اقتصادی

کرونا آلمان را با ورشکستگی و افزایش نرخ بیکاری مواجه کرد

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ – ۰۲:۴۳ کرونا آلمان را با ورشکستگی و افزایش نرخ بیکاری مواجه کرد

ادامه وضعیت قرنطینه و تعطیلی مشاغل در آلمان، موجی از ورشکستگی و افزایش نرخ بیکاری را در این کشور سبب شده است.

کرونا آلمان را با  ورشکستگی و افزایش نرخ بیکاری مواجه کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، احتمالاً ادامه قرنطینه در سطح ملی در آلمان تاثیر بسیار منفی در اقتصاد این کشور خواهد داشت و با آغاز ساله ۲۰۲۱ مشکلات زیادی در این کشور ایجاد می‌شود.

در حالی که نرخ ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور بسیار بالاست مقامات کشور آلمان احتمالاً زمان قرنطینه خانگی را پس از دهم ژانویه نیز ادامه دهند.

بر اساس این گزارش برلین محدودیتهای اجتماعی را قبل از کریسمس در سطح ملی اعلام کرد که بسته شدن رستوران ها و اکثر مغازه ها از آن جمله بود.

بر اساس اعلام کارشناسان که توسط روزنامه آلمانی در این کشور نیز منتشر شده در صورتی که این اقدامات همچنان به قوت خود باقی بماند این کشور با موج جدیدی از ورشکستگی ها و نیز افزایش نرخ بیکاری مواجه خواهد شد.

آنطور که مارسل فراتشر رئیس موسسه پژوهش اقتصادی در آلمان می‌گوید: در صورتی که بخش خصوصی در این کشور به سمت ورشکستگی بروند حتی پرداخت های حمایتی به کارگران نیز در کوتاه مدت کمکی به آنها نخواهد کرد و نرخ بیکاری همچنان روند صعودی خواهد داشت.

رئیس این موسسه انتظار دارد که برخی شرکت ها کارگران خود را اخراج کنند و در سال جدید اشتغال جدیدی نیز نداشته باشند.

آنجلا مرکل صدراعظم آلمان معتقد است که باید رهبران این کشور تصمیم بگیرند که آیا محدودیت هایی که در اوایل دسامبر در این کشور اعمال شده بود ادامه یابد یا خیر؟ اما آنچه که شرایط را سخت تر می کند این است که هرگونه تصمیم برای بهبود وضعیت بهداشتی به بدتر شدن شرایط دیگر بخش‌ها منجر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن