ورزشی

کریمی: سرخابی‌ها حدود 7 میلیارد برای اجاره‌بهای استادیوم آزادی بدهی دارند/ بلیط‌فروشی فصل آینده برعهده ما نیست

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 13:46 منتشر شده در مورخ: 1399/06/04 شناسه خبر: 1640642 می‌خواستند فروشگاه‌های منیریه را به شیرودی بیاورند؛ کریمی: سرخابی‌ها حدود 7 میلیارد برای اجاره‌بهای استادیوم آزادی بدهی دارند/ بلیط‌فروشی فصل آینده برعهده ما نیست کریمی: سرخابی‌ها حدود 7 میلیارد برای اجاره‌بهای استادیوم آزادی بدهی دارند/ بلیط‌فروشی فصل آینده برعهده ما نیست مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: مسئولیت بلیت فروشی برای بازی‌های لیگ برتر در فصل آینده برعهده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است و شرکت توسعه در این زمینه مسئولیتی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن کریمی در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) در محل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار شد، درباره اجاره بهای ورزشگاه آزادی برای تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس و همچنین بدهی این باشگاه به شرکت توسعه گفت: فکر می‌کنم مجموع بدهی دو باشگاه هفت میلیارد است. برای امسال هم هر بازی باید ۱۵۰ میلیون تومان می‌دادند. پس از شیوع ویروس کرونا نیز نگاه حمایتی نسبت به دو باشگاه کرده‌ایم. بر همین اساس گفتیم که برای سه ماه که تا شش ماه افزایش می‌یابد، معاف از پرداخت اجاره شده‌اند. برای بدهی‌های قبلی به دنبال راه‌حل هستیم تا مشکل برطرف شود. در واقع اجاره بهای نیم فصل دوم را از پرسپولیس و استقلال نمی‌گیریم.

وی افزود: شرکت توسعه از سال ۷۸ که تأسیس شده، فعالیت‌های عمرانی خود را آغاز کرد و پروژه‌های عمرانی از ۸۳ از سوی دولت به آن محول شد. از ۸۳ تا ۹۲ شرکت ۲۶۹ پروژه را اجرا کرد. از ۹۲ تا پایان ۹۸ تعداد ۱۰۱ پروژه تکمیل شد. همچنین در سال ۹۹ تا امروز ۹ پروژه آماده افتتاح است. تا پایان سال جاری هم ۲۴ پروژه دیگر آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود. تلاش مان بر آن است که ۲۷ پروژه دیگر را نیز تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: علی رغم مشکلات تحریم و … عملیات‌های عمرانی شرکت توسعه متوقف نشد و کار را ادامه دادیم. ما هفت پروژه استادیوم ورزشی بالای ۲۰ هزار نفری را داشتیم که بهره‌برداری شد. دو استادیوم را نیز باید اجرا میشد که راکت مانده و به دلیل مشکلات مالی غیر فعال است که مهم‌ترین آن استادیوم ۴۰ هزار نفری بانوان در مجموعه ورزشی آزادی است.

کریمی ادامه داد: بحث نگهداری از اماکن ورزشی هم در دستور کارمان قرار داشت. ما بازسازی کامل و گیت گذاری ورزشگاه آزادی را داشتیم که این مساله مورد انتظار مردم بود و انجام شد. الان با زیرساختی که آماده شده، ۱۰۰ هزار نفر به راحتی می‌توانند وارد ورزشگاه شوند. البته ظرفیت استادیوم ۷۸ هزار نفر است و در اسم، ۱۰۰ هزار نفری گفته می‌شود. از قبل از انقلاب فقط استادیوم آزادی را داشتیم اما بعد از انقلاب پروژه‌های بزرگی ساخته و اجرا شد. همه اقدامات لازم را برای بازسازی آزادی انجام دادیم. در مجموعه انقلاب هم کارهای بزرگی شد و در حال بازسازی و نوسازی بخش‌های مختلف هستیم. مجموعه شیرودی هم هنوز به ایده‌آل مدنظرمان نرسیده‌ایم، هرچند اقدامات خوبی انجام شده است.

وی درباره این موضوع که گفته می‌شود برخی از این افتتاح ها به صورت صوری و تکمیل نشده است، گفت: تا زمانی که پروژه‌ای کامل نشود، افتتاح نمی‌کنیم اما درباره استادیوم‌های فوتبال کمی متفاوت است. متاسفانه در برخی استان‌ها ورزشگاه‌های ۱۵ هزار نفری ساخته شده که حتی یک مسابقه هم در آن انجام نشده است. در واقع در استانهایی ساخته شده که فوتبالی نیستند. بر همین اساس استادیوم‌ها را بر اساس نیازی که در آن استان بوده، تکمیل و راه‌اندازی کرده‌ایم. کم کردن ظرفیت در این بخش، بر اساس برنامه‌ریزی بوده و بدون منطق نبوده است. نمی‌توانیم استادیومی با ۱۵ هزار سکو بسازیم اما هزار نفر به آن بروند. بنابراین هیچ پروژه‌ای به صورت صوری افتتاح نشده است.

وی درباره بلیت فروشی در ورزشگاه آزادی و سهم پرسپولیس و استقلال در این بلیت فروشی گفت: ما فقط برای یک نیم فصل این مسئولیت را بر عهده گرفتیم تا مشکلات حل شود. پس از آن نیز به باشگاه‌ها واگذار کردیم و آنها به بخش خصوصی دادند. فصل آینده نیز بلیت فروشی برعهده هر دو باشگاه خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که در بعضی استان‌ها پروژه های افتتاح شده قابل استفاده نیستند، افزود: وقتی در استانی فوتبال ندارد و تماشاچی ندارد چرا باید هزینه کنیم. اگر شهرستانی فوتبالی داشت ما می سازیم چرا امروز بسازیم و سرمایه را هدر دهیم. جاهایی که استادیوم می سازیم بیرون از شهر است و وقتی شبکه گاز نیست چه کار کنیم؟ شرکت گاز ۲ میلیارد و ١٠٠ میلیون خواسته تا گاز به ورزشگاه بیاورد و من این کار را نمی کنم. ورزشگاه نیاز به گاز نیاز ندارد.

مدیرعامل شرکت توسعه در خصوص بلیت فروشی عنوان کرد: هیچ مسوولیتی بر بلیت فروشی نداریم و ساختار بلیت فروشی الکترونیک را طراحی کردیم و گیت ساختیم و یک نیم فصل برای مطمئن بودن از کار خود مسوولیت بلیت فروشی را در چند بازی اول برعهده گرفتیم و بعد از این که مشکلات رفع شد پایان فصل اعلام کردیم ما مسوولیت بلیت فروشی نداریم و این امر با باشگاه هاست.

وی ادامه داد: شیرودی کاربرد ورزشی ندارد اما اهمیت زیادی برای پیشکسوتان ورزشی دارد و امکان برگزاری مسابقات و تجمع در آن نیست. شیرودی را باید به عنوان یک مجموعه ورزشی فرهنگی نگاه داریم و به موزه ورزش و خانه ورزشکاران تبدیل کنیم اما برگزاری مسابقات در آن امکان پذیر نیست و تغییرات اساسی در مجموعه شیرودی یا امجدیه نخواهیم داشت. اگر بخواهیم مسابقه ای را در امجدیه برگزار کنیم، شورای تامین استان و نیروی انتظامی اجازه نمی دهد و اگر بخواهیم آن را خراب کنیم و بسازیم میدان هفت تیر ظرفیت آن را ندارد. تغییرات اساسی را انجام می دهیم تا استفاده بهینه از آن کنیم، سالن بوکس و شمشیربازی و کشتی فعال است و استخر قهرمانی در اختیار فدراسیون شنا و استخر روباز در اختیار مردم قرار دارد.

کریمی در خصوص بدهی سرخابی ها گفت: بیش از هفت میلیارد تومان بدهی سرخابی ها در سال گذشته بود و امسال خیلی مشکل نداشتند و فقط طلب خود را برداشتیم. ما با تمام مجموعه ورزشی به خاطر کرونا مساعدت کردیم حتی درصدهایی بخشیدیم و سه ماه اجاره پرداخت نکردند. نیمی از فصل هم اجاره دریافت نمی کنیم. رقم را کم نمی کنیم و فقط به خاطر کرونا مقطعی اعلام کردیم که این سه ماه اجاره ندهند و برای آینده تا ٦ ماه را می‌بخشیم. همچنین ٤٨ میلیارد تومان در دوران کرونا از مجموعه ورزشی انقلاب خسارت دیدیم.

وی همچنین درباره بازسازی ورزشگاه ناشنوایان و قول ۳ میلیارد بودجه ای که سال گذشته برای بازسازی زمین چمن مصنوعی، خوابگاه و سالن آمفی تئاتر این مجموعه داده بود، افزود: مجموعه ورزشی ناشنوایان جزو املاک شرکت توسعه و نگهداری است و بنا به دلایلی در گذشته به دولت واگذار شد. قرارداد آن امسال به اتمام می رسد و دوباره به شرکت برمی گردد. چون دولت بهره برداری کامل آن را برعهده گرفته بود مسوولیتی در برابر بازسازی این مجموعه نداشتیم. به هر صورت ورزشکاران ناشنوا نیاز به حمایت بیشتر دارند و ما سال گذشته طی بازدیدی که با وزیر ورزش از این مجموعه داشتیم اعلام کردیم که زمین چمن مصنوعی این ورزشگاه را بازسازی می کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه سال گذشته به دلیل اینکه دولت اعتباری به ما تخصیص نداد بدقول شدیم و نتوانستیم زمین چمن مصنوعی ورزشگاه ناشنوایان را بازسازی کنیم. ضمن اینکه قول ۳ میلیارد اعتبار را نداده بودم و هیچ مسوولیت قانونی در برابر این ورزشگاه نداشتم. امسال طبق قولی که داده شده زمین چمن مصنوعی این ورزشگاه بازسازی خواهد شد.

کریمی همچنین درباره ساخت پارکینگ طبقاتی آزادی گفت: ساخت پارکینگ تنها راه نجات ازادی در مسابقات و برنامه های ورزشی است و اگر در دوره بعد من باشم این پروژه عملیاتی خواهد شد و اگر نباشم هر کسی که این مسوولیت را برعهده بگیرد راهی جز ساخت پارکینگ طبقاتی ندارد.
وی در خصوص پیست دیزین نیز خاطرنشان کرد: دیزین به دلیل اینکه شدیدا دچار فرسودگی شده است نیاز به یک بازسازی و تغییرات اساسی دارد و باید سرمایه گذاری پیدا کنیم که در شرایط کنونی با توجه وضعیت بد اقتصادی ٤٠٠ تا ٥٠٠ میلیارد تومان هزینه کند تا اکثر خطوط آن تعویض شود.

وی گفت: دیزین در لیست واگذاری بود اما بیش از یک سال نمی توانستیم واگذار کنیم. امروز به دلیل اینکه بعد از ١٥ سال از لیست واگذاری خارج شده است می توانیم مناقصه داخلی یا خارجی برگزار کنیم تا کل مجموعه بازسازی شود. ما یک سال به فدراسیون اسکی این پیست را اجاره دادیم و سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته بود که متاسفانه به خاطر بحث کرونا قرارداد را فسخ کردیم.

مدیرعامل شرکت توسعه ادامه داد: فدراسیون باید اجاره بهایی را به ما می داد که به خاطر کرونا اجاره نگرفتیم و امروز اماده هستیم تا به بخش خصوصی واگذار کنیم. الان در مزایده قرار دارد و تا دو هفته آینده برنده مناقصه مشخص می شود. اگر سرمایه گذاری برای درازمدت پیدا شود برنده موظف است ۸ میلیارد تومان نسبت به بازسازی و ایمن سازی خطوط هزینه کند.

انتهای پیام

https://www.dana.ir/1640642 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • کریمی: سرخابی‌ها حدود 7 میلیارد برای اجاره‌بهای استادیوم آزادی بدهی دارند/ بلیط‌فروشی فصل آینده برعهده ما نیست

  • نامجومطلق: مجیدی از اپل‌واچ استفاده نمی‌کند/ زمان سفر سعادتمند به اروپا مناسب نبود

  • حضور سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در فدراسیون جودو/ مجوز برگزاری اردوهای تیم ملی جودو صادر شد

  • نامه محرمانه باشگاه پرسپولیس به بهاروند؛ نگران قضاوت دربی هستیم

  • کالدرون: یحیی شادابی و پویایی تیم را بعد از من حفظ کرد/ امیدوارم پرسپولیس برنده دربی باشد

  • اسماعیلی: قوه قضائیه در مورد پرونده ویلموتس پیش‌گام بود/ اقدامات قضایی در دادسرای تهران پیگیری می‌شود

  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا| زمان جدید مسابقات به میزبانی شیراز مشخص شد

  • جلسه هماهنگی دربی نود و سوم برگزار شد/ حسینی مشکی می‌پوشد، رادو سبز

  • بانوی رکوردشکن دوومیدانی: پیست مناسب نیست؛ در خاک تمرین می‌کنم!

  • جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش با حضور رئیس فدراسیون ووشو برگزار شد

  • تور سپاهان زودتر از سرخابی‌ها به صید رسید/ اسماعیلی‌فر طلایی‌پوش شد

  • لیگ برتر هندبال بانوان| مراسم قرعه کشی برگزار شد/ تیم ها حریفان خود را شناختند

  • زمان‌بندی مسابقات پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک توکیو مشخص شد

  • باشگاه‌ها می‌توانند بازیکنان‌شان را در اختیار تیم‌های ملی قرار ندهند/ انتخابی جام‌جهانی در آسیا به سال بعد موکول شد

  • دبیران فدراسیون قایقرانی و فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس دیدار کردند

  • بومگارتنر بازهم در ریاست فدراسیون کشتی آمریکا ابقا شد

  • پاراکماندار ایرانی از توکیو 2020 می گوید

  • لیگ برتر تنیس روی میز| گام نخست برای برگزاری فصل 99

  • دوومیدانی جایزه بزرگ بانوان| چهار رکورد ملی بهبود یافت

  • لیگ برتر تنیس روی میز| حضور پادما یدک در مسابقات مردان و زنان

  • بازیکنان‌مان ۳ روز حاضر به تمرین نشدند/ هم‌پای تراکتور شانس حضور در فینال را داریم

  • الهامی: در بازی‌های حذفی یا همه‌چیز دارید و یا هیچ‌چیز ندارید

  • سلطانی‌فر: فقط با قیچی انجمن دوستی ایران و هلند را افتتاح کردم!/ این حرف‌ها انحرافی است

  • مجمع عمومی فدراسیون تکواندو ۱۸ شهریور برگزار می‌شود

  • پخش کلیپ کمیته ملی پارالمپیک در شبکه های اجتماعی

  • قاسم‌پور: سیاست در فوتبال رسوخ کرده‌است

  • پیروانی: از میزبانی دربی فقط پرداخت اجاره زمین به ما رسید

  • کسب دو کرسی بین‌المللی برای فدراسیون گلف

  • پایان ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون اسکی با نامنویسی ۹ نفر

  • موسوی: پیگیری پرونده ویلموتس در کمیسیون اصل نود مراحل مقدماتی را سپری می‌کند

  • تقوی: ستاد مقابله با کرونا پروتکل‌های فدراسیون والیبال را تایید کرد

  • سلطانی‌فر: حکم فیفا ناعادلانه و غیرقطعی است/ طبق ارزیابی‌های ما نباید این حکم صادر می‌شد!

  • پژمان‌فر: قرارداد ویلموتس روال قانونی را طی نکرد!/ هیئت‌رئیسه هشت روز پس از انعقاد قرارداد درجریان قرار گرفت

  • اولین جلسه کمیته آموزش فدراسیون کاراته برگزار شد

  • هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در کمیسیون اصل نود حاضر شد

  • ساعت دربی حذفی تغییر نمی‌کند

  • ماحصل نشست فدراسیون و تاج چه بود؟

  • سقف مبلغ نقل‌وانتقالات تصویب شد/ ممنوعیت جذب خارجی‌ها ادامه دارد

  • مجوز برپایی اردوهای ملی و لیگ برخی رشته‌های ورزشی صادر شد/ تنور کشتی و تکواندو داغ می‌شود

  • مجمع عمومی سالیانه آنلاین فدراسیون تیراندازی پنجم شهریور برگزار می‌شود

چت دانلود آهنگ جدید افزایش ممبر تلگرام بلیط هواپیما روغن آرگان دانلود آهنگ ایرانی بازار آهنگ های جدید '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن