اجتماعی

کشورها از سازمان جهانی بهداشت حمایت کنند

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ – ۱۳:۲۶ کشورها از سازمان جهانی بهداشت حمایت کنند

وزیر بهداشت گفت: از کشورهای عضو درخواست دارم از سازمان جهانی بهداشت حمایت کنند.

کشورها از سازمان جهانی بهداشت حمایت کنند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در افتتاحیه رسمی شصت وهفتمین نشست منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: بسیار خوشحالم که شصت و هفتمین اجلاس کمیته منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در منطقه­ی مدیترانه شرقی را افتتاح نمایم. اولین اجلاس مجازی کمیته منطقه ای به دلیل شیوع بی سابقه و افزایش پاندمی کووید-19 در حال برگزاری است. آماده شدن برای این اجلاس از بسیار جهات استثنایی بود که سرانجام ما به این مرحله از برگزاری رسیدیم. مطمئن هستم مانند من همه شما مشتاقانه منتظر شرکت در بحث های پربار این اجلاس هستید که طی دو روز آینده برگزار می شود.

وی گفت: برای من بسیار مایه خرسندی بود که سال گذشته ریاست شصت و ششمین اجلاس منطقه ای در تهران، ج.ا.ایران را بر عهده داشتم. در آن اجلاس در زمینه موضوعات فنی مهم سلامت که دارای اهمیت خاص در منطقه بودند نظیر اجرای چارچوب پایان دادن به مرگ های قابل پیشگیری نوزادان، کودکان و نوجوانان، بهبود سلامت و توسعه، تقویت پرسنل پرستاری برای پیشبرد پوشش همگانی سلامت در منطقه میترانه شرقی و معرفی چارچوب عمل استراتژیک برای بخش بیمارستان به صورت پرباری مورد بحث قرار گرفت.

نمکی گفت: موضوعات مورد بحث در اجلاس نشان­گر آگاهی قوی ما از این واقعیت بود که سلامت شهروندان هر کشوری منبع اصلی قدرت و پیش نیاز پیشرفت و توسعه است. به طور غیر منتظره ای، شرایط امسال غیرعادی گشت. از همان زمانکه تلاش خود را برای پاسخگویی به این بماری همه گیر متمرکز کردیم قصد نداشتیم ارائه خدمات ضروری سلامت، آموزش، تغذیه و معیشت مردم را به خطر بیندازیم. این یک چالش نسبتا" بزرگ برای سیاستگذاران و کارکنان حوزه سلامت ایجاد کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: پاندمی کووید-19 به شدت منطقه ما را فرا گرفت و درس های زیادی برای آموختن در سطح ملی، منطقه ای و جهانی را ارائه داد. رهبری، همبستگی، رویکرد "کل دولت، کل جامعه"، به کارگیری افراد جامعه، همکاری­های بین بخشی، مداخلات مبتنی بر شواهد و هماهنگی در بین کشورها، ابزار­های لازم برای مدیریت پاندمی کووید-19 است. علاوه بر این ما باید زیرساختها در حوزه فنآوری اطلاعات را تقویت کنیم که داده های قابل اعتمادتر، و همچنین پزشکی از راه دور و آموزش از راه دور را در دوره جدید ارائه دهیم. اقدامات تهدید کننده یکجانبه، نه تنها می تواند مانع از انجام مداخلات موثر در مبارزه با این بیماری همه گیر شده بلکه به طور کلی مانع از دسترسی ما به اهداف جهانی و تعهد منطقه ای در زمینه پوشش همگانی سلامت شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت نقش اصلی را در هماهنگی جهانی برای مبارزه و مدیریت این بیماری بر عهده دارد. من از همه کشورهای عضو و سازمان های بین المللی درخواست دارم که از رهبری سازمان جهانی بهداشت حمایت قاطع داشته باشند. از نقش رهبری و تعهد زیاد برادرمان احمد المنظری، مدیر منطقه مدیترانه شرقی و کمک های همیشگی ایشان قدردانی می‌کنم.

نمکی تصریح کرد: من در اجلاس کمیته منطقه ای سال گذشته، روحیه همکاری و همبستگی را به طور جدی شاهد بودم. اطمینان دارم این موضوع تحت ریاست هالا زاید، وزیر محترم بهداشت و جمعیت مصر که قبل از اجلاس توسط وزرای بهداشت کشورهای عضو انتخاب شده اند، ادامه خواهد یافت. در آخر مایلم از اعضای کمیته فرعی که طی سال جاری چندین بار تشکیل جلسه دادند و راهنمایی هایی لازم در مورد برگزاری شصت و هفتمین نشست منطقه ای که از ماهیت ویژه ای برخوردار خواهد بود و همچنین در مورد دستور کار فنی این نشست تصمیم گیری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن