فرهنگ و هنر

«کد ۲۴» حبیب احمدزاده به چاپ چهارم رسید

«کد ۲۴» حبیب احمدزاده به چاپ چهارم رسید

کتاب «کد ۲۴: یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟» نوشته حبیب‌ احمدزاده توسط انتشارات سوره مهر به چاپ چهارم رسید.

به گزارش مشرق، کتاب «کد ۲۴: یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟» نوشته حبیب‌ احمدزاده به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ چهارم رسیده است.

این کتاب که حاصل هفت سال تحقیق حبیب احمدزاده محقق و نویسنده ایرانی است، آن‌طور که گفته می‌شود؛ در ابتدا با نام «گفتگو با سایه» چاپ شده بود اما پس از آن که در چاپ اول مورد اتفاق صاحبنظران موافق و مخالف هدایت و خانواده او قرار گرفت، با تغییر نام اولیه، از چاپ دوم به بعد، با نام «کد ۲۴» یا «بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟» عرضه شد.

حبیب احمدزاده دلیل این تغییر نام را تشابه اسم قبلی با بعضی کتب و همچنین فیلم ساخته شده از روی تحقیق این کتاب توسط خسروسینایی می‌داند و می‌گوید این‌اتفاق باعث سردرگمی خوانندگان در جستجوهای مجازی می‌شد و از سوی دیگر و مهم‌تر آنکه، انتخاب نام عدد (۲۴) سرنخ و کلید واژه‌ای است که خود صادق هدایت برای درک دقیق و بهتر کتابش در بخش‌های مختلف کتاب «بوف کور» به عنوان شاه کلید و رمزگشای اصلی به آن اشاره داشته است.

مولف در این‌کتاب، تنها دنبال شناخت نیت شخص هدایت از نگارش «بوف کور» و دیگر آثار اوست؛ نه به‌طور معمول برداشت‌های شخصی مخاطبان و یا محققان پس از خواندن. اکثر موافقان و مخالفان سرسخت هدایت درباره قبول تحقیق این‌کتاب به عنوان نوعی فصل‌الخطاب به اجماع رسیده‌اند.

  • هفت گردون
  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن