اجتماعی

کدام دستیاران «بدون شرکت در آزمون گواهی‌نامه» طرح خود را آغاز خواهند کرد؟

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۳۹ کدام دستیاران «بدون شرکت در آزمون گواهی‌نامه» طرح خود را آغاز خواهند کرد؟

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: نمرات به دست آمده در آزمون‌های ارتقای دانشجویان در سال‌های قبل و تعداد دفعاتی که در سال‌های گذشته در آزمون‌های ارتقاء شرکت کرده‌ و رد نشده‌اند، از جمله ملاک‌هایی است که جایگزین آزمون گواهینامه برخی از دستیارانی که دارای شرایط خاص هستند، خواهد شد.

کدام  دستیاران «بدون شرکت در آزمون گواهی‌نامه» طرح خود را آغاز خواهند کرد؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، حمید اکبری، قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برخی از شاخص‌هایی که بر مبنای آنها تعدادی از دانشجویان دستیار "بدون شرکت در آزمون گواهی‌نامه"، طرح خود را آغاز خواهند کرد، گفت: نمرات به دست آمده در آزمون‌های ارتقای دانشجویان در سال‌های قبل، تعداد دفعاتی که در سال‌های گذشته در آزمون‌های ارتقاء شرکت کرده‌ و رد نشده‌اند و عملکرد درون بخشی دستیاران؛ از جمله ملاک‌های مهمی است که جایگزین آزمون گواهینامه برخی از دستیارانی که دارای شرایط خاص هستند، خواهد شد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص شاخص‌های آیین نامه اعلام قبولی برخی از دستیاران دارای شرایط خاص به عنوان قبول شدگان آزمون گواهینامه، بدون شرکت در این آزمون و زمان ابلاغ این آیین‌نامه، گفت: آیین نامه در حال گذراندن مراحل نهایی خود است تا پس از جمع بندی به تصویب نهایی رسیده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شود.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های دیده شده در این آیین‌نامه جهت پذیرش دستیاران در آزمون گواهی‌نامه بدون شرکت در آزمون، گفت: آنچه که در این زمینه مهم است نمرات به دست آمده در آزمون‌های ارتقای سال‌های قبل بوده و در این خصوص تعداد دفعاتی که این دسته از دانشجویان در سال‌های قبل در آزمون ارتقاء شرکت کرده‌ و رد نشده‌اند، حائز اهمیت است.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت عملکرد درون بخشی را از ملاک‌های بسیار مهم در این خصوص دانست.

اکبری در خصوص اهمیت چگونگی ورود دانشجویان علوم پزشکی در سه رشته دندان‌پزشکی، داروسازی و پزشکی به دانشگاه‌های کشور، گفت: ما اعتقاد داریم افرادی که وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شوند باید از توانمندی علمی لازم برخوردار بوده و بر اساس رقابت علمی وارد دانشگاه شوند؛ بر این اساس از سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۳۹۷ انتقال دانشجویان از خارج به داخل در وزارت بهداشت ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت بیشتر به دلیل این تلقی بود که برخی از این طریق کنکور را دور زده و روند این انتقال افزایشی و از حالت عادی خارج شده بود، به نحوی که سالیانه سه هزار نفر از این طریق وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌شدند.

این مقام مسؤول تاکید کرد: کسانی که در خارج از کشور در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند، باید تا انتهای تحصیلات آن جا باشند و مدارک خود را به داخل بیاورند و طبق روال قانونی مدرکشان ارزشیابی خواهد شد.دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نه اجازه قانونی برای انتقال آنها داشته و نه ظرفیت پذیرش آنها وجود دارد.

اکبری از توافق میان معاونت آموزشی و معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص ارایه ضریبی از کارانه به دستیاران فعال در خط درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: آنچه که مورد بحث میان معاونت آموزشی و معاونت درمان وزارت بهداشت است و بر سر آن توافق شده، اینکه خدمات رزیدنت‌هایی که در بخش‌های کرونایی ارایه خدمت می‌کنند به نحوی دیده شده و حق‌الزحمه مناسب‌تری نسبت به خدماتی که ارایه می‌دهند در اختیارشان قرار گرفته شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس کارهای قانونی این روند در حال انجام است تا نسبت به خدماتی که ارایه می‌دهند ضریبی از کارانه در اختیارشان قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن