اجتماعی

کمترین میزان ساخت و ساز مسکن در تهران طی سال ۹۹

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ – ۱۱:۳۴ کمترین میزان ساخت و ساز مسکن در تهران طی سال ۹۹

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تراکم فروشی غیرقانونی به صفر رسیده است، گفت: طی یک دهه گذشته تا کنون، امسال پایتخت کمترین میزان ساخت و ساز مسکن را داشته است.

کمترین میزان ساخت و ساز مسکن در تهران طی سال ۹۹

زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره موضوع تراکم‌فروشی در پایتخت اظهار داشت: در صورتی که تراکم جهت ساخت و ساز به شهروندان براساس طرح تفصیلی ارائه شود قانونی است و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی افزود: ارائه تراکم فراتر ازقانون در حال حاضر در پایتخت صفر است. البته موارد استثنایی ممکن است وجود داشته باشد که مالکان از قبل شورای پنجم مجوز را دریافت کرده باشند که به این موارد حقوق مکتسبه می‌گوییم.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: در صورتی که ارائه تراکم در حد طرح تفصیلی ارائه شود، مشکل درآمد شهرداری در برخی از مواقع مرتفع می‌شود ولی متأسفانه گاهی در این زمینه تفریط صورت می‌گیرد.

وی ببان داشت: از یک دهه گذشته تاکنون ساخت و ساز در سال 99 به کمترین میزان در پایتخت رسیده است.

نژادبهرام خاطرنشان کرد: کرونا و انجام مراقبت از سوی شورا و شهرداری جهت پیشگیری از فروش غیرقانونی تراکم، دو علت کاهش ساخت و ساز بوده است البته وضعیت اقتصادی هم در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

وی گفت: طرح‌های مشارکتی مدتی بود که با چالش مواجه شده، ولی اخیراً این مسئله سرعت یافته است.

وی درباره سرانجام موضوع لغو محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در محله جماران، گفت: هنوز صورتجلسه‌ این قضیه از شورای عالی شهرسازی منتشر نشده تا سندی باشد که ببینیم چه اتفاقی در این زمینه افتاده است. نظر کارشناسی ما در شورای شهر برای لغو محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در جماران منفی است و انتظار داریم که این موضوع مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن