اقتصادی

کاهش ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران/ معاملات امروز بورس و فرابورس به 16.7 هزار میلیارد تومان رسید

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۱۱ کاهش ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران/ معاملات امروز بورس و فرابورس به 16.7 هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه با کاهش 29 هزار و 994 واحدی روبرو شد و در عین حال ارزش معاملات به 16 هزار و 700 میلیارد تومان رسید.

کاهش ۳۰  هزار واحدی شاخص بورس تهران/ معاملات امروز بورس و فرابورس به 16.7 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها تحت تاثیر جو روانی و نیز تائید و تکذیب عرضه صندوق پالایشی دارا دوم قرار گرفته، امروز هم گرچه در ابتدای روز با روند خوبی شروع کرد، اما در پایان معاملات شاخص کل بورس با کاهش 29هزار و 994 واحد به رقم 1 میلیون و 727 هزار و 235 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن 7367 واحد کاهش یافته و به رقم 474 هزار و 430 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 6 میلیون و 473 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 9 و نیم میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.3 میلیون نوبت معامله و به ارزش 12 هزار و 836 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز عمده شاخص‌های بورس قرمز پوش بوده که حکایت از کاهش همه شاخص‌ها دارد از جمله شاخص کل بورس امروز 1.7 درصد افت کرد، شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 1.7 درصد کاهش یافت، شاخص کل بورس با معیار هم وزن 1.5 درصد کاهش یافت، شاخص قیمت با معیار هم وزن 1.5درصد و شاخص آزاد شناور در بورس 1.5 درصد کاهش یافتند.

شاخص بازار اول بورس یک درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس که معاملات عمده در آن انجام می‌شود 2.5 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ملی مس و فولاد مبارکه بیشترین اثر تقویتی در شاخص کل بورس را داشته‌اند و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، شستا، تاپیکو، سرمایه‌گذاری امید و مخابرات ایران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در بورس تهران شامل فولاد مبارکه، ملی مس ایران، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، سایپا، بانک تجارت و پالای نفت بندرعباس بودند.

امروز همچنین در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات 399 واحد عقب نشینی داشته و به رقم 18 هزار و 378 واحد رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از یک و نیم میلیون اوراق بهادار سهام و یا حق تقدم در قالب 353 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 975 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای مهم بورسی مانند پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون، صباتامین، ذوب‌آهن، سنگ آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی تندگویان به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده امروز مربوط به بانک دی، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، صباتامین، توسعه و عمران استان کرمان، فولاد آلیاژی یزد، صنایع ماشین‌های اداری بوده‌اند.

به گزارش فارس، برخی کارشناسان از مهمترین دلایل افت شاخص بورس در روزهای اخیر را اعلام و تکذیب ارائه باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها با عنوان صندوق دارا دوم دانستند.

برخی هم جو روانی و ترس حاکم شده بر سهامداران حقیقی در فروش سهام خود و همچنین تقاضای فروش 60 درصد از سهام عدالت توسط بانک‌ها دانستند که البته بانک‌ها با گرفتن وکالت از سهامداران عدالت سهام ارزنده آنها مانند ملی مس، پالایش نفت اصفهان، بانک‌های تجارت و صادرات، پتروشیمی‌ها و سهام ارزنده آنها را در بازار به فروش می‌رسانند که این هم در کاهش شاخص بازار بی‌تاثیر نبوده است.

همچنین کارشناسان اقتصادی همواره به مردم توصیه می‌کنند برای حضور در بازار بورس از پس اندازهای اضافه استفاده کنند و به هیچ وجه دارایی‌های مورد استفاده خود مانند خانه، آپارتمان و یا ماشین را برای سرمایه‌گذاری در بورس نفروشند و به گفته صحرایی مدیرعامل بورس سرمایه‌گذاران باید از محل سود سرمایه‌گذاری در بورس خانه و ماشین بخرند و نه اینکه برعکس خانه و ماشین خود را بفروشند که در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین عمده کارشناسان مؤکد می‌گوید سهامداران از کانال‌های تلگرامی و سیگنال‌دهنده‌ها برای تصمیم‌گیری در مورد سهام خود پیروی نکنند که بعدا دچار پشیمانی می‌شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن