اقتصادی

کرونا در حال کشاندن اقتصاد جهانی به لبه پرتگاه

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ – ۲۰:۰۴ کرونا در حال کشاندن اقتصاد جهانی به لبه پرتگاه

گروه متشکل از نمایندگان شرکت‌های عضو گروه 20 هشدار داد که کشورهای این گروه باید هر چه سریع‌تر برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی که با بدترین اوضاع در یک صد سال گذشته مواجه شده، اصلاحاتی را در دستور کار قرار دهد.

کرونا در حال کشاندن اقتصاد جهانی به لبه پرتگاه

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، گروه B20 که متشکل از شرکت‌های حاضر در کشورهای گروه G20 است هشدار داد که این کشورها باید هر چه سریع‌تر اصلاحاتی را در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی در دستور کار قرار دهند.

این گروه 25 پیشنهاد را برای بررسی در نشست آتی گروه 20 ارائه داده است.

قرار است این نشست رورهای 21 و 22 نوامبر به صورت مجازی و به میزبانی عربستان سعودی برگزار شود.

یوسف البنیان، دبیر گروه B20 و یک فعال اقتصادی سعودی طی بیانیه‌ای اعلام کرد اقتصاد جهانی در بدترین شرایط خود طی یک صد سال گذشته به سر می‌برد.

در حالی که شیوع ویروس کرونا خود به تنهایی در حال کشاندن اقتصاد جهانی به لبه پرتگاه است بسیاری از اتفاقات در حال بدتر کردن اوضاع هستند.

وی ادامه داد اگر چه انتظار می‌رود اقتصاد جهانی طی سال‌های آینده روند بهبود را طی کند اما همچنان به خاطر تنش‌های تجاری و ژئوپلتیک موجود در جهان، افزایش نابرابری و کاهش بهره‌وری به همراه دیگر عوامل خطر کاهشی در کمین اقتصاد جهانی قرار دارد.

گروه B20 می‌گوید اقدامات جدی و هماهنگ از سوی کشورهای G20 می‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند.

در بیانیه B20 روی سه موضوع برای تقویت توان مردم تمرکز شده که از جمله آنها می‌توان به کاهش نابرابری جنسیتی و مراقبت از کره زمین اشاره کرد.

B20 تاکید می‌کند با توجه به اینکه ممکن است شیوع کرونا ساختار تجارت جهانی را تغییر داده و تولید و چرخه تامین کالا را به خطر بیندازد نیاز به همکاری در توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری بین کشورها بیش از پیش احساس می‌شود.

این گروه در بیانیه خود از سران گروه 20 خواسته است تا سیاست‌های حمایت گرایانه را کنار گذاشته و از بازارهای باز حمایت کنند و در این مسیر با سازمان تجارت جهانی همکاری نزدیکی داشته باشند.

در حالی گروه B20 از خراب بودن اوضاع اقتصاد جهانی صحبت می‌کند که روابط چین و آمریکا به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان به شدت متشنج است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن