اقتصادی

کرونا سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت نفت را کاهش داد/ احتمال اختلال در عرضه نفت در سال‌های آینده

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۶ کرونا سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت نفت را کاهش داد/ احتمال اختلال در عرضه نفت در سال‌های آینده

کارشناسان بر این باورند که افت سنگین تقاضای نفت در سال 2020 می‌تواند به اخلال جدی در عرضه نفت طی سال‌های آینده منجر شود.

کرونا سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت نفت را کاهش داد/ احتمال اختلال در عرضه نفت در سال‌های آینده

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، کارشناسان می‌گویند:‌ بعید نیست سقوط تقاضا برای نفت در بازار جهانی طی سال 2020 و شکل گرفتن مازاد عرضه به بازار طی چند سال آینده به کاهش شدید عرضه به بازار منجر شود.

بسیاری از کارشناسان و مؤسسات بین‌المللی هشدار دادند که ممکن است در اواخر سال 2022 یا سال 2023 جهان با بهبود کامل تقاضای نفت پس از کنترل کرونا، با کمبود عرضه مواجه شود.

در سال 2020 شیوع کرونا تقاضای جهانی نفت را به شدت پایین آورد و انتظار نمی‌رود حداقل تا یکسال و نیم آینده شاهد بازگشت ثبت تقاضا به دوران پیش از کرونا باشیم.

شیوع کرونا نه تنها تقاضای نفت را پایین آورد بلکه سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی نفت را هم پایین کشید بسیاری از شرکت‌های بزرگ نفتی، شرکت‌های نفت شیل آمریکایی، و شرکت‌های ملی نفت کشورها سرمایه‌گذاری خود در زیرساخت‌های نفتی را به خاطر سقوط قیمت در اواسط سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای ساخت تأسیسات نفتی جدید هم به کمترین میزان در بیش از 10 سال گذشته رسیده است در صورتی که طی سال‌های آینده شاهد افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی نفت نباشیم، کارشناسان و مؤسسات تحلیلی می‌گویند که بازار به سمت یک کمبود عرضه خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن