فرهنگ و هنر

کتاب «موکب داران» در دامغان رونمایی شد

رونمایی از کتاب موکب داران

کتاب «موکب داران» خاطراتی برگرفته از موکب متوسلین به چهارده معصوم (ع) دامغان با گردآوری ابوالفضل عالمی طی آئینی رونمایی شد.

به گزارش مشرق، کتاب «موکب‌داران» خاطراتی برگرفته از موکب متوسلین به چهارده معصوم (ع) دامغان در سال ۱۳۹۸ با گردآوری ابوالفضل عالمی طی آئینی رونمایی شد.

امام‌جمعه دامغان در این مراسم با تاکید بر ضرورت ترویج نشر کتب دینی در جامعه اظهار داشت: اگر بزرگان دینی کتاب نمی‌نوشتند امروز شاهد فرهنگ غنی شیعه نبودیم.

بیشتر بخوانید:

انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز»

«رویای آمریکایی» به چاپ سوم رسید

حجت‌الاسلام سید محمدحسینیان بابیان اینکه در منابع دینی و آیات و روایات نیز بر کتاب نویسی تأکید شده است و باید از نویسندگان بومی حمایت شود، افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا ۱۱ هزار بسته معیشتی با ۱۴ قلم کالا به ارزش پنج میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند در شهرستان دامغان توزیع‌شده است.

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات در دامغان بیان کرد: توزیع ۲۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان نیازمند از مهم‌ترین اقدامات نهادهای حمایتی در مرحله دوم این رزمایش بود.

نویسنده کتاب موکب داران نیز در این مراسم اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین زنده نگه‌داشتن یاد عاشورا و راه حضرت زینب (س) و کاروان اهل‌بیت (ع) از کربلا به کوفه و شام و بازگشت آن‌ها به کربلا است.

ابوالفضل عالمی افزود: زائران حسینی در پیاده‌روی اربعین به امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) اقتدا می‌کنند و خدمت به دستگاه دردانه خلقت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توفیقی است که پروردگار عالم به بندگان خاص خود اعطا می‌کند.

وی بابیان اینکه در اربعین سال گذشته هزاران موکب به زائران حسینی خدمت کردند که موکب متوسلین به چهارده معصوم (ع) دامغان یکی از آن‌ها بود، خاطرنشان کرد: شش ماه فرآیند مصاحبه، جمع‌آوری، تدوین و تحریر این مجموعه به طول انجامید و ماحصل این تلاش به نام موکب داران به چاپ رسید که در دسترس اهالی کتاب قرار گرفت.

کتاب موکب‌داران توسط محبوبه معراج پور ویراستاری‌شده و توسط انتشارات عیار قلم روانه بازار نشر شد.

منبع: مهر

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن