سیاسی

کمترین حمایتی از طرح ملی شهید سلیمانی توسط دولت صورت نگرفته است

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ – ۲۱:۳۴ کمترین حمایتی از طرح ملی شهید سلیمانی توسط دولت صورت نگرفته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نکته مورد سوال این است که چرا تا به حال از سوی دولت طرح ملی شهید سلیمانی حمایت نشده است؟

کمترین حمایتی از طرح ملی شهید سلیمانی توسط دولت صورت نگرفته است

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پیش‌بینی‌هایی که از ماه‌های قبل برای شیوع و گسترش کرونا برای ماه‌های پایانی پاییز و زمستان داشتیم این بود که آمار مرگ و میر به شدت بالا خواهد رفت و انتظار بود که این روزها آمار کشته‌‌شده‌ها به 850 به بالا برسد ولی خوشبختانه الان شاهد هستیم که تا حد زیادی توانستیم کرونا مهار کنیم و تقریباً اکثر شهرهای قرمز در وضعیت زرد قرار گرفتند.

وی افزود: این حاصل موفقیتی است که طرح ملی شهید سردار سلیمانی داشته به این معنا که مسیر جامعه پزشکی طرحی را به وزارت بهداشت ارائه دادند مبنی بر اینکه در تمام کشور با کمک سپاه استانی و نیروهای بسیج محله به محله و خانه به خانه بیماریابی فعال صورت بگیرد و عزیزان بسیجی که برای ارتباط آموزش دیدند، تک‌تک خانه‌ها را بررسی کنند تا اگر بیماران کرونا حضور دارند، آموزش‌های لازم را به آنها بدهند و اگر نیاز به درمان داشته باشند آنها را به پزشک مربوطه معرفی کنند و حمایت‌های لازم هم در این طرح از خانواده‌های بی‌بضاعت در تهیه دارو و سبد ارزاق صورت بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد‌: این طرح نتایج درخشانی داشته و تا روز گذشته صدوچند کشته و فوتی ناشی از کرونا داشتیم و این نشان‌دهنده‌ این است که میزان ابتلا و فوتی‌های ناشی از این بیماری کرونا به شدت کاهش پیدا کرده است.

الهیان بر همین اساس اضافه کرد: اخیرا هم جلسه‌ای با حضور سردار نقدی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داشتیم، در آن جلسه اعضای کمیسیون از طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا، تشکر ویژه از سپاه پاسداران و فرمانده‌هان سپاهان استانی و فرماندهان بسیج داشتند و بنا بر این شد که بودجه لازم برای استمرار این طرح در بودجه 1400 دیده شود.

وی بیان کرد: برای این طرح لازم است تا پایان سال بودجه و هزینه مورد نیاز آن از طریق سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا کند تا انشاءالله عزیزان بسیجی و پزشکان بسیجی و جامعه پزشکی بتوانند این طرح را با قوت هر چه بیشتر استمرار بدهند.

وی تصریح کرد: آنچه که مورد سوال است این است که چرا تا به حال از سوی دولت این طرح حمایت نشده است و با وجود اینکه بار مالی زیادی این طرح ندارد چون نیروها به صورت خودجوش و داوطلب حضور پیدا می‌کنند، اما کمترین حمایتی متاسفانه از این طرح صورت نگرفته است در حالی که آقای روحانی دستور خرید واکسن‌هایی را دادند که هم ایمنی‌بخشی آن زیر سوال است و هم ناکارآمدی آن در کشورهایی مثل انگلیس ثابت شده است و هم اینکه سلامت این واکسن‌ها زیر سوال است چرا که موارد متعدد عوارض ناشی از تزریق این واکسن‌ها در کشورهای دیگر از جمله آمریکا مشاهده است.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: با این شرایط که نه ایمنی، نه سلامت این واکسن‌ها مشخص نیست، چطور ده‌ها میلیون‌دلار قرار است کشور برای واردات این واکسن‌‌های بی‌اثر و ناسالم هزینه بکند ولی به این طرحی که اینگونه موفق بوده بودجه‌ای اختصاص نگرفته است؟ و این سوال جدی مجلس از دفتر رئیس‌جمهور است که ایشان باید پاسخ این سوال را که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد را به افکار عمومی بدهند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن