اقتصادی

کرونا نشست داووس را هم از رونق انداخت

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۸:۳۵ کرونا نشست داووس را هم از رونق انداخت

در حالیکه طی سال‌های گذشته مردم داووس سوئیس این موقع سال میزبان هزاران نفر از شرکت‌کنندگان نشست مجمع جهانی اقتصادی بودند اما امسال خبری از این رفت و آمدها نیست.

کرونا نشست داووس را هم از رونق انداخت

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، طی سال‌های گذشته مردم شهر داووس سوئیس عادت داشتند که میزبان هزاران نفر از شرکت‌کنندگان نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد باشند اما کرونا باعث شده تا مجمع امسال برگزار نشود.

سال گذشته حدود 3 هزار نفر از سیاست‌مداران، سران کشورها، رؤسای شرکت‌ها و اندیشمندان اقتصادی برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به داووس سفر کردند اما امسال خیابان‌های این شهر واقع در کوهپایه رشته‌ کوه‌های آلپ در سوئیس کاملا خالی از تردد است.

نشست امسال مجمع جهانی اقتصاد قرار است از روز دوشنبه و به صورت مجازی برگزار شود و اعمال محدودیت های کرونایی حتی باعث شده تا توریست ها هم که همه ساله در این موقع از سال برای ورزش اسکی به این شهر سفر می کردند نیز نتوانند به داووس سفر کنند.

رتو برانسچی، دبیر موسسه گردشگری داووس کلاسترز، می گوید: به دورو بر خود نگاه کنید، هیچکس نیست. به طور معمول این موقع از سال باید تمام هتل ها پر از گردشگر بود.

در واقع سهم گردشگری در سال های گذشته 35 درصد از افراد ورودی به این شهر را تشکیل می داد اما حالا به زیر 10 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن