اجتماعی

کلنگ‌زنی خط 10 مترو توسط یکی از اعضای هیأت دولت

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۳۵ کلنگ‌زنی خط 10 مترو توسط یکی از اعضای هیأت دولت

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه همه فکر و ذکر معاونان شهرداری باید نقد کردن پول مصوبات دولت باشد، گفت: تولید قطار ملی تا پایان سال تکمیل می‌شود.

کلنگ‌زنی خط 10 مترو توسط یکی از اعضای هیأت دولت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌در جلسه امروز صحن شورا رابط شورایاری منطقه 18 توضیحاتی درباره مشکلات این منطقه ارائه کرد و اعضای شورا نظرات و تذکراتشان را مطرح کردند.

وی افزود: ۳ پروژه بزرگراه شهید بروجردی،‌ طرح نیلوفری، داشتن حداقل 4 کیلومتر مترو و چند ایستگاه مترو در این منطقه از جمله مطالبات مهم نماینده شورایاری منطقه 18 و شهروندان این منطقه است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که کلنگ‌زنی خط 10 مترو چه زمانی انجام می‌گیرد و آیا صحت دارد یکی از اعضای هیأت دولت قرار است این کلنگ‌زنی را انجام دهد؟ گفت:‌بر اساس قانون دولت 50 درصد از هزینه‌های ساخت خطوط مترو را باید بپردازد که این کلنگ‌زنی توسط عضو هیات دولت می‌تواند به تسهیل این موضوع کمک کند.

هاشمی ادامه داد: کلنگ مترو تهران سال 56 بر زمین خورد و دولت‌ها در زمان‌های مختلف به توسعه آن کمک کردند.

وی در مورد مصوبه دو میلیارد یورویی دولت برای خرید قطارهای درون‌شهری و اتوبوس گفت: لازم است که مصوبات مثبت دولت هر چه سریع‌تر تبدیل به نقد شود. در بودجه از محل صرفه‌جویی سوخت 160 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت شده است و هر چند که دولت کمک کرده اما میزانش اندک است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: باید همانطور که سد و نیروگاه توسط دولت ساخته می‌شود به توسعه پروژه‌های مترو نیز توجه کنند چرا که توسعه مترو مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و راضیت‌مندی شهروندان هم به همراه دارد.

وی گفت:‌نمی‌دانم چرا دولت‌ها این موضوع را درک نمی‌کنند البته برخی از شهرداران مناطق هم به درک در این موضوع نرسیده‌اند.

هاشمی بیان داشت: دولت‌ها معمولا در سال‌های آخر دچار بحران نقدینگی شده و فعالیت‌شان کند می‌شود. باید همه تمام وقت‌مان را بگذاریم تا کارهایی که شروع کرده‌ایم به نتیجه برسد.

رئیس شورای شهر تهران در مورد توقف افتتاح بزرگراه بروجردی گفت: باید تملک 4 ملک جهت افتتاح این پروژه انجام گیرد در غیر اینصورت افتتاح آن برای دوره بعدی مدیریت شهری می‌ماند.

وی گفت: عمده‌ترین محل برای تأمین اتوبوس در تهران از طریق بودجه 40 میلیارد تومانی دولت است و شهرداری برای نقد کردن این پول باید اقدام کند همچنین ذکر و فکر معاونین شهرداری باید در حال حاضر همین باشد و ما هم پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

هاشمی درباره 630 واگن قراردادی بین سازمان شهرداری‌ها، چین و دولت گفت: این مصوبه تأمین اعتبار و فاینانس شده ولی هیأتی باید به چین بروند و آن را محقق کنند. در کنار این موضوع قطار ملی هم قرار شده تا پایان سال تکمیل شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن