید به سرعت و لحظه‌ای اتخاذ شود، گفت: جدول زمان‌بندی انتخابات اجازه نمی‌دهد این کار با تأخیر انجام شود و اگر این تصمیمات با تأخیر صورت گیرد روند کار با مشکل مواجه می‌شود.

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای که مجلس با آنها مواجه بود 25 میلیارد جهت هزینه‌های جاری نظارت بر انتخابات برای هیأت‌های سراسر کشور از بودجه مجلس و 64 میلیارد نیز در بودجه وزارت کشور برای این موضوع پیش‌بینی شد ضمن اینکه بیمه افراد حاضر در سیر انتخابات و در صندوق‌ها حین رأی‌گیری نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن