اقتصادی

کاهش 70 درصدی سود بانک‌های آمریکا به علت شیوع کرونا

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۸:۴۵ کاهش 70 درصدی سود بانک‌های آمریکا به علت شیوع کرونا

شرکت بیمه سپرده گذاری فدرال آمریکا اعلام کرد به دنبال بی ثباتی سیاسی ناشی از شیوع کرونا، سود بانک های آمریکا در سه ماهه دوم سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است.

کاهش 70 درصدی سود بانک‌های آمریکا به علت شیوع کرونا

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، شرکت بیمه سپرده گذاری فدرال آمریکا (FDIC) اعلام کرد به دنبال بی ثباتی سیاسی ناشی از شیوع کرونا، سود بانک های آمریکا در سه ماهه دوم سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است.

بر اساس اعلام این شرکت، درحالی که شرکت ها تلاش می کنند تا خود را در برابر خسارات آتی حفظ کنند و فعالیت های تجاری و مصرفی کاهش یافته، سود بانک ها همچنان پایین مانده است.

بنا بر اعلام این نهاد نظارتی، سپرده های بانکی بیش از یک تریلیون دلار برای سه ماهه دوم متوالی افزایش یافته و این صنعت سطح سرمایه و نقدینگی «بسیار قوی» دارد.

این گزارش نشان داد دومین سه ماه متوالی است که بانک ها شاهد رسیدن کاهش سود به کمترین میزان از سال 2019 بوده‌اند.

به همین ترتیب، FDIC یک کاهش 70 درصدی در سه ماهه نخست 2020 گزارش کرده است.

بانک ها همچنان برای جلوگیری از ضرر ناشی از پرداخت نشدن وام ها، مبلغ زیادی پول کنار می گذارند. در سه ماهه دوم افزایش 382 درصدی اعتبار برای خسارات احتمالی نسبت به سال گذشته گزارش شده است.

شرکت بیمه سپرده گذاری فدرال آمریکا گزارش داد سطح وام هایی که بیش از 90 روز از موعد پرداخت آنها گذشته، در این سه ماهه 16 درصد افزایش یافته است که بیشتر آنها وام های مسکن و وام های کسب و کارهای کوچک است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن